Andet telekom.
jakjoe 1141
Benjamin... 1084
Menuet 308i - Vis Nummer
Fra : Bjarni Mortensen

Dato : 29-10-01 07:09

Jeg har lige installeret en Menuet 308i central (ikke ISDN), hvor jeg har to
bylinier ind og otte lokale linier.

Jeg har oprettet "Vis Nummer" på bylinie nr. 1, men kan ikke se det kaldende
nummer på lokaltelefonerne, når der ringes ind til bylinie nr. 1. Jeg har
testet at "Vis Nummer" virker ved at sætte en telefon direkte på bylinie nr.
1 (udenom centralen).

Er det overhoved muligt at føre "Vis Nummer" igennem Menuet 308i?

Hvis ja, hvordan? (evt. kun til ét lokalnummer 10)

Jeg anvender PC-opsætningsprogrammet til at indstille Menuet 308i.

/bjarni

Fra : jan steen sørensen

Dato : 29-10-01 09:17

> Jeg har lige installeret en Menuet 308i central (ikke ISDN), hvor jeg har
> bylinier ind og otte lokale linier.

Selv om du havde ISDN kan du heller ikke "se" hvem der ringer ind - den kan
ikke "vise nummer" på lokal-numrene (10-17)

> [...]
> testet at "Vis Nummer" virker ved at sætte en telefon direkte på bylinie

Sæt nummerviser direkte på "by 1" - det virker! (samtidig/parallelt med
by1)
Evt. een nummerviser til for "by 2" også?
Har du bestilt overløb / sammærkning af by 1 og 2 ? (læs: hvis by 1 er
optaget går indgående opkald til by 2 i stedet)

> Er det overhoved muligt at føre "Vis Nummer" igennem Menuet 308i?

Producenten har arbejdet med en version (HW og SW skal ændres!) - det blev
ikke gennemført, prisen blev vist for høj..?

> Hvis ja, hvordan? (evt. kun til ét lokalnummer 10)

Forlæng evt. dit kabel fra "by1" til nummerviser som nævnt ovenfor.

> Jeg anvender PC-opsætningsprogrammet til at indstille Menuet 308i.

Det er også det eneste rigtige!

mvh Jan

Fra : Olsen

Dato : 29-10-01 20:35

> Selv om du havde ISDN kan du heller ikke "se" hvem der ringer ind - den
kan
> ikke "vise nummer" på lokal-numrene (10-17)

Hmmmmm, det virker da ellers hér!!!

Anlægget har det godt nok med at ringetrippe på det nummer der er tilsluttet
vis-nummer. Men det virker!
Og jo, du SKAL have ISDN-kort i. Ellers virker det ikke.

Som sagt JA

> Producenten har arbejdet med en version (HW og SW skal ændres!) - det blev
> ikke gennemført, prisen blev vist for høj..?

Muligvis årsagen til HW/SW ændringen kunne skyldes ringetripningen.

O.

Fra : jan steen sørensen

Dato : 30-10-01 08:19

> Hmmmmm, det virker da ellers hér!!!

Er du sikker på at du har en alm. analog nummerviser tilsluttet på dit
lokalnummer ? (10-17) - den burde ikke kunne overføre nummeret til
lokalnummeret.

> Anlægget har det godt nok med at ringetrippe på det nummer der er
tilsluttet
> vis-nummer. Men det virker!

Hvad mener du med ringetrippe?

> Og jo, du SKAL have ISDN-kort i. Ellers virker det ikke.

Der var test med overførsel af "vis nummer" via de analoge bylinier også -
det var det jeg mente.

> Som sagt JA

> Muligvis årsagen til HW/SW ændringen kunne skyldes ringetripningen.

Så vidt jeg ved, blev den ikke gennemført, men hvis den "ringtripper" kan
det skyldes skæv belastning (DC) eller for hård belastning (AC) af
ringesignalet - selv om jeg ikke helt er med på hvad du OPLEVER ved
"ringetripning"......?

Jan

Fra : Olsen

Dato : 30-10-01 23:24

> Er du sikker på at du har en alm. analog nummerviser tilsluttet på dit
> lokalnummer ? (10-17) - den burde ikke kunne overføre nummeret til
> lokalnummeret.

Jepper, en ganske almindelig analog nummerviser købt i TDK butik.
Sidder på lok. 10.

> tilsluttet
>
> Hvad mener du med ringetrippe?

Hvis jeg svarer kald andre steder end dér hvor nummerviser er sat til (her
lok 10), kan ctr. fortsætte med at ringe indtil jeg løfter røret på lok.nr.
hvor nummerviser er tilsluttet. Og nej, jeg kan IKKE trække kaldet fra et
andet apperat. Det eneste der hjælper er at afløfte røret på lok. nr. eller
slukke for strømmen til ctr.
Og alle disse problemer opstå KUN på lok. nr. med aktiveret a-nummer.
Så snart ingen lok. nr. har a-nummer, opstår dette problem ikke.
Hvis flere lok. nr. har a-nummer, så er det lok. nr. med det højeste nummer
der laver fejlen. (Suk.. findes der dog ikke bare en ISDN nummerviser)

> Der var test med overførsel af "vis nummer" via de analoge bylinier også -
> det var det jeg mente.

Ok, alt tilgivet.

> [...]
> det skyldes skæv belastning (DC) eller for hård belastning (AC) af
> ringesignalet - selv om jeg ikke helt er med på hvad du OPLEVER ved

Som sagt, så opstår problemet ikke hvis man deaktiverer a-nummer for lok nr.
Selv når lokal nr. er uden tilslutning, altså når der ikke er tilsluttet
noget til linien, hænder det. (det kan høres på ctr, da relæ for ringning
aktiveres).
Det lugter helt sikker af en software fejl, men Partner Electric har
åbenbart ikke haft/fået nok fejlmeldinger på det.

Som slut bemærkning. Det er ikke hver gang det sker, men dog tit nok (æv)

O.

Fra : jan steen sørensen

Dato : 31-10-01 12:59

> [...]
nummer
> der laver fejlen. (Suk.. findes der dog ikke bare en ISDN nummerviser)

Det gør der vel også - men pris?
Som alternativ har jeg tænkt på at købe en brugt Eicon Diva (skulle kunne
fåes for ca. 200kr.) med nummervisning på a/b portene, tilslutte en
nummerviser - det burde virke!?! - lidt besværligt...

> [...]
> åbenbart ikke haft/fået nok fejlmeldinger på det.
>
> Som slut bemærkning. Det er ikke hver gang det sker, men dog tit nok (æv)

Jeg ville fluks ringe til Partner Electric 7320 0000 (nu:
http://www.partnervoxtream.com/) - spørge om der evt. er en SW opdatering
der løser dit problem - forklar kort hvad problemet er (hvis ikke "kendt
fejl" beskriv via mail grundigt hvad du oplever ud fra ovennævnte) - jeg er
sikker på at de er særdeles lydhøre, jo mere du har testet/afprøvet, jo
nemmere kan de komme med en løsning. Det kan jo være en "kendt fejl"..?

Send evt. også efterfølgende en mail til att. person, på problemet.

Jan