mailto med mange modtagere
Fra : Michael Kjærgård

Dato : 29-10-01 02:05

Hvordan laver man en mailto-link med en hel masse modtagere
(100 eller deromkring)?
Jeg kan godt lave en med flere modtagere (7-10 eller sådan noget),
men hvis der er for mange, kommer de sidste ikke med.
Jeg går ud fra, at det skyldes en begrænsning i antal karakterer.
Hvordan omgår man det? Der er ikke adgang til serverside-ting,
så forslag i den retning duer ikke.

--
Venligst
Michael Kjærgård

Fra : Michael Kjærgård

Dato : 30-10-01 11:12

Jeg skrev ...

> [...]
> karakterer. Hvordan omgår man det? Der er ikke adgang til
> serverside-ting, så forslag i den retning duer ikke.

Jeg kommer i tanker om, at jeg lige kan nævne, at alle brugere
kører på Windows NT + IE 4.0/IE 5.x, hvis det gør nogen forskel.

Anyone?

--
Venligst
Michael Kjærgård

Fra : Morten Abildgaard

Dato : 30-10-01 13:01

"Michael Kjærgård" <michael.kjaergaard@image.dk> skrev:
> Hvordan laver man en mailto-link med en hel masse modtagere
> (100 eller deromkring)?
Haha, ta' dig da sammen: Det kan aldrig blive nødvendigt med en mailto-link
til 100 modtagere!
Hvis du skal sende mails til 100 modtagere opretter du en modtagerliste i
din OE eller hvad nu dit mail-prog hedder, men jeg kan (læs: gider) ikke forestille
hvilket koncept du har gang i når man fra hjemmesiden skal kunne sende den
samme mail til så mange.
Men hvis du kan overbevise dig selv om, at det er besværet værd vil jeg give et
hint til et script du selv kan skrive: "formmail".

fortsat god dag (og rundstyk' hvis tonen blev en smule rå)
morten

Fra : Michael Kjærgård

Dato : 30-10-01 20:40

"Morten Abildgaard" skrev ...

> Haha, ta' dig da sammen: Det kan aldrig blive nødvendigt med en
> mailto-link til 100 modtagere!

Det tror du ikke selv på, vel?
At jeg ville gide så meget som overveje det, hvis det ikke var
nødvendigt - eller i det mindste praktisk?

> Hvis du skal sende mails til 100 modtagere opretter du en
> modtagerliste i din OE eller hvad nu dit mail-prog hedder

Har gjort - men så er det jo kun mig selv der kan rundsende mails.

> men jeg kan (læs: gider) ikke forestille hvilket koncept du har
> gang i når man fra hjemmesiden skal kunne sende den samme mail
> til så mange.

Det handler om, at vi er nogle stykker i en bestyrelse, der alle
sammen skal kunne foretage rundsendinger til medlemmerne.
I stedet for at forskellige mennesker - på *meget* forskellige
brugerniveauer, lige fra superbruger til stenaldermand - skal
vedligeholde hver deres mail-liste, ville det smarte være, at der
er én liste og ét menneske, er er ansvarlig for at listen altid er
opdateret - og at den er ens, uanset hvem der sender.

> Men hvis du kan overbevise dig selv om, at det er besværet værd
> vil jeg give et hint til et script du selv kan skrive:
> "formmail".

Ikke godt.
Så skal man jo skrive i et felt på siden, og man kan ikke gemme
undervejs og vente til senere med at gøre det færdigt og sende.

> fortsat god dag (og rundstyk' hvis tonen blev en smule rå)

Helt i orden.
Jeg er også selv irriteret over, at jeg ikke kan finde løsningen.

Andre?

--
Venligst
Michael Kjærgård

Fra : Kim Petersen

Dato : 30-10-01 21:07

"Michael Kjærgård" <michael.kjaergaard@image.dk> writes:

> [...]
> nødvendigt - eller i det mindste praktisk?

> Har gjort - men så er det jo kun mig selv der kan rundsende mails.

Sæt det op på din mailserver - evt. lav en mailliste - det er det de
er til for.

> [...]
> er én liste og ét menneske, er er ansvarlig for at listen altid er
> opdateret - og at den er ens, uanset hvem der sender.

Igen sæt det op på mailserveren, med en maillingliste - du får mange
fordele med det, bla muligheden for ikke kun at kunne sende fra browseren,
men også fra mailprogrammer - du har også muligheder for at kunne moderere
det - listen er lang.

--
Mvh. Kim Petersen /| Tlf: +4575831551 |\ Jomfru Ingefreds Vej 18
Software Engineer / | Fax: (none atm.) | \ 7100 Vejle

Fra : Michael Kjærgård

Dato : 30-10-01 21:37

"Kim Petersen" skrev ...

> Sæt det op på din mailserver

Har ikke adgang til noget af den slags. Siderne ligger på en
harddisk (på jobbet), hverken mere eller mindre - de ligger der
bare - og hvis man skal kunne noget af det beskrevne, skal det
være browseren, der udfører det. Altså en løsning, der er baseret
på et link og noget javascript, der åbner en adresseret mail i OE.

Beklager, at det er lidt tricky, men det er de muligheder, der er.

--
Venligst
Michael Kjærgård

Fra : Allan Vebel

Dato : 31-10-01 02:30

Michael Kjærgård <michael.kjaergaard@image.dk> skrev

> Har ikke adgang til noget af den slags.
> Beklager, at det er lidt tricky, men det er de muligheder, der er.

I så fald må du udvide de muligheder til noget der kan klare
opgaven, hvis det ikke er muligt med det nuværende.

Jeg ser ikke andre muligheder end en eller anden for for
serversideteknologi.

--
Allan

Fra : Morten Abildgaard

Dato : 31-10-01 02:58

"Michael Kjærgård" <michael.kjaergaard@image.dk> skrev:
> "Kim Petersen" skrev ...
> Beklager, at det er lidt tricky, men det er de muligheder, der er.

Tricky? Er det ikke ham der med hende den lille høje der?
Nå, men nu har jeg lige testet 50 modtagere med denne metode og det
virker fint:
mail2@domain.dk;?subject=Test%20hest&body=Hej%20lille%20ven">test</a>
Du kan også fjerne det forud-indstillede emne og teksten, så linket
ser således ud:
mail2@domain.dk">test</a>

Så nu er det Michaels tur til at fylde sine ca 100 mia. e-mails ind i
dette link adskilt af semikolon

Held og lykke

mvh
morten

Fra : Michael Kjærgård

Dato : 31-10-01 10:56

"Morten Abildgaard" skrev ...

> mail2@domain.dk">test</a>

Beklager, så nemt er det ikke.
I Windows NT åbner OE en mail, hvor kun de første max 332
karakterer er med. Hvis det skal blive til 100 adresser, skal de
være på hver 3,32 karakterer, og det er jo ikke nemt, når @ og .dk
alene optager 4 karakterer pr. adresse.
Når det er lykkedes for dig med 50 mails, må det være, fordi du
ikke bruger NT. I Win98 åbner OE en mail, hvis der er max 460
karakterer mellem " og ". Hvis der er flere, kommer der en alert
med teksten: "Handlingen kunne ikke udføres, da standardklienten
til post ikke er installeret korrekt."

"Allan Vebel" skrev ...

> Jeg ser ikke andre muligheder end en eller anden for for
> serversideteknologi.

Du har nok ret. Dammit!

--
Venligst
Michael Kjærgård

Fra : Allan Vebel

Dato : 31-10-01 13:19

Michael Kjærgård <michael.kjaergaard@image.dk> skrev

> Du har nok ret. Dammit!

Har du prøvet med FormMail?

Her kan du prøve hvor mange du kan indsætte i

<input type="hidden" name="recipient" value=" ; ">

adskilt af komma eller semikolon.

Det skal da i hvert fald prøves inden du finder på noget
andet.

--
Allan

Fra : Michael Kjærgård

Dato : 01-11-01 10:30

"Allan Vebel" skrev ...

> Har du prøvet med FormMail?

Hm, jo, men så kan man jo ikke sådan "gå til og fra", forstået på
den måde, at man jo skal skrive i et felt på siden og ikke kan
gemme undervejs og vente til senere med at gøre det færdigt og
sende.

Men tak til alle for input alligevel.

--
Venligst
Michael Kjærgård

Fra : Allan Vebel

Dato : 01-11-01 12:13

> [...]
> den måde, at man jo skal skrive i et felt på siden og ikke kan
> gemme undervejs og vente til senere med at gøre det færdigt og

Nej, du kan naturligvis ikke gemme det, men det bliver jo ikke sendt
før du klikker på Send - så kan sagtens vente med at sende det -
bare du undlader at lukke vinduet eller computeren.

Det var bare et forslag til en løsning på noget som dit mailprogram
ikke kan klare, som du allerede har erfaret

--
Allan

Fra : Kim Jensen

Dato : 02-11-01 12:22

> Har ikke adgang til noget af den slags. Siderne ligger på en

Kan du ikke bare oprette en gratis email account hos fx HotMail og så lade
denne forwarde til de 100 adresser? Når så I vil lave en rundsending sender
I bare en email til min_mailing_liste@hotmail.com

Uden at kende meget til HotMail er jeg ret overbevist om, at man kan gøre
dette....

mvh
Kim Jensen

Fra : Michael Kjærgård

Dato : 02-11-01 13:20

"Kim Jensen" skrev ...

> Kan du ikke bare oprette en gratis email account hos
> fx HotMail og så lade denne forwarde til de 100 adresser?
> Når så I vil lave en rundsending sender I bare en email til
> min_mailing_liste@hotmail.com

Interessant.
Tak for ideen. Den opfylder i hvert fald behovet for
kun at vedligeholde én mail-liste, så det vil jeg prøve af.

--
Venligst
Michael Kjærgård

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 02-11-01 15:59

Michael Kjærgård skrev:

>Interessant.
>Tak for ideen. Den opfylder i hvert fald behovet for
>kun at vedligeholde én mail-liste, så det vil jeg prøve af.

Jeg tror ikke Hotmail tillader man sender videresender til så mange.
Før jeg selv fik mailinglist på mit system, der brugte jeg
http://www.listbot.com/

venligst,
Lasse Hedegaard

--
Fjern SIM-låsen fra din mobiltelefon: http://www.simlock.dk/
Nokia, Ericsson, Siemens, Panasonic, Trium Mars.