Lopper
Fra : Tom

Dato : 29-10-01 10:11

Hej

Begge vores hunde har nu fået lopper og den ene hund har nu rendt rundt med
loppehalsbånd i 2 uger uden at de er væk. Den anden, en 11 ugers hvalp har
nu også fået lopper fra den store hund.
Findes der er middel der virker hurtigt/billigt og effektivt og som man kan
købe uden at skulle bestille i langtbortistan?

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK

Fra : Alex Linaa

Dato : 29-10-01 10:51

"Tom" <tkc_dk@iname.com> skrev i en meddelelse

> Findes der er middel der virker hurtigt/billigt og effektivt og som man
kan
> købe uden at skulle bestille i langtbortistan?

Program Vet virker ganske fortrinligt på min vovse.

Men ellers har jeg ved et tilfælde fundet ud af, at når hunden bader i
saltvand 1-2 gange om ugen, så er der ikke en loppe i pelsen. Så i de varme
måneder får "vandhunden" lov til at boltre sig i vandet med jævne mellemrum.
Og ja, jeg ved godt at løse hunde ikke er tilladt på stranden netop i denne
periode, men det er faktisk lovligt i vandet. Jeg bruger alligevel en lang
line, for at imødegå de problemer der kunne opstå når den går i land og
ryster sig

Venlig hilsen
Alex Linaa

Fra : Punish the deed,not ~

Dato : 29-10-01 12:21

Jeg bruger frontline som er en ampulflaske hvor man drypper væsken ned i
pelsen det virker for min hund han har aldrig haft lopper det kan vist købes
på apoteket og i de fleste dyrehandler ,billigt ved jeg ikke om jeg syntes
at det er ca 175 kr virker 2-3 månneder

Fra : Christian Ovesen

Dato : 29-10-01 14:41

Hej Tom

Når dine hunde først har fået lopper er det ikke nok at behandle hunden. Du
skal have fat i et middel til bekæmpelse af lopper i beboelsen - altså alle
de steder hunden er. Her kan jeg anbefale midlet AbsolutD, der kan købes på
apoteker og i supermarkeder. For at gøre hundene loppefri kan du vaske dem i
loppeshampoo og herefter dryppe loppepulver på. Dette kan købes de samme
steder. For at holde hundene loppefri kan du bruge et af de midler de andre
nævner - Frontline, Program Vet, Exspot osv. Spørg på apoteket.

Det kan ikke siges at det er billigt, at holde sin hund loppefri, men det er
absolut nødvendigt for hundens velbefindende.

Helle

Fra : H.M.

Dato : 29-10-01 16:56

Hej

Sprøjt hundene med Frontline - lopperne dør inden de bider.
Sprøjt boligen med Absolut D, et par ekstra ture hvor hundene ligger mest.
Når du så har fået udryddet lopperne, så forebyg med Program Vet, en pille
der gives 1 gang om måneden .

Siden jeg havde et angreb for fem år siden, har jeg brugt Program Vet som
forebyggende til mine to store hunde, og jeg har ikke set en loppe siden,
hundene har heller ikke kløet eller bidt sig.

Men det koster en "½ bondegård" at få bund i det.

Håber du kan bruge dette.
venligst hanne

Fra : Nina El Falaki

Dato : 29-10-01 18:27

Hej Der er slet ingen grund til at bruge Absolut D. Det er noget giftigt
stads, og det tager kun voksne lopper, som jo befinder sig på hunden,
bortset fra korte øjeblikke lige efter de er kommet ud af puppen..

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : Nina El Falaki

Dato : 29-10-01 17:38

Hej Tom

Mange lopper er blevet recistente over for giften i loppehalsbånd, desuden
er det noget giftigt stads, så stop brugen af haælsbåndene.

Program Vet er godt, men Advantage og Frontline virker hurtigere (ca. 24
timer). Det tager de voksne lopper på hunden, men rundt omkring i dit hjem
ligger æg, larver og pupper, dem skal du også udrydde med en methoprenspray
(kan fås i ethvert supermarked)

Advantage eller Frontline (husker ikke hvilket) kan også bruges på hvalpen.

Held og lykke med udryddelsen af udyrene

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : x Vuf x

Dato : 29-10-01 23:44

Mon, 29 Oct 2001 17:38:16 +0100, Nina El Falaki wrote:

> [...]
>(kan fås i ethvert supermarked)
>Advantage eller Frontline (husker ikke hvilket) kan også bruges på hvalpen.

Begge dele kan bruges på hvalpe og killinger. Der er det samme stof i
Frontline og Advantage. Frontline kom først på markedet. Frotline spray
bruger jeg til hundene, og da jeg er en kylling, brugte jeg Advantage
pipetter til katten. Pipetterne var billigere fra Advantage, ved at der
bl.a. er 4 pipetter i en pakke og kun 3 i Frontline.
Program Vet kan ikke bruges til dyr med loppeallergi. Lopperne dør jo
først, NÅR de har suget blod!

>Held og lykke med udryddelsen af udyrene

Også herfra.

--
Mvh Sonja webmaster@***sonpet.com fjern de 3*
http://www.sonpet.com/

Papillonhvalpe: 15/9 hvid/rød 1.1 17/10 tricolour 2.2
-

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 29-10-01 19:53

> [...]
man kan
> købe uden at skulle bestille i langtbortistan?

Jeg har god erfaring med Lop-A´Methopren spray der hindrer loppeæg og
larver i at nå voksenstadiet .. hunden sprøjtes/indgnides methopren i
pelsen forebyggende en gang om måneden .. og er så loppefri(er
loppeangrebet markant kan man evt. supplere med et loppemiddel der fås
hos dyrlægen .. til lige at dræbe levende lopper) .. boligen kan også
sprøjtes med methopren og her holder en behandling 5 mdr.. endvidere
har jeg erfaret at 1 fed hvidløg to -tre gange om ugen gør underværker
og faktisk gør at man kan nøjes med at sprøjte hver anden måned med
methopren .. og jeg kan da oplyse at vi ikke har haft lopper i huset
de sidste næsten 7år .. og at methopren faktisk gjorde det af med det
markante loppeangreb min nu næsten 7årige hund havde da jeg fik den
som hvalp .. kan varmt anbefale det idet mine hunde der begge er
allergihunde ikke udvikler allergiske reaktioner på dette middel .. og
prisen er fornuftig 110 kr og der er afhængig af hundens(hundenes
størrelse til omkring 4-6 mdr. brug ,,,
MVH Ami

Fra : Max Larsen

Dato : 30-10-01 09:52

For det første så er loppehalsbånd stort set virkningsløse, og derfor
spild af penge.

Som forebyggende behandling er der en stribe udemærkede midler program
vet, expot, frontline etc.

Men hvis du har lopper så skal der nogle gange alvorligere midler til
og der har jeg nogle gange brugt sebasitil (lidt usikker på
stavningen).

Kærlig hilsen

Max Larsen

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 30-10-01 10:13

"Max Larsen" <max@larsen.ms> skrev i en meddelelse

Ja men jeg eller mine hunde har skam ikke lopper og har ikke haft det
i mange år .. kattene heller ikke .. men du har ret i at loppehalsbånd
er virkningsløse men det kan være ret så farligt at give små
hunde/hvalpe disse halsbånd på .. de er ikke særlig sunde at tygge i

> Men hvis du har lopper så skal der nogle gange alvorligere midler
til
> og der har jeg nogle gange brugt sebasitil (lidt usikker på
> stavningen).

Er da så vidt jeg ved til brug til heste og mener ikke det er
anbefalelsesværdigt til hunde men jeg tager måske helt fejl .. er det
forresten ikke receptpligtig??

MVH Ami

Fra : Praxis©

Dato : 31-10-01 11:58

Sebacil fås i håndkøb. Det er ikke godkendt til hunde og katte og mindre
husdyr, men før Front line kom på markedet, brugte mange marsvineopdrættere
og udstillere Sebacil, til forebyggelse mod utøj og især marsvine-skab.
Problemet med den behandling er at hele dyret skal dyppes ned i en
Sebacil-opløsning, inkl. hovedet. Så vi var mange der var taknemlige over
opfindelsen af Front Line. Og især nu hvor jeg har en hund med
loppe-allergi.

--
Venlig hilsen
Pernille Lauridsen

Må Gud bevare mig i stille vand, i stormfuldt klarer jeg mig selv.
(Spansk ordsprog)
http://www.praxis_humor.subnet.dk
http://www.praxis_dyr.subnet.dk

Fra : Max Larsen

Dato : 31-10-01 13:56

> Er da så vidt jeg ved til brug til heste og mener ikke det er
> anbefalelsesværdigt til hunde men jeg tager måske helt fejl .. er det
> forresten ikke receptpligtig??

Jo
mvh
Max

Fra : Mari

Dato : 04-11-01 02:20

"Tom" <tkc_dk@iname.com> skrev i en meddelelse news:3bdd1ee6$0$755$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Hej
>
> Begge vores hunde har nu fået lopper

Lopper er mellemværter for orm - så giv en ormekur
8-10 dage efter sidste loppebehandling.

Dvs. ikke loppekur og ormekur samtidig - det kan
være for meget gift for din hvalp.

Mh Mari

Fra : Nina El Falaki

Dato : 04-11-01 13:56

Det er bændelorm, loppen er mellemvært for, så du skal bruge et ormemiddel
mod denne orm.

Ormemidler er på recept.

--
Nina El Falaki