login og password til SQL
Fra : Per Lund Andersen

Dato : 29-10-01 15:44

Hej NG,

Jeg har følgende problematik som jeg håber en eller anden har forstand til
at hjælpe mig med, for jeg er gået i stå med problemet.

Jeg har MS SQL og IIS5 kørende på hver sin server.
På IIS serveren kører en ASP side som gerne skulle tage login
informationerne fra brugerens Windows login og sende dem videre som login
information på SQL'en.
Hvis ikke brugeren er verificeret med adgang der er definieret i domænet,
skal han/hun præsenteres for et lgoin billede.
Problemet er tilsyneladende at der er den definerede account for IIS der
styrer adgangen, men hvordan kommer jeg uden om det ?

Mvh
Per "jeg giver aldrig op"

Fra : Zamme Röha

Dato : 29-10-01 16:00

On Mon, 29 Oct 2001 15:44:22 +0100, Per Lund Andersen wrote:
> [...]
> Problemet er tilsyneladende at der er den definerede account for IIS der
> styrer adgangen, men hvordan kommer jeg uden om det ?

Du skal disable anonymous access i IIS, og kun enable NT auth. Ligeledes
skal dit ODBC link være NT only. Du kan derefter styre rettigheder i
SQL serveren på domain bruger/gruppe niveau.

--
Zamme Röha, Sældomptør og søløve

Red verdens sæler.