DI-701
Fra : Morten

Dato : 29-10-01 22:37

Hej NG!
Jeg har købt en D-Link DI-701 gateway, men jeg kan ikke køre VPN igennem
den, nogen der ved hvad jeg gør forkert. ??

mh / morten

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 30-10-01 00:37

On Mon, 29 Oct 2001 22:37:16 +0100, "Morten"
<morten103@hotmail.com> wrote:

> Jeg har købt en D-Link DI-701 gateway, men jeg kan ikke køre VPN igennem
> den, nogen der ved hvad jeg gør forkert. ??

Du fortæller alt for lidt om dit setup til at nogen har en chance
for at vide det.

Fx.:
Hvilken slags VPN?
Hvor sidder 'klienten' og hvor er 'serveren'?

-A
--
http://www.hojmark.org/

Fra : Morten

Dato : 30-10-01 21:03

> Du fortæller alt for lidt om dit setup til at nogen har en chance
> for at vide det.

Jeg er helt på bar bund, men her er hvad jeg lige ved.

> Fx.:
> Hvilken slags VPN?
Det er en Checkpoint

> Hvor sidder 'klienten' og hvor er 'serveren'?
Jeg sidder hjemme og skal arbejde på serveren på min arbejdsplads.

Hvis jeg kobler om direkte på adsl linien går det fint, men når jeg køre
gennem DI-701 kommer jeg igennem firewall'en, og så sker der ikke mere.

morten

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 01-11-01 01:11

On Tue, 30 Oct 2001 21:03:01 +0100, "Morten"

> Jeg sidder hjemme og skal arbejde på serveren på min arbejdsplads.
>
> Hvis jeg kobler om direkte på adsl linien går det fint, men når jeg køre
> gennem DI-701 kommer jeg igennem firewall'en, og så sker der ikke mere.

Det lyder som om ISAKMP/IKE går godt, men at du derefter ikke kan
få trafik over den tunnel, der bliver sat op.

IPSec virker kun over NAT, hvis man kører uden AH og i tunnel
mode uden TCP checksum, eller hvis man transporterer IPSec over
noget andet (fx UDP).

Hvis ovenstående er sort snak, så få din VPN-administrator til at
hjælpe dig.

-A
--
http://www.hojmark.org/