Terratec DMX xfire 1024
Fra : MTP

Dato : 29-10-01 10:44

Hej

Jeg har kunne forstå på andre ejere af subj at kortet har problemer med Win
XP (det skratter og hyler). Er der nogen der har en løsning på dette problem

mvh
MTP

Fra : Kim Jakobsen

Dato : 29-10-01 12:27

Det forstår jeg ikke. Jeg har slet ikke haft problemer med mit kort. Windows
fandt selv en passende driver, og jeg har ingen skratter er hyler.

/Kim

Fra : MTP

Dato : 29-10-01 12:38

I Win XP?? finder den den som en terratec eller en crystal sound et eller
andet?? Hvis terratec, kan du så ikk lige se hvilken driver version det
er?!?! er det "5.12.01.3041"

på forhånd tak

mvh
MTP

Fra : Kim Jakobsen

Dato : 29-10-01 12:50

Det havde jeg ikke lige lagt mærke til. Den havde fundet det som er crystal
sound v. 5.1.2535.0
Det det lyder kanon, ingen problemer!, men skulle du finde den rigtige
driver må du godt lige give et kald fra dig.
på forhånd tak

Fra : Rasmus A. Nielsen.

Dato : 29-10-01 14:11

"MTP" <MTP@Post.tele.dk> skrev:

> Jeg har kunne forstå på andre ejere af subj at kortet har problemer
med Win
> XP (det skratter og hyler). Er der nogen der har en løsning på dette
problem

Hvis Win XP kører og behandler Terratec på samme måde som Win2000, så må
du endelig ikke installere nogle 'exstra' drivere til kortet, for så
virker kortet adheldvedetil. Win2k installerer kortet som Crystal
Soundfusion og det virker perfekt, Terratec's egne driver S-U-C-K-S
BIGTIME!

Jeg forsøgte forgæves at fjerne Terratec's drivere på min sidste Win2k
installation, men det lod sig IKKE gøre. På min nuværende installation
har ikke engang turdet så meget som at lægge Terratec CD'en i mit CD-ROM
drev og kortet kører derfor endnu perfekt.

Du kan evt. løse dit problem, ved at skrue alle indgangene ned til under
halv styrke og deaktivere Line-in under indgange.

--
Venlig hilsen: Rasmus.
=======================

Fra : Jan Allan Andersen

Dato : 30-10-01 00:51

"Rasmus A. Nielsen." <rasmus@bbservice.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> virker kortet adheldvedetil. Win2k installerer kortet som Crystal
> Soundfusion og det virker perfekt, Terratec's egne driver S-U-C-K-S

Jeg har big time problemer med at få kortet til at køre, er faktisk temmelig
frustreret og desperat (se den tråd jeg startede, med samme emne som her).
Derfor prøvede jeg at hente drivere direkte fra www.crystal.com, men med
nøjagtigt samme nedslående og system-ødelæggende resultat.

Mvh. Jan

Fra : Rasmus A. Nielsen.

Dato : 30-10-01 03:30

"Jan Allan Andersen" <akker@nospamishoejby.dk> skrev:

> [...]
med
> nøjagtigt samme nedslående og system-ødelæggende resultat.

Måske jeg helt skulle undlade at installere de driver, som jeg lige har
hentet inde på Herkules homepage.
Kortet virker perfekt nu, hvor jeg bare har ladet Win2k installere nogle
Crystal drivere og INTET andet hat gjort!

--
Venlig hilsen: Rasmus.
=======================

Fra : Rasmus A. Nielsen.

Dato : 30-10-01 14:17

"Rasmus A. Nielsen." <rasmus@bbservice.dk> skrev:

> Måske jeg helt skulle undlade at installere de driver, som jeg lige
har
> hentet inde på Herkules homepage.

Ja, dem skulle jeg aldrig have forsøgt installeret. Jeg var nød til at
køre Terratec's lorte Win2k drivere ind for at få liv i kortet igen.

--
Venlig hilsen: Rasmus.
=======================

Fra : Henrik Høy

Dato : 30-10-01 01:52

In article <9rj8ck$fkc$1@news.cybercity.dk>, MTP@Post.tele.dk says...
> [...]
> XP (det skratter og hyler). Er der nogen der har en løsning på dette problem

Da jeg brugte dem til w2k fik jeg skratten og hakken i lyden. Når jeg
brugte dem som lå i XP så virker kortet, men så var der ikke nogen eax-
understøttelse (det er i hvertfald min erfaring).

Men jeg har nu prøvet med den driver som findes til Hercules
Gamesurround fortissimo II, den bruger nemlig samme lydchip som
Terratec, det virker og der er EX-understøttelse.

--
-
--

Venlig hilsen

Henrik Høy

Fra : MTP

Dato : 29-10-01 17:26

FEDT.. det virker

mange tak for hjælpen guys..

mvh
MTP

Fra : peet_dk

Dato : 31-10-01 19:12

det virker ikke hos mig, den vil ikke installere kortet overhoved. Kun med
Terratec's egne drivers, kan man gøre noget, så jeg kan få Hercules driver
ind?

Fra : peet_dk

Dato : 29-10-01 19:06

HEY det skal jeg sku' da prøve! Fordi den driver jeg har nu (den nyeste fra
deres side) er hvis ikke helt bug free....

Fra : Jan Allan Andersen

Dato : 30-10-01 00:54

"Henrik Høy" <henrik@hoey.dk> skrev i en meddelelse

> Men jeg har nu prøvet med den driver som findes til Hercules
> Gamesurround fortissimo II, den bruger nemlig samme lydchip som
> Terratec, det virker og der er EX-understøttelse.

Om jeg dog fatter hvad i hhh der er galt. Har også prøvet med denne driver,
og selvom den ikke ødelægger mit system, så kommer der stadigvæk ingen som
helst lyd ud af mine højttalere.
Jeg er snart temmelig godt gammeldags træt af det lydkort, og fortryder
efterhånden mit køb dengang (((

Mvh. Jan