Stakkels hest
Fra : Praxis©

Dato : 29-10-01 12:10

Læste lige følgende i BT online:
http://www.bt.dk/Krimi.pl?c=tophistorie&aid=74152
Sidder med tårer i øjnene og tænker på den stakkels tillidsfulde hest.

--
Venlig hilsen
Pernille Lauridsen

http://www.praxis_humor.subnet.dk
http://www.praxis_dyr.subnet.dk

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 29-10-01 12:46

In article <9rjdjo$meh$1@news.cybercity.dk>, Praxis© wrote:
> Læste lige følgende i BT online:
> http://www.bt.dk/Krimi.pl?c=tophistorie&aid=74152
> Sidder med tårer i øjnene og tænker på den stakkels tillidsfulde hest.

Ja, det er klamt.
For noget tid siden var der en der skød en hest på
Sjælland ?? Han havde set "blinkende lygter" og
kunne ikke finde en ko.

Måske vi skulle skrive et brev til dem der har lavet
"blinkende lygter" og opfordre dem til at tænke på
hvad folk gør når de har set filmen.

ion++

--

Netiketten anbefaler at svar skrives nedenunder den text der svares på.
http://usenet.dk/netikette/quote.html

Fra : Trine Stubbe Teglbja~

Dato : 29-10-01 21:39

In <slrn9tqgbu.c1j.bendtsen@gna.diku.dk>, Jon Bendtsen wrote:

> [...]
>
> Måske vi skulle skrive et brev til dem der har lavet "blinkende lygter"
> og opfordre dem til at tænke på hvad folk gør når de har set filmen.

   Problemet bliver så at man hver gang man skriver noget, filmer noget
eller udtaler sig om noget som helst skal tænke og tale på vegne af
omkring 5 milliarder mennesker - og det kan man alså ikke! (Desværre sku
man måske sige)
   Dermed ikke sagt at det ikke ryster mig at høre den slags historier :(
Eller historien med pigen der fik skudt sin dyre dressur hest ved
ovennævnte lejlighed - desværre er der alt for mange idioter ude i verden
der ikke bruger hovedet og ikke har den fjerneste empati med dyr
overhovedet. Man kan se det bare af hvor mange mennesker der anskaffer
sig dyr uden at have dem mest basale viden om dem....

/Trine.
What We Do in Life Echoes in Eternity.

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 29-10-01 21:50

> [...]
> eller udtaler sig om noget som helst skal tænke og tale på vegne af
> omkring 5 milliarder mennesker - og det kan man alså ikke! (Desværre sku

Nja, det er ikke helt rigtigt. Filmen giver det indtryk at
det er sjovt at skyde en ko (et dyr).
Givet, der var da mishandlinger og hærværk før den film,
men dengang klippede de kun halen af, eller væltede den.
Det har ikke haft dødelig udgang. Det er det filmen har
gjort. Den har givet nogle folk den ide at det er sjovt
at skyde en hest. Derfor går de nu lidt længere end
tidligere.

ion++

Fra : Trine Stubbe Teglbja~

Dato : 30-10-01 07:43

In <slrn9trg8a.n0d.bendtsen@gna.diku.dk>, Jon Bendtsen wrote:

> [...]
> har ikke haft dødelig udgang. Det er det filmen har gjort. Den har givet
> nogle folk den ide at det er sjovt at skyde en hest. Derfor går de nu

   Og alle actionfilm har så givet terroristerne det indtryk at det er
sjovt at begå terrorisme? Kan du se problemet?

Fra : Miki Hoe

Dato : 29-10-01 12:47

Jeg kan blive så rasende over at man kan gøre sådan noget.. Jeg håber ved
Gud at den/dem der har gjort det må blive fanget og staffet... Hvor er det
bare sygt hvis man gør sådan noget...

Men som heste mennesker må vi jo sørge for at lave hegn, der for fremtiden
ikke blot holder hestene inde, men også de idiotiske mennesker ude...

-miki-

Fra : Killalot

Dato : 29-10-01 15:01

Ja, fy for satan!
Stakkels dyr - og stakkels børn, det er en traumatisk oplevelse for de børn
der elsker den hest.
Hvad kan man stille op?

Winnie

Fra : Praxis©

Dato : 29-10-01 16:18

TV2 nyhederne fortalte her kl. 16 at Dyrenes beskyttelse har udlovet en
dusør for at få opklaret mishandlingen.
Flot!!!

Fra : Cecilie Acklam

Dato : 29-10-01 19:59

Praxis© <peng@city.dk> wrote in message
> Læste lige følgende i BT online:
> http://www.bt.dk/Krimi.pl?c=tophistorie&aid=74152
> Sidder med tårer i øjnene og tænker på den stakkels tillidsfulde hest.

Noe så forferdelig, jeg blir helt kvalm ved tanken på at det finnes
mennesker der ute i stand til å gjøre sånt noe.

På en gård i nærheten av der jeg har min hest, brøt noen seg inn en natt og
knuste benet til en unghest med et balltre el.l.
Den ble også avlivet....

Det endte med at alle gårdene rundt om låste alle dørene hver natt med
hengelås, noen satt til og med vakt om natten for å skremme vekk
uvedkommende.

Cecilie

Fra : Lilian Hansen

Dato : 29-10-01 21:44

Åhhhh - Det skriger i en efter at slå, slå, slå sådan nogen mennesker!!!
Selvfølgelig må man ikke selv bruge vold, men der må da være en måde alle vi
dyre elskere kan få indført hårde straffe eller sådan noget, til sådan nogen
id..... Er der ikke nogen af alle jer dyrevenlige folk her i gruppen, der
ligesom mig ville ønske, man kunne råbe nogen politikere op og få vedtaget
et eller andet, der giver mulighed for at straffe så det virkelig kan
mærkes, i for noget så latterligt som straffe med bøde for hærværk eller
løftede pegefingre, for overtrædelse af dyreværnsloven. (her henviser jeg
godt nok til det stakkels får, der sidst måtte lade livet for nogen fulde
idioter). Men alligevel, det kunne jo også have været en hest. Hvad kan man
gøre?????? Kan vi starte en underskriftsindsamling på nettet eller?????? Der
må gøres noget, jeg ved bare ikke hvad??????

Trist hilsen Lilian

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 29-10-01 22:01

> idioter). Men alligevel, det kunne jo også have været en hest. Hvad kan man
> gøre?????? Kan vi starte en underskriftsindsamling på nettet eller?????? Der
> må gøres noget, jeg ved bare ikke hvad??????

Det der selvf. skal gøres er at vold/hærværk imod dyr ikke
skal straffes anderledes end imod mennesker. Mord er mord,
også selvom det går ud over et dyr.
Dem der skød den der nordbakke skal selvf. straffes for
vold med døden til følge.

Jeg vil dog stadig godt acceptere at vi slagter dyr, og
spiser dem, og jeg vil også godt acceptere at fiskere
fanger fisk, og jægere skyder dyr. Grunden er at disse
ting er at for slagteren er det dennes job, og i alle
tilfælde er det ikke hærværk imod 3.persons ejendom.
Dyr i det fri er jo bange for mennesker og vil flygte.
Desuden er alle 3 jo uddannet til at mindske dyrets
lidelser.

ion++

Fra : JBH

Dato : 29-10-01 22:45

Må jeg komme med et bud på hvad jeg tror der sker med den eller de
psykopater som har mishandlet den hest, hvis de blev stillet for en domstol.

1 En bøde på 2000 kr for dyremishandling

2 Muligvis en bøde for ulovlig våbenbesiddelse (500-1000 kr? )

3 Et evt. erstatningskrav fra hestens ejer. (Hvad koster en hest ?)

4 Forbud mod at holde dyr i 5 år *LOL*

Jeg har set noget lignende i andre dyremishandlingssager.

Nu skal man jo ikke opfordre til selvtægt, men havde det været min hest
kunne jeg da godt ønske at et par store stærke personer tog en "snak" med
dyemishandleren. og gav denne et evigt minde om "udåden"

mvh
JBH

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 29-10-01 22:55

> Nu skal man jo ikke opfordre til selvtægt, men havde det været min hest
> kunne jeg da godt ønske at et par store stærke personer tog en "snak" med
> dyemishandleren. og gav denne et evigt minde om "udåden"

Ja, fx. samme behandling som de gav hesten.

ion++
ps: kunne du ikke have klippet de 30 extra linier væk som
jeg havde skrevet ?? Dit indlæg var mindre overskueligt.

Fra : Trine Dyrgaard

Dato : 30-10-01 00:30

"JBH" <JBH@12move.dk> skrev i en meddelelse news:9rkimt$it5$1@sunsite.dk...
> [...]
>
> 4 Forbud mod at holde dyr i 5 år *LOL*
>
> Jeg har set noget lignende i andre dyremishandlingssager.

Jeg er enig med dig i, at straffen i dyremishandlingssager er for lav.
Problemet her er, at denne sag ikke vil blive behandlet som en dyreværnssag,
men efter straffeloven. De personer, der har gjort dette, har ødelagt en
ting, der tilhører en anden, og kan straffes med op til 4 års fængsel efter
straffelovens paragraf 291, stk.2. Desuden vil de skyldige skulle erstatte
hesten jvf. erstatningsansvarslovens paragraf 19, stk. 2. At de skyldige
vil blive frakendt retten til at holde dyr, tror jeg er meget tvivlsomt -
spørgsmålet vil højst sandsynligt ikke blive rejst.

Dette er fakta, ikke min personlige holdning! Jeg synes det er meget lidt i
tråd med den måde man holder dyr i dag at kategorisere dem som "ting" i
lovgivningen. Mange af os elsker vores dyr højere end noget andet, hvorfor
det er svært at forstå, at man principielt kan slippe med en bøde for at
dræbe dem.

Og selvtægt er aldrig en god idé - man burde hellere sende disse mennesker
ud og passe nogen dyr. Det er hvad de trænger til!

Trine

Fra : Trine Stubbe Teglbja~

Dato : 30-10-01 07:45

In <9rkimt$it5$1@sunsite.dk>, JBH wrote:

> [...]
> domstol.
>
> 1 En bøde på 2000 kr for dyremishandling
>
> 2 Muligvis en bøde for ulovlig våbenbesiddelse (500-1000 kr? )

   Denne bøde er næsten garanteret højere end den for dyremishandling :(((

> [...]
> kunne jeg da godt ønske at et par store stærke personer tog en "snak"
> med dyemishandleren. og gav denne et evigt minde om "udåden"

   Jaeh -. der kan tales for og imod det meste jo ....

/Trine.

Fra : Lotte de Richelieu

Dato : 30-10-01 15:56

> [...]
> psykopater som har mishandlet den hest, hvis de blev stillet for en
domstol.

> 1 En bøde på 2000 kr for dyremishandling

Dyremishandling kan faktisk straffes med fængsel op til 1 år.
Der er tale om forsættelig mishandling og kan derfor give fængselsstraf.

> 2 Muligvis en bøde for ulovlig våbenbesiddelse (500-1000 kr? )

Denne bøde er nok højere end det.

> 3 Et evt. erstatningskrav fra hestens ejer. (Hvad koster en hest ?)

Dette kommer sjældent på tale i dyremishandlingssager.

> 4 Forbud mod at holde dyr i 5 år *LOL*

Det er kun hvis det er ens eget dyr man misrøgter/mishandler at dette forbud
benyttes.

/Lotte

Fra : Lilian Hansen

Dato : 25-10-01 22:33

Til Jon

Du har fuldstændig ret, med hensyn til hvordan sådan nogen skal straffes,
men det der er problemet er, syntes jeg, at der ikke sker noget. Jeg tror
alle syntes som dig, at det er ok med fiskere, jægere og at spise kød
(udover vegetarer), men som sagt er det jo "bare" noget vi alle sammen
syntes. Og i de tilfælde er det jo ikke for at gøre dyrerne fortræd. Der må
da snart kunne gøres et eller andet for, at der sker en ændring af
strafferammerne. Jeg ved selvfølgelig godt, at det er meget svært, se bare
på de straffe der nogen gange "uddeles" til mennesker, der har gjort ting
der er uforståelige. Dyrerne har jo "kun" os der holder af dem, til at tale
deres sag og som jeg ser det er det altså ikke nok. Jeg græmmes, når jeg
tænker på alle de forskellige foreninger og værn der findes, for de gør jo
intet. Og de er oven anerkendte og alligevel har de ikke "magt" nok til at
skride ind. Hvad mon der skal til for at vores politikere vågner. De må da
også læse aviser og nogen af dem har vel også dyr!!!!!
Ved du hvem man kan skrive til i folketinget? Et lille brev fra mig gør jo
nok ingen forskel, men jeg føler snart jeg er nødt til at gøre et eller
andet.

Lilian

Fra : Linda Christie Pouls~

Dato : 30-10-01 10:54

On Mon, 29 Oct 2001 21:00:53 +0000 (UTC), bendtsen@diku.dk (Jon
Bendtsen) twrote:

> [...]
>også selvom det går ud over et dyr.
>Dem der skød den der nordbakke skal selvf. straffes for

Hov hov - jeg er enig med Jr alle i, at det er forfærdeligt at nogen
kan finde på at mishandle denne pony så groft. Men "vold med døden til
følge" det er altså en sigtelse der bruges ved vold overfor
medmennesker - og her er der tale om et dyr!

Hvis i vil noget, så må I presse politikerne til at hæve strafferammen
for dyremishandling - men at forvente, at det vil blive straffet lige
så hårdt som vold og mord - det lyder for mig som utopi!

Linda