Bestcrypt :-(
Fra : Sune

Dato : 29-10-01 20:36

Afsendt til jetico.com
*************
Hi

I downloaded Bestcrypt for XP (beta).

I made a 4GB container a few days ago which is now useless!
It tells me that "the disk structure is corrupted and unreadable".

I just lost 4 GB of data!

I know its BETA but im mad as hell that I lost those data!

Needless to say, I will never install any BestCrypt betasoftware
again! (maybe when it has been final for a few months)

Btw:
Feature suggestion:
Everytime I open a container, XP searches for files to play , view
etc. Thats annoying.

One more thing:
It would be great if every file in a NTFS container automaticly is
flagged for 'not allowed to be indexed by windows indexing service'

Regards
Sune

Fra : Alex Holst

Dato : 29-10-01 21:14

Sune <sune@TAMTAMinnocent.com> wrote:
> I downloaded Bestcrypt for XP (beta).
>
> I made a 4GB container a few days ago which is now useless!
> It tells me that "the disk structure is corrupted and unreadable".
>
> I just lost 4 GB of data!

Du kan virkelig ikke give jetico.com skylden for at du ikke ved hvordan du
passer paa dine data. Vigtige ting passer man paa. Hvis du ikke havde en
kopi af disse data har de ikke vaeret vigtige.

Fra : Sune

Dato : 29-10-01 21:46

On Mon, 29 Oct 2001 21:13:41 +0100, Alex Holst <a@area51.dk> wrote:

>Du kan virkelig ikke give jetico.com skylden for at du ikke ved hvordan du
>passer paa dine data. Vigtige ting passer man paa. Hvis du ikke havde en
>kopi af disse data har de ikke vaeret vigtige.

Jeg kan da sagtens give jetico skylden for at mine 4 GB er korrupt.

Om jeg så har lavet en backup er en anden sag.

Mvh
Sune

Fra : Alex Holst

Dato : 29-10-01 22:38

Sune <sune@TAMTAMinnocent.com> wrote:

> Jeg kan da sagtens give jetico skylden for at mine 4 GB er korrupt.
>
> Om jeg så har lavet en backup er en anden sag.

Du gav dem skylden for at du mistede 4 GB data. Hvis du har en backup er
dine data ikke vaek. Derfor er en 4 GB korrupt container hoejst lidt besvaer
og ikke en katastrofe som din besked af indtryk af.

I stedet for at skrive et ufint brev uden nogen teknisk indhold kunne du
kontakte dem og spoerge hvad du skal goere for at hjaelpe dem med at finde
fejlen. Foelgende dokument kan maaske hjaelpe.

http://www.chiark.greenend.org.uk/~sgtatham/bugs.html

Fra : Sune

Dato : 30-10-01 17:25

On Mon, 29 Oct 2001 22:38:09 +0100, Alex Holst <a@area51.dk> wrote:

>Du gav dem skylden for at du mistede 4 GB data. Hvis du har en backup er
>dine data ikke vaek. Derfor er en 4 GB korrupt container hoejst lidt besvaer
>og ikke en katastrofe som din besked af indtryk af.

Det er jeg klar over.
Jeg havde lyst til at give dem dårlig samvittighed.

Om jeg har taget backup eller ej ændrer ikke på det faktum at
programmet ikke virker. (ja jeg ved at det er beta)

> [...]
>kontakte dem og spoerge hvad du skal goere for at hjaelpe dem med at finde
>fejlen. Foelgende dokument kan maaske hjaelpe.

Ufint?
Jeg kom da med konstuktive forslag i bunden.
Det kan bare sende mig en mail om at de er interesseret i min
opsætning / fejl, så får de et ikke ufint svar.

Mvh
Sune

Fra : Bjørn Løndahl

Dato : 31-10-01 07:42

Sune <sune@TAMTAMinnocent.com> skrev i

> Jeg kan da sagtens give jetico skylden for at mine 4 GB er
> korrupt.

Det kunne jo også være din HD - eller din windows.

--
B-)
Købes: Originalt (gratis) analog-kort til DR2 & TV2-Zulu

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 29-10-01 22:52

On Mon, 29 Oct 2001 20:36:22 +0100, Sune
<sune@TAMTAMinnocent.com> wrote:

> I know its BETA
> but im mad as hell that I lost those data!

Kan du ikke selv se, at de to (del)sætninger skriger til hinan-
den? Du er klar over idéen med beta-programmer, ikke? Altså at
finde og rapportere fejl?

-A
--
http://www.hojmark.org/

Fra : Sune

Dato : 30-10-01 17:27

On Mon, 29 Oct 2001 22:51:49 +0100, Asbjorn Hojmark
<Asbjorn@Hojmark.ORG> wrote:

>Kan du ikke selv se, at de to (del)sætninger skriger til hinan-
>den?

Ikke helt. Et beta program burde ikke være komplet nyttesløst som det
her er tilfældet.

>Du er klar over idéen med beta-programmer, ikke? Altså at
>finde og rapportere fejl?

Jo, se ovenstående.

Mvh
Sune

Fra : Flemming Riis

Dato : 30-10-01 17:41

"Sune" <sune@TAMTAMinnocent.com> wrote in message

> Ikke helt. Et beta program burde ikke være komplet nyttesløst som det
> her er tilfældet.

Det kunne jo være din maskine var den eneste med det problem og de ventede
på en fejlmelding som kunne bruges, og derved måske kunne hjælpe med at få
dine data retur.

Ved at du bruger betaware til prod data har du imo selv bedt om problemer
ved at du ikke mailer dem pænt og med en ordentelig fejlmeddelse gør nok at
de mister interresent til at hjælpe dig.

Fra : Sune

Dato : 30-10-01 17:49

On Tue, 30 Oct 2001 17:41:15 +0100, "Flemming Riis" <flemming@riis.nu>
wrote:

>Det kunne jo være din maskine var den eneste med det problem og de ventede
>på en fejlmelding som kunne bruges, og derved måske kunne hjælpe med at få
>dine data retur.

De har fået den info de har bedt om på deres feedback side ang.
build-nummer. og lign.

>Ved at du bruger betaware til prod data har du imo selv bedt om problemer

Ved det.

>ved at du ikke mailer dem pænt og med en ordentelig fejlmeddelse gør nok at
>de mister interresent til at hjælpe dig.

Hvis de vil levere et ordentligt produkt kontakter de mig nok hvis de
ikke har se fejlen før, hvis ikke, er de ikke seriøse. (Jeg svinede
dem jo ikke ligefrem til. Jeg ytrede blot min utilfredshed)

Mvh
Sune

Fra : Flemming Riis

Dato : 30-10-01 19:02

> Hvis de vil levere et ordentligt produkt kontakter de mig nok hvis de
> ikke har se fejlen før, hvis ikke, er de ikke seriøse. (Jeg svinede
> dem jo ikke ligefrem til. Jeg ytrede blot min utilfredshed)

Hvis jeg var betacoordinator og du maile til mig som du gjorde var du røget
direkte i delted fætter tingen.

men det er nok en del offtopic her

Fra : Peter Brodersen

Dato : 30-10-01 18:34

On Tue, 30 Oct 2001 17:26:51 +0100, Sune <sune@TAMTAMinnocent.com>
wrote:

>Ikke helt. Et beta program burde ikke være komplet nyttesløst som det
>her er tilfældet.

Du har statistisk grundlag fra 1 tilfælde. Har du evt. debatteret i
fora og hørt om andre har haft bedre eller værre succes med det?

--
- Peter Brodersen

Fra : Sune

Dato : 30-10-01 19:59

On Tue, 30 Oct 2001 18:33:46 +0100, Peter Brodersen
<professionel@nerd.dk> wrote:

>Du har statistisk grundlag fra 1 tilfælde.

Ja, så fejlen er næppe én ud af en million.

> Har du evt. debatteret i
>fora og hørt om andre har haft bedre eller værre succes med det?

Nope. Jeg 'fejlmeldte' programmet.
Så må de jo vende tilbage hvis de er interesseret.

Mvh
Sune

Fra : Peter Brodersen

Dato : 30-10-01 20:02

On Tue, 30 Oct 2001 19:59:13 +0100, Sune <sune@TAMTAMinnocent.com>
wrote:

>Ja, så fejlen er næppe én ud af en million.

Dit postulat er at programmet er "komplet nytteløst". Tilsyneladende
uden at vide om andre har haft held eller de samme problemer med det.

Uden at udtale mig om det konkrete tilfælde, skal man også huske på,
at betjeningsfejl er årsag til mange problemer.

--
- Peter Brodersen

Fra : Sune

Dato : 30-10-01 20:54

On Tue, 30 Oct 2001 20:02:23 +0100, Peter Brodersen
<professionel@nerd.dk> wrote:

>Dit postulat er at programmet er "komplet nytteløst". Tilsyneladende
>uden at vide om andre har haft held eller de samme problemer med det.

Det jeg mente med det var, at programmet ikke engang kunne udføre de
grundlæggende funktioner det er at holde styr på containeren så den
ikke bliver korrupt. Hvis fejlen havde være stavefejl i menuer eller
enkelte funktioner ikke virkede kunne jeg forstå det. Det er jo BETA.

>Uden at udtale mig om det konkrete tilfælde, skal man også huske på,
>at betjeningsfejl er årsag til mange problemer.

Ja, det kan faktisk godt være tilfældet i mit tilfælde.
(selverkendelse er en god ting)
Jeg lavede en NTFS container på et FAT32 drev.
Det kunne være årsagen.

Mvh
Sune

Fra : Sonny T. Larsen

Dato : 30-10-01 05:15

On Mon, 29 Oct 2001 20:36:22 +0100, Sune wrote:

> I know its BETA but im mad as hell that I lost those data!

Hvorfor installerer du så beta-software?

--
/Sonny - #include <std.disclaimer.h>

"I don't have an attitude problem, you have a perception problem."

Fra : Sune

Dato : 30-10-01 17:28

On 30 Oct 2001 04:14:58 GMT, "Sonny T. Larsen" <sonny@unix.dk> wrote:

>Hvorfor installerer du så beta-software?

Fordi pgp 7.1 ikke virker optimalt under WinXP.
Så ville jeg se om Bestcrypt virkede, hvilket det ikke gjorde.

Mvh
Sune