portabelt lille program til at sende udp p~
Fra : Kim Schulz

Dato : 29-10-01 15:57

hejsa
Jeg skal have lavet et lille program der sender nogle brugerdefinerede
UDP pakker. Programmet skal være porterbart mellem linux og windows uden
større at koden skal laves om. Hvad skal jeg se på for at komme igang
med en sådanne opgave? Jeg har set at netlib er til begge systemer, men
er der en smartere måde at lave det må (programmets funktion er
supersimpel, så jo mindre der skal bruges af den slags jo bedre).

Nogen der evt. ved hvor jeg kan finde noget kode jeg kan bruge som
eksempel?

MVH
Kim Schulz

Fra : Mogens Hansen

Dato : 29-10-01 19:37

"Kim Schulz" <kim@schulz.dk> wrote in message
> [...]
> er der en smartere måde at lave det må (programmets funktion er
> supersimpel, så jo mindre der skal bruges af den slags jo bedre).

Det er måske ikke lidt, men jeg ville umiddelbart kigge på ACE (Adaptive
Communication Environment), som findes til en meget lang række af platforme
og compilere.
Se
http://siesta.cs.wustl.edu/~schmidt/

> Nogen der evt. ved hvor jeg kan finde noget kode jeg kan bruge som
> eksempel?

Måske

\ACE_wrappers\examples\Reactor\Dgram

kan bruges til lidt.