Javascript onUnload aktiveres fejlagtigt v~
Fra : Jakob Munck

Dato : 29-10-01 09:33

Jeg har på min site en onUnload-funktion der registrerer hvem der har logget
sig ud fra siten, og dermed ikke skal være på den løbende opdaterede
online-liste. Det foregår ved at et JavaScript "fnUserlsLeaving" aktiverer
en asp-fil "goodbye.asp" når brugeren forlader siten, og det fungerer
udmærket. Koden ser sådan ud:

<HEAD>
<SCRIPT LANGAUGE="JavaScript">
function fnUserIsLeaving() {

window.open('goodbye.asp','MLO','left=0,top=0,height=10,width=10,resizable=y
es,status=no,toolbar=no,menubar=no,location=no');
}
</SCRIPT>
</HEAD>

<frameset rows="0,*" frameborder="0" onUnload="fnUserIsLeaving();">

Problemet er bare, at hvis en bruger der er inde på siten (et kontaktbureau)
finder på at reloade sin browser, så aktiveres "goodbye.asp" og han
registreres som om han har forladt siten, hvilket han ikke har gjort.

Hvad er der galt med ovenstående JavaScript, der aktiveres fra et frameset,
siden det ikke kun aktiveres når brugeren forlader siten, men også -
fejlagtigt - når han bare reloader sin browser?

v.h.
Jakob Munck