Egnet minibus - så er Fiat'en hos Sahva
Fra : Karl Ejnar Christens~

Dato : 29-10-01 00:09

Blot for at de interesserede kan følge med:

Ja - nu er Fiat Ducatoen så leveret over til Sahva Auto i Aalborg.

Så starter opbygningen af Ullas nye bil, vi skal forhåbentligt snart til det møde, hvor vi aftaler de nærmere detaljer. (Så kan vi da også få set den)

Vi fik et klippe-klistre ark af Fiat, og det ser ud til, at der kan være et sæde ovenpå hver bagskærm. Liften skal så være i midten. Hun kan så køre til højre eller venstre afhængig af om hun er passager eller fører

Så er der plads i midten til hjælpemidler eller ekstra sæde, eller til at manøvrere rundt, når hun skal køre alene i bilen.

Kørekort:
Det ser ud til at Aalborg og Hobro politi ikke har snakket sammen. Hun var til vejledende køreprøve for 2 år siden via Hobro politi. Nu har Aalborg politi så indkaldt hende til en ny.
Er det normal praksis? Eller er det simpelthen en kommunikationsbrist, det må vi se at få afklaret.

--
Karl Ejnar
karl.ejnar@ingenioer.dk

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 29-10-01 04:55

Karl Ejnar Christensen skrev:

>Blot for at de interesserede kan følge med:

Ja det mangler da bare. Vi er jo en hel flok.

>Ja - nu er Fiat Ducatoen så leveret over til Sahva Auto i Aalborg.

Så begynder det da at tage form.
Lad det nu ikke tage nattesøvnen også, så i er helt udkørte, når
kareten er klar.

>Så er der plads i midten til hjælpemidler eller ekstra sæde, eller til at manøvrere rundt, når hun skal køre alene i bilen.

Hov hallo - Karl Ejnar - er du der?
Har du tænk dig at lade hende drøne rundt alene?
Hvad forestiller du dig? Hendes medfødte charme og så egen bil.
Manner det lyder vildt.

www.kajsvenningsen.dk/

Fra : Karl Ejnar Christens~

Dato : 29-10-01 23:53

Kaj Svenningsen <newssvar@kajsvenningsen.dk> skrev

> Ja det mangler da bare. Vi er jo en hel flok.

Jeg synes nu ikke der er så stor en flok lige for tiden, at dømme efter trafikken her i gruppen - men det glæder mig, at du stadig er blandt os

> Lad det nu ikke tage nattesøvnen også, så i er helt udkørte, når
> kareten er klar.

Bare rolig - vi skal nok være klar

> Hov hallo - Karl Ejnar - er du der?
> Har du tænk dig at lade hende drøne rundt alene?
> Hvad forestiller du dig? Hendes medfødte charme og så egen bil.
> Manner det lyder vildt.

Ja ikke - og så er den ovenikøbet rød. Men nu skal hun jo lige have styrebrevet først, så vejene er sikre et stykke tid endnu

Gad vid om jeg kan få lov at beholde skole-pedalen (bremse) den første tid

--
Karl Ejnar
karl.ejnar@ingenioer.dk

Som snart har en Jumpy Supervan med OK-lift, drejesæde og fastspænding af kørestol i varerum til salg

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 30-10-01 00:23

Karl Ejnar Christensen skrev:

>Jeg synes nu ikke der er så stor en flok lige for tiden, at dømme efter trafikken her i gruppen -

Vi sidder jo alle og holder vejret for at høre dine vise ord.

>men det glæder mig, at du stadig er blandt os

Tak, men fornøjelsen er også mest på jeres side.

>Ja ikke - og så er den ovenikøbet rød. Men nu skal hun jo lige have styrebrevet først, så vejene er sikre et stykke tid endnu

Vi får lige en melding om, hvornår hun bliver sluppet løs?
Så parkerer jeg nok ved vejkanten med tommelen oppe for hver rød Fiat
jeg øjner.

>Gad vid om jeg kan få lov at beholde skole-pedalen (bremse) den første tid

Tag bind for øjnene, så går det nok uden reservebremse.

www.kajsvenningsen.dk/

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 30-10-01 12:16

"Karl Ejnar Christensen" <karl.ejnar@ingenioer.dk> skrev i en meddelelse

>Jeg synes nu ikke der er så stor en flok lige for tiden, at dømme efter
trafikken her i
> gruppen - men det glæder mig, at du stadig er blandt os

Bare rolig jeg er nok ikke den eneste der er med på sidelinien og læser
indlæggene
Vi er bare lige lidt ophængte med den ny lille fortsat

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://www.fischer-streton.dk

Fra : Karl Ejnar Christens~

Dato : 01-11-01 00:28

Karl Ejnar Christensen <karl.ejnar@ingenioer.dk> skrev

>Ja - nu er Fiat Ducatoen så leveret over til Sahva Auto i Aalborg.

Vi var hos Sahva idag for at aftale detaljer. De er godt nok effektive.
Bilen er allerede rippet og de er igang med at montere døråbnere, og
forberede for udskæring af bund oppe foran. Vi glemte selvfølgelig at
tage videokameraet med, så jeg smutter lige forbi imorgen, og filmer
lidt. Det vil jeg så gøre med mellemrum, så man bagefter kan følge
slagets gang på video.

Der er en lille detalje med Jany-sæderne. Pga Ducatoens højere bagskærme
er de lidt for lave. Men de vil forhøre sig hos den tyske leverandør, om
stellet kan forhøjes lidt. Hvis ikke de to sæder kan placeres ovenpå
bagskærmene, bliver indretningen ikke optimal, så vi krydser fingre.

Vores umiddelbare indtryk er, at det er meget professionelle folk.

Forventet ombygningstid er en måned, evt lidt længere afh. af, om der
kommer overraskelser undervejs.

Forøvrigt får vi æren af at have bil nr. 2 af den nye model med aut
gear, der er i DK. Importøren har selv beholdt nr. 1

Der holdt 2 Ford Transitter og en anden Ducato, under ombygning. Den ene
Transit var med baghjulstræk og det helt nye aut gear - _ingen stang_ -
betjenes med trykknapper.
Den anden var med manuelt gear og forhjulstræk.
Det var tydeligt at se, at Transitten ikke dur' når man skal køre den
siddende i kørestolen.
Den er markant lavere til overkant af forrude.

Ducatoen var en benzin - indrettes til passager i kørestol. Lille
dok-udskæring i passager-side. Der så ud til at være standard Fiat sæder
bagi. Må man det?
Hvorfor i grunden bruge de dyre specialsæder med indbyggede
sikkerhedsseler, hvis det er lovligt med standard enkeltsæder, og seler
monteret i originale beslag?

Er der nogen, der kan svare på det - Leonard

Det er interessant, fordi vi gerne vil have det overskydende forsæde
monteret med beslag, så det kan monteres i skinner for hjælpemidler,
hvis vi skal bruge en ekstra siddeplads.
Men det fik vi at vide var ulovligt

--
Karl Ejnar
karl.ejnar@ingenioer.dk

Fra : Leonard

Dato : 01-11-01 09:36

>Hvorfor i grunden bruge de dyre specialsæder med indbyggede
>sikkerhedsseler, hvis det er lovligt med standard enkeltsæder, og seler
>monteret i originale beslag?

Jeg ved det ikke, men det har nok noget at gøre med fastgørelsen af
sædet. I sidste ende er det op til den enkelte bilinspektør og han
kigger ikke meget på det, da han ikke har en chance for at vurdere om
det er godt nok eller ej, når bilen er bygget om. Så i praksis er det
op til ombyggeren og leverandøren om de vil lægge navn til.
Men er det ikke fordi den ene bil er kommet fra fabrikken med sæder i
og jeres er kommet uden sæder ?
Og placeres sæderne i jeres bil ikke andre steder end de originale ?
--
mvh Leonard - http://leonard.dk/

Fra : Karl Ejnar Christens~

Dato : 08-11-01 23:35

Leonard <not2@sporty.dk> skrev

> Men er det ikke fordi den ene bil er kommet fra fabrikken med sæder i
> og jeres er kommet uden sæder ?

Jo jeg tror du har ret der, vores er i hvert fald leveret med kun de to
forsæder.
Men jeg synes nu det er lidt sært, hvis en bil kan leveres med
enkeltsæder monteret kun i den ene side. Normalt vil der vel være
bænksæder i, hvis det er en bus.

> Og placeres sæderne i jeres bil ikke andre steder end de originale ?

Jo det gør de vel - de sidder på hvert sit bagskærm. Leverandøren har
sagt god for at forhøje dem en anelse, så det bliver alligevel den
optimale løsning.

Med hensyn til et ekstra sæde, vil vi få tilbud på et løst Jany sæde.
Hvis prisen ikke passer os dropper vi nok ideen med at have et ekstra
sæde.

--
Karl Ejnar
karl.ejnar@ingenioer.dk