Canon BJC 4100
Fra : vestergade

Dato : 29-10-01 14:33

Jeg har "arvet" en Canon BJC 4100. Den skulle være installeret korrekt.
Den vil også godt udskrive ,---men papiret er Blankt når det kommer ud
!!!!!!! Vedkommende jeg har fået den af, siger at der er helt nye
Plækpatroner i,-så den side af sagen skulle jo være OK. Hvad kan der
være galt ???

Hilsen
Vestergade

http://www.kandu.dk/

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 29-10-01 14:41

Skrivehovedet er stoppet til. Tag blæk patronerne ud og sæt skrive hovedet i
½ cm vand (kontakterne må ikke dækkes, men der skal også være vand inden i)
og rens godt og grundigt. Hvis ikke det hjælper skal du have et nyt
skrivehoved til et par hundrede kroner.

--
Hilsen

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

Fra : Thomas Finnerup

Dato : 29-10-01 17:20

On Mon, 29 Oct 2001 14:41:08 +0100, "Michael Lund Sørensen"
<sletdette-milux@image.dk> wrote:

> [...]
> ½ cm vand (kontakterne må ikke dækkes, men der skal også være vand inden i)
> og rens godt og grundigt. Hvis ikke det hjælper skal du have et nyt

Prøv eventuelt at bruge printerens "prime"-funktion. Hold en af
knapperne inde (den af dem, der ikke er powerknappen, vistnok), indtil
der lyder to bip. Så vil den bruge et halvt minuts tid på at rense
printerhovedet.

- Thomas

Fra : JSM

Dato : 29-10-01 17:31

"Michael Lund Sørensen" <sletdette-milux@image.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
i)
> og rens godt og grundigt. Hvis ikke det hjælper skal du have et nyt

Og så skal du også lige være opmærksom på at 4100'eren ikke kan køre med ECP
eller EPP slået til.

mvh
JSM

Fra : Falckredderen Ragga ~

Dato : 29-10-01 20:49

"Michael Lund Sørensen" <sletdette-milux@image.dk> skrev

> Skrivehovedet er stoppet til. Tag blæk patronerne ud og sæt skrive
> hovedet i ½ cm vand.

Brug ikke vand, da dette bare tilkalker hullerne i stedet og ruster
metaldelene. Brug sprit / isopropylalkohol!

mvh
Peter