Du får kun en POP3 Mail account til TDC BB
Fra : Carsten

Dato : 29-10-01 21:12

Jeg har lige fået BB i dag , og det kører fint

Meeennnn

Der står 5 e-mail addr. følger med til BB i skrivelserne , men det er "Løgn" jfr. deres support, der er kun en POP3 account og
mulighed for 4 aliases til den samme mailboks , det var hvad jeg fik at vide da jeg ringede til support. THIS SUCKS BIG TIME

Nu skal kæresten & jeg til at dele postkasse indtil jeg får min egen smtp server op under Linux

ØvØv.

Carsten

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 29-10-01 21:24

"Carsten" <cafo@tdcadsl..dk> skrev i en meddelelse
> Der står 5 e-mail addr. følger med til BB i skrivelserne

Vi har haft debatten før.
De steder jeg har set det på skrift står der
"1 elektronisk postkasse med op til 5 email-adresser"

Indtil videre er der ikke nogen der er kommet med en bedre formulering
der kan forståes af de fleste.
Hvis nogen har den fyldne sætning skal jeg straks sende den videre.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 29-10-01 22:17

Mon, 29 Oct 2001 21:24:22 +0100, skrev "Martin Højriis
Kristensen" <usenet@makr.dk>:

>Indtil videre er der ikke nogen der er kommet med en bedre formulering
>der kan forståes af de fleste.

Ja, at TDC tilbyder flere postkasser ligesom de fleste andre
udbydere, evt. ved at man først opretter dem, når man har brug
for det.

Nu opretter man bare en masse Netbasisabonnementer og håber, at
de ikke bliver slettet.

Det er også lidt ringe, at man ikke kan flytte sin mail og
hjemmeside med over, når man får adsl.
--
med venlig hilsen
Knud

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 29-10-01 22:21

> Ja, at TDC tilbyder flere postkasser

Det er ikke en anden formulering, det er et andet produkt. Jeg tror godt
du kan kende forskel...

Fra : Thomas Jensen - pil.~

Dato : 29-10-01 22:27

On Mon, 29 Oct 2001 22:21:19 +0100, "Martin Højriis Kristensen"
<usenet@makr.dk> wrote:

>"Knud Gert Ellentoft" <knudgert@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
>formulering
>
>Det er ikke en anden formulering, det er et andet produkt. Jeg tror godt
>du kan kende forskel...

hvis jeg forstår dig ret er det så lidt det samme som at bede om en
Mercedes, selvom det egentlig blot var noget ny sprinklervæske i min
Corolla der var på tale?

er der ikke snart nogen som tager initiativ til en
dk.edb.internet.udbydere.mail... jeg fatter simpelthen ikke det der
xdsl metabegreb.

--
med venlig hilsen
Thomas Jensen

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 29-10-01 22:37

"Thomas Jensen - pil.dk" <tj@dev.null> skrev i en meddelelse
> hvis jeg forstår dig ret er det så lidt det samme som at bede om en
> Mercedes, selvom det egentlig blot var noget ny sprinklervæske i min
> Corolla der var på tale?

Jo, det er vist en passende analogi

> er der ikke snart nogen som tager initiativ til en
> dk.edb.internet.udbydere.mail... jeg fatter simpelthen ikke det der
> xdsl metabegreb.

Der er noget otd-halløj der skal ordnes.. Har du fokus?

Fra : Thomas Jensen - pil.~

Dato : 29-10-01 22:36

On Mon, 29 Oct 2001 22:36:53 +0100, "Martin Højriis Kristensen"
<usenet@makr.dk> wrote:

>Der er noget otd-halløj der skal ordnes.. Har du fokus?

nej

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 29-10-01 22:47

Mon, 29 Oct 2001 22:21:19 +0100, skrev "Martin Højriis
Kristensen" <usenet@makr.dk>:

>Det er ikke en anden formulering, det er et andet produkt. Jeg tror godt
>du kan kende forskel...

Jeg kender godt forskellen, men synes bare at TDC burde tilbyde
det samme, som de fleste andre udbydere.

Det må da også være belastende for TDC at skulle administrere en
masse Netbasiskonti, som er oprettet af samme grund.

Fra : Geert Lund - TDC Int~

Dato : 30-10-01 23:53

Hejsa Knud Gert Ellentoft.

>Det må da også være belastende for TDC at skulle administrere en
>masse Netbasiskonti, som er oprettet af samme grund.

Nej, det er det faktisk ikke - det vil være langt mere omkostingsfyldt
at skulle tilbyde 5 POP3 kontis til hvert eksisterende abonnement, da
det dermed vil være umuligt at rydde op i ubrugte pop3-kontis tilknyttet
løbende abonnementer.

Det er nemmere for TDC Internet at administrere - at såfremt du ikke
benytter din dial-up access konto (fx NetBasis), så forholder TDC
Internet sig retten til at slette den tilknyttede pop3-konto såfremt det
skulle blive nødvendigt for at frigive pop3-kontis til nye brugere.

(Problemet ligger i at TDC Internet betaler Software.com - er det vist -
pr. pop3-konto der findes på systemet - eller i hvertfald efter bestemte
kvanti af samme).

Læs: det er meget dyrt for TDC Internet at skulle give dette frit og
derfor har man vurderet at udgiften til driften af dette ikke står mål
med indtjeningen og derfor er det ikke et produkt man ønsker at tilbyde
som situationen ser ud i dag.

Og det er derfor ikke så meget med fokus på tekniske begrænsninger at
man har lavet valgtet - men ud fra at det økonimisk ikke kan svare sig.
(Men jeg er sikker på at andre fra TDC Internet her i gruppen kan svare
på om der også ligger nogle tekniske begrænsninger som jeg ikke lige pt.
er klar over.)

Derudover bør vi nok flytte til en anden gruppe hvis vi skal fortsætte
da det er temlig OT for denne gruppe.

Geert Lund,
TDC Internet A/S,
Kundeservice

Fra : Niels Callesøe

Dato : 29-10-01 22:22

Knud Gert Ellentoft wrote:

> Ja, at TDC tilbyder flere postkasser ligesom de fleste andre
> udbydere, evt. ved at man først opretter dem, når man har brug
> for det.

Det er vidst ikke "en anden formulering", er det?

> Nu opretter man bare en masse Netbasisabonnementer og håber, at
> de ikke bliver slettet.

Det gør de. Brug i stedet Webmail Light.

http://kundeservice.opasia.dk/mails/webmaillight/

> Det er også lidt ringe, at man ikke kan flytte sin mail og
> hjemmeside med over, når man får adsl.

Du kan godt overføre et TDC Internet abbonnement til en anden type (fra
Opasia Standard til NetExpress, for eksempel) og dermed beholde
mail/web. Hvis du skifter til TDC Tele Danmark Bredbånd kan du ikke.

--
Niels Callesøe - nørd light
Disclaimer:

Fra : Ole Axelsen

Dato : 29-10-01 22:33

"Niels Callesøe" <usenet.20.niels2000@spamgourmet.com> skrev i en meddelelse

> Det er vidst ikke "en anden formulering", er det?

> Det gør de. Brug i stedet Webmail Light.

Ikke her. Vi har i mere end et år, nok nærmere 1½ kørt med at døtrene har
haft hver deres egen Netbasis abonnment, som de henter post fra, først via
ISDN-router og nu siden juni via ADSL.

--
Hilsen Ole Axelsen, Stenstrup, Sydfyn.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 29-10-01 22:48

29 Oct 2001 21:22:19 GMT, skrev "Niels Callesøe"
<usenet.20.niels2000@spamgourmet.com>:

>Hvis du skifter til TDC Tele Danmark Bredbånd kan du ikke.

Og det er også det jeg skriver, men jeg kunne godt tænke mig en
god forklaring på, hvorfor ikke?

Fra : Ivar Madsen

Dato : 30-10-01 22:01

On Mon, 29 Oct 2001 22:48:25 +0100, Knud Gert Ellentoft
<knudgert@mail.tele.dk> wrote:

>Og det er også det jeg skriver, men jeg kunne godt tænke mig en
>god forklaring på, hvorfor ikke?

Dial-up drives af TDC Internet, NE drives af TDC Internet, BB drives af
TDC TeleDanmart eller hvad det nu er telefon selskabet heder,,, 2 søster
selskaber der ikke samarbejder helt sammen, men hvor TDC TeleDanmark
køber adgang for kunderne til bl.a. news.tele.dk hos TDC Internet.
Ligesom TDC Internet køber backbone af TDC Net, er det vist det heder.

Det er også pga. omdelingen af TDC der gør at TDC Internet har ænderet
betingelserne så det ikke længer er en nødvendighed at man har
telefonforbindelse hos TDC TeleDanmark, men at man har det med et
selskab TDC Internet samarbejder med, hvilket pt. vis kun er TDC
TeleDanmark. Og det er nok også det der har muliggjort at CC har kunnet
lave en aftale om delt kobber med TDC TeleDanmark, da de sikkert ikke
har kunnet få lov til at lave en sådan aftale med søsterselskabet TDC
Internet, hvis de ikke vil med ander som f.eks. CC, her er jeg dog på
gyngende grund og ude hvor jeg gætter, så hvis jeg tager fejl, så ret
mig endelig,,,

--
Ivar Madsen
Der med dette indlæg, repræsentere mig selv, og dem der er enig med mig,,,

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 30-10-01 22:11

"Ivar Madsen" <news-12-10-01@news.milli.dk> skrev i en meddelelse
> Ligesom TDC Internet køber backbone af TDC Net, er det vist det heder.

TDC Net er en del af TDC Tele Danmark, men du er ikke den eneste der er
forvirret

Fra : Lars Kyndi Laursen

Dato : 30-10-01 23:11

On 30 okt 2001 Martin Højriis Kristensen enriched usenet with:

> TDC Net er en del af TDC Tele Danmark, men du er ikke den eneste der er
> forvirret

Jeg troede, Net hørte til under Services

--
Lars Kyndi Laursen, som ikke repræsenterer noget som helst

How to move a hippo:
<http://www.usps.gov/moversnet/howtopacka2.html#hippos>

Fra : Jesper Skriver

Dato : 31-10-01 10:15

On 30 Oct 2001 22:10:49 GMT, Lars Kyndi Laursen wrote:
> On 30 okt 2001 Martin Højriis Kristensen enriched usenet with:

> Jeg troede, Net hørte til under Services

Nope, TDC Tele Danmark.

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 31-10-01 10:25

In article <slrn9tvg5m.u93.harvest@freesbee.wheel.dk>, Jesper Skriver wrote:

> Nope, TDC Tele Danmark.

Hører alt, der tjener penge ikke generelt under TDC Tele Danmark?

--
Andreas Plesner Jacobsen | The greatest remedy for anger is delay.

Fra : *Xray

Dato : 31-10-01 11:06

"Andreas Plesner Jacobsen" <apj@daarligstil.dk> skrev i en meddelelse

> Hører alt, der tjener penge ikke generelt under TDC Tele Danmark?

Haha...øhm...not funny...

*Xray

Fra : Jesper Skriver

Dato : 31-10-01 11:09

On Wed, 31 Oct 2001 09:25:26 +0000 (UTC), Andreas Plesner Jacobsen wrote:

> Hører alt, der tjener penge ikke generelt under TDC Tele Danmark?

Næsten alle produktions platforme hører til i TDC Tele Danmark, Net
- undtagelser er Mobil samt Kabeltv

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 31-10-01 11:12

"Jesper Skriver" <harvest@wheel.dk> skrev i en meddelelse
> Næsten alle produktions platforme hører til i TDC Tele Danmark, Net
> - undtagelser er Mobil samt Kabeltv

Afhænger vel lidt af definitionen af produktionsplatform...

Fra : Jesper Skriver

Dato : 31-10-01 11:43

On Wed, 31 Oct 2001 11:11:41 +0100, Martin Højriis Kristensen wrote:
> "Jesper Skriver" <harvest@wheel.dk> skrev i en meddelelse
>
> Afhænger vel lidt af definitionen af produktionsplatform...

TDC Internet producerer Hosting, og services som News og Mail

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : Kasper Mejlgaard

Dato : 31-10-01 11:38

It seems Martin Højriis Kristensen wrote:
> "Ivar Madsen" <news-12-10-01@news.milli.dk> skrev i en meddelelse
>
> TDC Net er en del af TDC Tele Danmark, men du er ikke den eneste der er
> forvirret

Findes der ikke en venlig sjæl som kunne prøve, evt. via et ascii diagram,
at redegøre for sammenhænge mellem TDC selskaber? Jeg tror det kunne
gavne mit og andres overblik...

--
Kasper Mejlgaard

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 31-10-01 11:50

"Kasper Mejlgaard" <nntpspam1@in-addr.dk> skrev i en meddelelse
> Findes der ikke en venlig sjæl som kunne prøve, evt. via et ascii
diagram,
> at redegøre for sammenhænge mellem TDC selskaber? Jeg tror det kunne
> gavne mit og andres overblik...

Der er umiddelbart noget her:
http://www.tdc.dk/tdc/omtdc/organisation/img/organisationsdia1.gif

Fra : Kasper Mejlgaard

Dato : 31-10-01 13:13

It seems Martin Højriis Kristensen wrote:
> Der er umiddelbart noget her:
> http://www.tdc.dk/tdc/omtdc/organisation/img/organisationsdia1.gif

Ahh, men hvilken kasse ligger "Net" så henne?

--
Kasper Mejlgaard, TCC Frascati

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 31-10-01 13:31

> Ahh, men hvilken kasse ligger "Net" så henne?

Den ligger som sagt i Tele Danmark kassen.
Jeg kan ikke finde andet offentlig info om organisationen, desværre

Fra : Thomas Jensen - pil.~

Dato : 31-10-01 16:54

On Wed, 31 Oct 2001 11:49:43 +0100, "Martin Højriis Kristensen"
<usenet@makr.dk> wrote:

>"Kasper Mejlgaard" <nntpspam1@in-addr.dk> skrev i en meddelelse
>diagram,
>
>Der er umiddelbart noget her:
>http://www.tdc.dk/tdc/omtdc/organisation/img/organisationsdia1.gif

Kan der ikke laves en cron som poster TDC's powerpoints hver gang der
laves en organisationsændring?

Vi er mange herude i den virkelige verden som på ingen måde kan følge
med. Med lidt held kan der givetvis også laves en gateway, således
interne medarbejdere kan se disse på relevante intranets. Det ville
sikkert også blive værdsat.

Fra : Geert Lund

Dato : 01-11-01 01:28

Hejsa Thomas Jensen - pil.dk.

>Kan der ikke laves en cron som poster TDC's powerpoints hver gang der
>laves en organisationsændring?

ROFL Så meget båndbredde findes ikke i Danmark ;-P

Geert Lund
"Jeg repræsenterer med denne udtalelse mig selv og ikke TDC Internet A/S"

Fra : Geert Lund - TDC Int~

Dato : 31-10-01 00:00

Hejsa Ivar Madsen.

> [...]
>telefonforbindelse hos TDC TeleDanmark, men at man har det med et
>selskab TDC Internet samarbejder med, hvilket pt. vis kun er TDC

Det kan i øvrigt i den forbindelse oplyses at TDC Internet i dag køber
sig ind på ADSL puljerne hos TDC Tele Danmark under nøjagtig samme
kontrakt-mæssige vilkår som enhver anden udbyder i Danmark har mulighed
for - dvs. at kontrakterne mellem TDC Tele Danmark og TDC Internet er
indgået uden skelen til at TDC Internet er et søsterfirma. De er altså
lavet på samme vilkår som dem andre udbydere har mulighed for at
forhandle sig frem til.

(Det betyder dog ikke at TDC Internet dermed ikke kan have valgt at
betale sig frem til bedre service etc. end de andre - det kommer jo an
på hvad man vil betale...)

Geert Lund,
TDC Internet A/S,
Kundeservice

Fra : Kasper Mejlgaard

Dato : 31-10-01 11:45

It seems Geert Lund - TDC Internet A/S wrote:
> [...]
> indgået uden skelen til at TDC Internet er et søsterfirma. De er altså
> lavet på samme vilkår som dem andre udbydere har mulighed for at

Men ikke samme virkelige vilkår. Shjv er det bestillingsinterface der
benyttes af TDC internet ikke helt det samme som det "andre" udbydere
tilbydes. På mange områder er det mit indtryk at de to dele af den store
bix stadigvæk er sovset sammen på en måde der gør, at blot det faktum at
andre kan købe den på papiret samme vare, ikke garanterer samme muligheder.
Men jeg vil selvfølgelig ikke noget rigtigt om det, men du kan muligvis
bekræfte/afkræfte min formodning?

--
Kasper Mejlgaard

Fra : Geert Lund - TDC Int~

Dato : 01-11-01 01:38

Hejsa Kasper Mejlgaard.

>Men ikke samme virkelige vilkår. Shjv er det bestillingsinterface der
>benyttes af TDC internet ikke helt det samme som det "andre" udbydere
>tilbydes.

Hvis du tænker på at TDC Internet har lov til at aflevere oprettelser af
ordre til fx TDCs hoved kundedatabase system, jo, så har du ret - det er
een af fordelene man får ved at være en del af koncernen.

Hvis du tænker på adgang til at se ordrer og bookinger i dette
interface, ja, så har du også ret - det er igen det der er fordelen ved
at man som søster i koncernen har adgang til Kundedatabasen.

Men det ville jo på ingen måde give mening at give en konkurrent adgang
til disse data på lige fod med koncernens egne virksomheder... (Det
mener jeg er lidt logisk - I tilbyder jo heller ikke at TDC kan boltre
sig med jeres kundedata)

Derudover findes der en kundedatabase hos TDC Internet hvor det
selvfølgelig også er muligt at taste ordrer, oprette abonnementer etc.
direkte - da det jo trods alt er TDC Internets kundedatabase - igen det
vil ikke give mening at give en konkurrent adgang til denne (og slet
ikke, da I ikke køber produktet hos TDC Internet).

> [...]
>Men jeg vil selvfølgelig ikke noget rigtigt om det, men du kan muligvis

Jeg vil gerne afkræfte den så langt mit ord rækker - og så langt jeg kan
gennemskue de aftaler der er lavet - men jeg skal da ikke kunne sige om
der på lederplan er lavet interne spidsfindigheder som man ikke har
snakket højt om - men faktum er at der i øjeblikket ligger servicelevel
agreements (SLA'er) på ALT hvad der skal laves - og TDC Internet får
ikke udført en snus mere end det der er lavet aftale om - og som der
bliver betalt for...

Og det er vel det vigtige - at det er nøjagtig det samme der gør sig
gældende for andre udbydere - de får også hvad de betaler for via deres
SLA'er og i øvrigt får TDC Tele Danmark jo bøder og dagbøder hvis ikke
de overholder de indgåede aftaler med jer... (Hvilket de fx ikke gør
hvis de disser TDC Internet).

Geert Lund,
TDC Internet A/S,
Kundeservice

Fra : Kasper Mejlgaard

Dato : 01-11-01 13:41

> [...]
> interface, ja, så har du også ret - det er igen det der er fordelen ved
> at man som søster i koncernen har adgang til Kundedatabasen.

Men en af de ting der ikke kan tillades hvis man ønsker afmonopolisering.

> [...]
> til disse data på lige fod med koncernens egne virksomheder... (Det
> mener jeg er lidt logisk - I tilbyder jo heller ikke at TDC kan boltre

Nej, men hvis systemer hænger så godt samme som du beskriver, vil det
muligvis være en smal sag for en kvik TDC internet iansat at få slået
f.eks. alle CC råkobber forbinelser op, da han jo har god og fin
adgang til den central system.

> [...]
> vil ikke give mening at give en konkurrent adgang til denne (og slet
> ikke, da I ikke køber produktet hos TDC Internet).

Jeg snakker ikke om at andre skal have adgang, men at TDC internet skal
miste sin... Hvis man ønsker reel konkurrence, så skal der også dømmes
lige vilkår.

Det er også den fornemmelse jeg har, og det bekræfter for mig at der
trænger til vandtætte skodder mellem disse afdelinger/divisioner i TDC

> [...]
> agreements (SLA'er) på ALT hvad der skal laves - og TDC Internet får
> ikke udført en snus mere end det der er lavet aftale om - og som der

De får en del mere - bla. som du selv skrive adgang til et realtids ordre
system, hvilket da må siges at være en hel del. Der er givetvis meget mere.

> [...]
> SLA'er og i øvrigt får TDC Tele Danmark jo bøder og dagbøder hvis ikke
> de overholder de indgåede aftaler med jer... (Hvilket de fx ikke gør

Igen er helt uenige. Min påstand er at TDC internet får en masse som andre
potentielle bitstream købere ikke vil kunne få pt. Jeg er også sikker på at
det er noget der vil blive ændret på, men om det sker af egen fri vilje
eller med stokkemetoden har jeg ingen anelse om. Det kommer i høj grad også
an på hvorvidt den del af TDC der producerer bitstream/adsl ønsker andre
kunder end dem der finde i TDC hirakiet for det får de næppe før vilkårene
bliver ensartede.

--
Kasper Mejlgaard

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 01-11-01 17:47

> [...]
> muligvis være en smal sag for en kvik TDC internet iansat at få slået
> f.eks. alle CC råkobber forbinelser op, da han jo har god og fin

Der er vandtætte skodder mellem branchesalg og privatsalg systemer...
Som der også skal være jævnfør aftalerne

Fra : Geert Lund - TDC Int~

Dato : 02-11-01 00:18

Hejsa Kasper Mejlgaard.

> [...]
>muligvis være en smal sag for en kvik TDC internet iansat at få slået
>f.eks. alle CC råkobber forbinelser op, da han jo har god og fin

Nej, det vil det ikke, da det faktisk ikke er muligt for alm.
medarbejdere at se den slags oplysninger - de kan faktisk ikke engang se
hvem linien er overgået til...

Ganske som Telestyrelsen (tror jeg det er) har krævet det...

>Jeg snakker ikke om at andre skal have adgang, men at TDC internet skal
>miste sin... Hvis man ønsker reel konkurrence, så skal der også dømmes
>lige vilkår.

Jeg forstår udemærket hvad du mener - men det er nu engang sådan at en
koncern selvfølgelig skal have adgang i nødvendigt omfang til den
Kundedatabase man har...

Og da TDC Tele Danmark har købt TDC Internet til at supportere sine
produkter - bliver man jo nød til at give adgang til disse oplysninger -
lige som jeg da går ud fra at CyberCity vil give 2. part adgang til sin
kundedatabase hvis man købte sig til en serviceydelse der siger at man
skal kunne håndtere disse kunder hos 2. part.

Skulle TDC Tele Danmark vælge på et senere tidspunkt at flytte
supporteringen fra TDC Internet til et andet firma, vil jeg da stærkt gå
ud fra at også adgangen til Kundedatabasen følger med (som den hidtil
har gjort fx i Callcenter Europe i Sønderborg - inden det blev 100% TDC
ejet).

>De får en del mere - bla. som du selv skrive adgang til et realtids ordre
>system, hvilket da må siges at være en hel del. Der er givetvis meget mere.

Sammen med:

> [...]
>kunder end dem der finde i TDC hirakiet for det får de næppe før vilkårene

Se, min påstand er at man får hvad man betaler for!! Og med chance for
at det kommer til at lyde som mudderkast (det er bestemt ikke min
intention) - så må man erkende at så længe man som firma har den
holdning at man skal have alt så tæt på gratis som muligt - så må man
også finde sig med at der er visse ønsker/muligheder man ikke kan få
opfyldt - og i øvrigt at disse måtte have meget lav prioritet...

Sådan virker erhvervslivet alle andre steder - bortset fra på
teleområdet hvor mange ting er reguleret direkte af Telestyrelsen.

Men lad det der med ikke være sagt andet end - jeg er sikker på at hvis
fx CyberCity stiller med en delegation hos TDC og fortæller at de gerne
vil betale for udviklingen af sådan et system etc. så tror jeg da
bestemt også det kan lade sig gøre...

Sagt på en anden måde - fordi jeg stiller oppe hos min EDB distributør
og siger - HEY!! - jeg sælger altså hardware baseret på produkter købt
hos jer... Og nu vil jeg altså uden videre have adgang til jeres
real-time ordre system... Så tror jeg godt jeg kan gætte svaret... Jeg
tror nemlig svaret lyder: du må finde dig i at vores nuværende system
hvor du modtager en ordrebekræftelse (hvad enten det er pr. e-mail, fax
eller snail-mail) er altså det vi kan (/vil) tilbyde dig, ellers må du
jo købe din vare et sted hvor de kan levere det...

Se så kan jeg nu forsøge at overbevise dem om at jeg er så god en kunde
at de ikke har råd til at miste mig... Jeg kan forsøge at overbevise dem
ved at sige jeg gerne vil betale for det... Eller også må jeg erkende at
jeg bare ikke kan få mit ønske opfyldt og så affinde mig med at jeg
desværre ikke er i position til at bestemme...

Sådan virker det alle andre steder, og jeg kan ikke se hvorfor det
skulle være anderledes på teleområdet... Så nej, jeg kan ikke se
argumentet med at TDC Internet ikke skulle have real-time adgang til
ordresystemet, når nu over 80% af alle ADSL-linier i DK bliver solgt via
TDC Internet og at TDC Internet dermed er den suverænt største "kunde"
som aftager ADSL forbindelser hos TDC Tele Danmark. (Læs: TDC Internet
har været i stand til at stille krav om en sådan adgang, TDC Internet er
ikke født med den rettighed og havde i en lang periode heller ikke
adgang til den overordnede Kundedatabase).

Geert Lund,
TDC Internet A/S

Fra : Kasper Mejlgaard

Dato : 02-11-01 13:43

> [...]
> hvem linien er overgået til...
>
> Ganske som Telestyrelsen (tror jeg det er) har krævet det...

Point taken, og rart at høre.

> Jeg forstår udemærket hvad du mener - men det er nu engang sådan at en
> koncern selvfølgelig skal have adgang i nødvendigt omfang til den
> Kundedatabase man har...

Og min pointe er at der bør ske på lige vikår, hvilket tydeligvis ikke sker
i dag.

> [...]
> kundedatabase hvis man købte sig til en serviceydelse der siger at man
> skal kunne håndtere disse kunder hos 2. part.

Det gælder muligvis for TDC BB, men vel ikke for NE/Proaccess hvor det er
TDCi/Ziliion der selv sælger. I de tilfælder ser jeg ingen grund til at de
skal have anden adgang til TDC systemer end andre.

> [...]
> også finde sig med at der er visse ønsker/muligheder man ikke kan få
> opfyldt - og i øvrigt at disse måtte have meget lav prioritet...

Jeg synes slet ikke vi har diskuteret pris, men blot vilkår. Mit gæt er at
unanset pris vil ingen andre operatører får adgang til columbus (er det
ikek det det hedder?)

> [...]
> fx CyberCity stiller med en delegation hos TDC og fortæller at de gerne
> vil betale for udviklingen af sådan et system etc. så tror jeg da

Hvis prisen bare er den samme TDCi har givet, bliver det næppe et problem.

> [...]
> eller snail-mail) er altså det vi kan (/vil) tilbyde dig, ellers må du
> jo købe din vare et sted hvor de kan levere det...

Du kan ikke sammenligne et tidligere monopol der stadigvæk reguleres
politisk, men en privat bix uden monopolstatus. Det er meningsløst at prøve
at se bort fra det faktum i denne sammenhæng.

> [...]
> jeg bare ikke kan få mit ønske opfyldt og så affinde mig med at jeg
> desværre ikke er i position til at bestemme...

TDC har netop råd til at miste ISP kunder, for de bliver blot byttet med
slutkunder...

> [...]
> TDC Internet og at TDC Internet dermed er den suverænt største "kunde"
> som aftager ADSL forbindelser hos TDC Tele Danmark.

Måske er de blevet størst pga. den konkurrenceforvridning der er sket? Who
know and who cares - det ændre ikke på det faktum at vilkår ikke er lige.

> (Læs: TDC Internet
> har været i stand til at stille krav om en sådan adgang, TDC Internet er
> ikke født med den rettighed og havde i en lang periode heller ikke
> adgang til den overordnede Kundedatabase).

Hvad er det for en overordnet kundedatabase vi snakker om og hvad står der
i den?

--
Kasper Mejlgaard, TCC Frascati

Fra : Jesper Skriver

Dato : 31-10-01 11:07

On Tue, 30 Oct 2001 22:00:58 +0100, Ivar Madsen wrote:

> Dial-up drives af TDC Internet

Nej, TDC Tele Danmark, Net

> NE drives af TDC Internet

Nej, TDC Tele Danmark, Net

> BB drives af TDC TeleDanmart

TDC Tele Danmark, Net

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : Ivar Madsen

Dato : 31-10-01 18:04

On 31 Oct 2001 10:06:58 GMT, Jesper Skriver <harvest@wheel.dk> wrote:

>Nej, TDC Tele Danmark, Net
>Nej, TDC Tele Danmark, Net
>TDC Tele Danmark, Net

Hvad laver TDC Internet så?

Fra : Thomas Jensen - pil.~

Dato : 31-10-01 18:02

nu skal du ikke være fræk

Fra : Jesper Skriver

Dato : 31-10-01 21:22

On Wed, 31 Oct 2001 18:03:40 +0100, Ivar Madsen wrote:

> Hvad laver TDC Internet så?

Mail, news, anden hosting, produkt udvikling, salg samt kundeservice.

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : *Xray

Dato : 29-10-01 22:03

"Carsten" <cafo@tdcadsl..dk> skrev i en meddelelse

> Nu skal kæresten & jeg til at dele postkasse indtil jeg får min egen smtp server op under Linux

Du kan da bare oprette et Basis-abb. til kæresten.

Så behøver du heller ikke tude.

*Xray

Fra : Niels Callesøe

Dato : 29-10-01 22:18

*Xray wrote:

> Du kan da bare oprette et Basis-abb. til kæresten.

Må jeg foreslå Webmail Light i stedet? Så er du fri for at skulle
anvende et analogt modem en gang imellem.

Fra : Ukendt

Dato : 30-10-01 14:23

> Må jeg foreslå Webmail Light i stedet? Så er du fri for at skulle
> anvende et analogt modem en gang imellem.
>
> http://kundeservice.opasia.dk/mails/webmaillight/

Okay, men så kan han ikke sætte den op i en mailklient.

*Xray

Fra : --* edmundo *--

Dato : 30-10-01 06:39

> [...]
vide da jeg ringede til support. THIS SUCKS BIG TIME

> Nu skal kæresten & jeg til at dele postkasse indtil jeg får min egen smtp

www.mailme.dk gratis pop3-konto. Bruger det selv og er godt tilfreds.

edm...

Fra : Henrik

Dato : 30-10-01 17:32

"Carsten" <cafo@tdcadsl..dk> wrote in message

> [...]
vide da jeg ringede til support. THIS SUCKS BIG TIME

> Nu skal kæresten & jeg til at dele postkasse indtil jeg får min egen smtp

Du kan sætte Outlook til "sotere" i dine mails...
Prøver at forklare kort...

Hvis du nu opretter nogle mailadresser der hedder f.eks. carsten@tdcadsl.dk
og din kærestes kaereste@tdcadsl.dk .

Så sætter du din Outlook til at lade vær med at hente mail der tilhører
kaereste@tdcadsl.dk ned fra mailserveren.
Og din kærestes sætter sin Outlook til lade vær med at hente
carsten@tdcadsl.dk fra mailserveren, det kaldes en "regl" så vist jeg
husker..

Meeenn hvordan må du selv finde i Hjælp filen i Outlook...
Håber du finder ud af det...

Mvh.

Henrik Sørensen

Fra : Thomas

Dato : 30-10-01 17:34

Henrik wrote:

> Du kan sætte Outlook til "sotere" i dine mails...
>
> Prøver at forklare kort...
>
> Hvis du nu opretter nogle mailadresser der hedder f.eks. carsten@tdcadsl.dk
> og din kærestes kaereste@tdcadsl.dk .

Og når man er BCc ?

--
Don't waste space

Fra : Henrik

Dato : 30-10-01 17:37

"Thomas" <inthenews@corell.dk> wrote in message

carsten@tdcadsl.dk

> Og når man er BCc ?

Ehmm.. ?? Den kender jeg ikke noget til, eller hvordan man bruger det...
Sorry.
'
Henrik...