Tastaturbuffer
Fra : Bjarke Walling Peter~

Dato : 29-10-01 23:06

Findes der en funktion der returnerer tastaturbufferen og som returnerer en
tom streng, hvis tastaturbufferen er tom? (det skal bruges i en
konsol-applikation, hvis det har noget at sige)

Jeg kender kun cin >> variabel; til at få input fra brugeren (og det er
ligesom lidt for simpelt) - men jeg vil gerne kunne checke for om han f.eks.
trykker Tab eller en F-tast e.l., som så udløser et eller andet. Ved cin >>
variabel; skal man jo trykke Enter for at programmet overhovedet fortsætter.

- Bjarke Walling Petersen

Fra : Byrial Jensen

Dato : 30-10-01 18:41

Bjarke Walling Petersen <bwp@bwp.dk> skrev:
> Findes der en funktion der returnerer tastaturbufferen og som returnerer en
> tom streng, hvis tastaturbufferen er tom? (det skal bruges i en
> konsol-applikation, hvis det har noget at sige)

Nej, hvis du mener en standardiseret, portabel funktion ... og det
må du jo gøre når du ikke angiver hvilket system du programmerer
til.

Fra : Bjarke Walling Peter~

Dato : 31-10-01 21:38

Byrial Jensen skrev:
> Nej, hvis du mener en standardiseret, portabel funktion ... og det
> må du jo gøre når du ikke angiver hvilket system du programmerer
> til.

Hvis jeg så siger Windows eller mere specifikt Windows 98... ?

- Bjarke Walling Petersen

Fra : Byrial Jensen

Dato : 04-11-01 13:37

Bjarke Walling Petersen <bwp@bwp.dk> skrev:

> Hvis jeg så siger Windows eller mere specifikt Windows 98... ?

Så kan jeg ikke hjælpe.