Mus på gl. PC
Fra : Snip

Dato : 29-10-01 13:09

På en ældre PC med comport til musen vil jeg tilslutte en ny ps2-mus, men
den lokale pcbutik vil ikke forhandle omformerstik idet "det alligevel ikke
virker". Er det rigtigt?

--
snip@post8.tele.dk

Fra : Jan Pedersen

Dato : 29-10-01 13:23

On Mon, 29 Oct 2001 13:09:05 +0100, "Snip" <snip@post8.tele.dk> wrote:

>På en ældre PC med comport til musen vil jeg tilslutte en ny ps2-mus, men
>den lokale pcbutik vil ikke forhandle omformerstik idet "det alligevel ikke
>virker". Er det rigtigt?

Ja, det er desværre rigtigi de fleste tilfælde.. Komme selvfølgelig an
på hvilken mus man benytter!...

DU bliver nok nødt til at købe mus + ps2 i/o kort. Med mindre du kan
finde en forhandler der stadig ligger inde med en com-mus.

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 29-10-01 19:10

"Jan Pedersen" <janrp@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> DU bliver nok nødt til at købe mus + ps2 i/o kort. Med mindre du kan
> finde en forhandler der stadig ligger inde med en com-mus.

Med min Logitech trådløse mus (Den ældste, der er symmetrisk og med
scrollhjul) fulgte der en omformer til com-porten. Faktisk sidder den der
nu, da musen ikke fungerede på PS2porten!
Så det er faktisk muligt

Best regards

Jesper
--
Det er menneskeligt at fejle, men hvis man ønsker virkeligt at lave kage i
den, må man tage en computer til hjælp

Fra : Khawk

Dato : 24-10-01 20:00

"Jesper Nielsen" <helboe@post9.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> --
> Det er menneskeligt at fejle, men hvis man ønsker virkeligt at lave kage i

Der blev ikke skrevet at det var umuligt, men at det ofte ikke kunne lade
sig gøre. Jeg har selv brugt en ps2-mus med omformer til com-porten uden
problemer. Men omformeren fulgte med musen og kunne ikke bruges til de andre
ps2-mus, som jeg har afprøvet.
mvh
Kim

Fra : Snip

Dato : 29-10-01 21:29

Tak for de gode respons.

>Jeg har selv brugt en ps2-mus med omformer til com-porten uden
> problemer. Men omformeren fulgte med musen og kunne ikke bruges til de
andre
> ps2-mus, som jeg har afprøvet.<

Hvor kan jeg købe sådan en mus? Eller hvad hedder den hvis jeg kan finde den
på ex. edbpriser.dk?

Snip

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 29-10-01 22:49

> Hvor kan jeg købe sådan en mus? Eller hvad hedder den hvis jeg kan finde
den
> på ex. edbpriser.dk?

Logitech Cordless Wheel Mouse
Kan købes hos stort set alle forhandlere og Bilka.
SHG har den til 249.-

Best regards

Jesper

Fra : Snip

Dato : 29-10-01 23:20

<Logitech Cordless Wheel Mouse
<Kan købes hos stort set alle forhandlere og Bilka.
<SHG har den til 249.-

Den har jeg lige købt til mig selv (ny PC). Men der medfulgte ikke et stik
til comport

--
snip@post8.tele.dk

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 30-10-01 08:25

"Snip" <snip@post8.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> <SHG har den til 249.-
>
> Den har jeg lige købt til mig selv (ny PC). Men der medfulgte ikke et stik

Nå da, måske det skyldes, at min er fra oktober 1999!
for den har altså!

Best regards

Jesper