Væk med dialogen "Der er en bruger tilslut~
Fra : Thomas Demant

Dato : 29-10-01 11:05

Jeg har længe været irriteret over at en af mine computere, der køre Windows
95 kommer med dialogen "Der er 1 bruger tilsluttet computeren, hvis du
slukker nu, afbrydes denne bruger. Vil du slukke nu? Ja/Nej", når jeg vil
slukke den. Er det muligt at slippe af med den? Jeg er klar over at jeg kan
miste data osv. hvis der er en der henter og jeg bare slukker, men det er
jeg nu egentligt ligeglad med.

Thomas

Fra : Peter Brodersen

Dato : 29-10-01 21:55

On Mon, 29 Oct 2001 11:04:54 +0100, "Thomas Demant"
<thomas.demant@adslhome.dk> wrote:

>Jeg er klar over at jeg kan
>miste data osv. hvis der er en der henter og jeg bare slukker, men det er
>jeg nu egentligt ligeglad med.

Jeg kan ikke hjælpe med spørgsmålet, men kan oplyse om at hvis en
bruger er ved at hente en fil eller tilsvarende har en fil "åben", vil
der - udover den normale advarsel - også komme en advarsel om at der
er filer åbne over netværket.

Den første advarsel dækker blot over at nogen har en SMB-forbindelse
til din computer.

--
- Peter Brodersen

Fra : DUdsen

Dato : 30-10-01 15:37

Peter Brodersen wrote

> Den første advarsel dækker blot over at nogen har en SMB-forbindelse
> til din computer.

og på den måde windows håndtere SMB betyder der kun at der har været en
inde og se på dit delte drev inden for de sidste xtimer

Fra : Thomas Demant

Dato : 30-10-01 22:29

> og på den måde windows håndtere SMB betyder der kun at der har været en
> inde og se på dit delte drev inden for de sidste xtimer

Ok, men der er ingen der ved hvordan jeg slipper af med dialogen?

Thomas

Fra : Jens Jensen

Dato : 02-11-01 11:59

"Thomas Demant" <thomas.demant@adslhome.dk> skrev i en meddelelse

> Ok, men der er ingen der ved hvordan jeg slipper af med dialogen?
>
> Thomas

Jeg havde samme problem med win98 på et tidspunkt. Det blev løst med en
opdatering på http://windowsupdate.microsoft.com/

Problemet skulle efter sigende opstå hvis der er mange pc'ere på netværket
(eller sådan noget . Det betyder altså ikke nødvendigvis, at der er
nogen, der har forbindelse, men bare at der har været nogen, der har haft
forbindelse mens du har været tilsluttet netværket...

Mvh.
Jensen d