ADSL til sommerhus
Fra : Michael Glud Anderse~

Dato : 29-10-01 20:31

Jeg er interesseret i at få etableret ADSL i et sommerhus i Blåvand. Jeg
tror kun det er TDC, der dækker det område, men hvad er den billigste
løsning, når der ikke er indlagt fastnet i forvejen?

/Michael

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 29-10-01 20:42

"Michael Glud Andersen" <michael.glud.andersen@uni-c.dk> wrote in message
> Jeg er interesseret i at få etableret ADSL i et sommerhus i Blåvand.

Nårr ja,, ADSL i sommerhus,, Hvorfor ikke....

> Jeg
> tror kun det er TDC, der dækker det område, men hvad er den billigste
> løsning, når der ikke er indlagt fastnet i forvejen?

men man er jo nok nød til at oprette en telefonforbindelse. til 1000 kroner.
plus startgebyr, tekniker og opsætning af telefonstik.

Men man kunne jo prøve endnu engang at fortælle Teledanmark, at det ikke er
lovligt det de har gang i... Det med at de kræver at man opretter en
telefonabonnement. hvis man fx vil have Pro@ eller Netexpress... Bredbånd
falder nok ikke rigtigt ind i dette felt,, da telefonabonnement jo er
inkluderet.

prøv evt. at ringet til Telestyrelsen om en redegørelse på problemet... Men
først skal du have en skriftig forklaring fra Teledanmark (Teledanmark
Internet (Opasia Netexpress))

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 29-10-01 21:21

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE*spamfilter.dk> skrev i en
meddelelse news:3bddb14c$0$239$edfadb0f@dtext.news.tele.dk...
> Det med at de kræver at man opretter en
> telefonabonnement. hvis man fx vil have Pro@

Det gør de ikke, men en accessforbindelse koster det samme (det der er
kontrolleret af TeleStyrelsen) som en alm telefonforbindelse.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 29-10-01 21:46

> [...]
>
> Det gør de ikke, men en accessforbindelse koster det samme (det der er
> kontrolleret af TeleStyrelsen) som en alm telefonforbindelse.

Det kan så godt være....

Men det er Unfair over for Cybercity og Tiscali fx... som betaler TDC for at
oprette og drive en linie.. Mens TDC kræver at man har en telefonforbindelse
hos TDC FASTnet,, men man opretter ADSL i en anden afdelling, nemlig TDC
Internet... Altså kræves der, at man opretter et andet produkt i en anden
afdelling,, iden man kan få glæde at et produkt i en anden afdelling.... Er
det en opdelling af et firma... nej, det er stadig Teledanmarks
Telemonopol, som stadig er godt grundigt tilgrodet.... Hvis der virkelig er
nogen der gider at stille TDC Fastnet of TDC Internet i retten... og for
nogle gode advokater... Så kan du delme tro de for problemer med deres
monopolstilling og deres forskellige afdellinger,, som skulle afbilledes
udefra som selvstændige firmaer... He....

Man betaler for noget ADSL... Men man er stadig nød til at oprette et
produkt i et andet selvskab.. og dermed betale for en linie,, 2 gange.. kan
man så og sige.....

Fra : Jesper Skriver

Dato : 29-10-01 21:53

On Mon, 29 Oct 2001 21:46:24 +0100, Bjarke Hansen wrote:

> [...]
> hos TDC FASTnet,, men man opretter ADSL i en anden afdelling, nemlig TDC

Det er TDC Tele Danmark som producerer både Telefoni og ADSL, TDC
Internet er blot et salgs selskab, der køber en grossist ydelse af
TDC Tele Danmark, ligesom CyberCity, Tiscali, Telia, Orange osv. gør.

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 29-10-01 21:55

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE*spamfilter.dk> skrev i en
meddelelse news:3bddc06d$0$233$edfadb0f@dtext.news.tele.dk...
> [...]
for
> nogle gode advokater... Så kan du delme tro de for problemer med deres

TDC er konstant under angreb fra alverdens forbrugerprogrammer mm.
Hvis der var noget at komme efter så var det sket.

Ingen tvinger dig til at købe produktet

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 29-10-01 22:00

> TDC er konstant under angreb fra alverdens forbrugerprogrammer mm.
> Hvis der var noget at komme efter så var det sket.

Jeg interreserer mig ikke i hvad de forskellige programmer siger.. men kun
hvad jeg selv mener, at TDC har af forklaringsproblemer....

> Ingen tvinger dig til at købe produktet

Næe,,, ingen tvinger dig heller ikke til udlevere pengene til tyven, hvis
han står og pejer en pistol op i næsen på dig... Kan du forstå?

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 29-10-01 22:06

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE*spamfilter.dk> skrev i en
meddelelse news:3bddc38e$0$222$edfadb0f@dtext.news.tele.dk...
> Jeg interreserer mig ikke i hvad de forskellige programmer siger.. men
kun
> hvad jeg selv mener, at TDC har af forklaringsproblemer....

Du sagde at TDC ville tabe en sag i retten... Nu drejer det sig om
forklaringsproblemer??

Nej

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 29-10-01 22:14

> Du sagde at TDC ville tabe en sag i retten... Nu drejer det sig om
> forklaringsproblemer??

Når man sidder i retten, har man vel også forklarings problemer

Fra : Peter T.

Dato : 30-10-01 06:57

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE*spamfilter.dk> wrote in news:3bddc6cb
$0$248$edfadb0f@dtext.news.tele.dk:

> Når man sidder i retten, har man vel også forklarings problemer

Det har man vel kun, hvis man ikke har rent mel i posen. :)

--
Mvh. Peter T.

Vil du lære at quote korrekt? Kig på...
<http://www.usenet.dk/netikette/quote.html>