Harddisk problem
Fra : Helveg

Dato : 29-10-01 21:58

Jeg har en ældre Quantum harddisk der sidder gammel Pentium 200 PC.
Problemet er at PC ved opstart ikke kan finde harddisken. Når jeg prøver
harddisken af i en nyere PC finder den uden problemer harddisken. Jeg sætter
så harddisken tilbage i den gamle sag og problemet er løst!!!? Det underlige
er så at problemet opstår igen efter et stykke tid!

Hvad kan der være galt? Er det det gamle bundkortet der driller eller er
harddisken bare ustabil?

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 30-10-01 10:13

"Helveg" <none@none.none> skrev i en meddelelse:
> [...]
> sætter så harddisken tilbage i den gamle sag og
> problemet er løst!!!? Det underlige er så at problemet

Har du prøvet at lade den sidde i den anden maskine og
se om der sker det samme efter et stykke tid?
(På denne måde kan man med 110% sikkerhed fastslå at
det er harddisken den er gal med)

Har du prøvet at isætte et andet kabel i P200 maskinen?
(På denne måde kan du sikre dig det ikke er kablet og at
det meget sikkert skyldes fx. din IDE controller på
bundkortet)

Prøv evt. at downloade diagnostics-programmet på denne
side og se om den finder fejl.
<http://www.maxtor.com/SoftwareDownload/default.htm>
Jo, jeg ved godt linket er til Maxtors side, men Maxtor og
Quantum er fusioneret.

Alle disse løsningsforslag, skal selvfølgelig afprøves, inden
man kan fastslå med 120% sikkerhed, hvilken der er
årsagen!

Mvh.
Mikael

Fra : Helveg