indviklet opsætning af netværk,, HJÆLP!!!
Fra : Anders Thorup

Dato : 29-10-01 20:03

Min nabo og jeg har et problem, som jeg håber en eller anden kan hjælpe med

Vi har begge en ADSL-forbindelse hos cybercity, min på 384/384 og hans på
512/512

Hold nu godt fast, for her kommet det indviklede!!!

Min ADSL-router(IP 10.0.0.100) er forbundet til uplink-porten på en
switch(som står hos mig), fra port 1 på switchen er der et straight
tcp-kabel til min computer. Fra port 2 er der en cross-over til port 2 på en
switch(som står hos min nabo). Fra switchen som står hos min nabo, er der
fra port 1 et straight tcp-kabel til hans computer. Fra switchen's uplink er
der en forbindelse til hans ADSL-router(IP 10.0.0.1). Fik I den??

Altså fra min switch:
cross-over til min ADSL router fra uplink
straight til min computer
cross-over til naboens switch fra port 2

Fra naboens switch:
cross-over til hans ADSL router fra uplink
straight til hans computer fra port 1
cross-over til min switch fra port 2

Netværket fungere fint og uden problemer(tro det eller ej, hehe)
Nu ville vi så lave det sådan at vi smækker de 2 ADSL-linier sammen til en
stor dvs 896/896.
Vi havde tænkt os noget i retning af at lade en af vores computere køre
proxy, og så lade den fordele loadet ud over de 2 ADSL-routere, men det vil
ikke rigtigt lykkes for os. Det er altså en slags omvendt modem-sharing!!!
dvs. 2 computere til 2 internetforbindelser.
Men da hverken jeg eller min nabo kan finde ud af hvordan det skal
gøres, spørger vi her

Vi håber meget at der er nogen der vil tage det her som en udfordring og
hjælpe os på vej.

MVH
Anders Thorup
Tim Hattens

Fra : Andreas Kleist Svend~

Dato : 29-10-01 21:16

On Mon, 29 Oct 2001 20:02:37 +0100
"Anders Thorup" <Daffy@privat.dk> wrote:

> [...]
> dvs. 2 computere til 2 internetforbindelser.
> Men da hverken jeg eller min nabo kan finde ud af hvordan det skal

Gruppen dk.edb.netværk er som skabt til formålet, prøv derinde i stedet, der er nok større chance for et kvalificeret svar.

--
mvh Andreas Kleist Svendsen
usenetnospam@nau.dk