Lægge en maskine ned på et netværk..
Fra : IzNoGooD

Dato : 28-10-01 23:25

Hej gruppe..
En af mine venner påstår at man ikke kan lægge maskiner ned på et netværk,
uden nogen server/ klient programmer..
Maskinerne er win XP..

Hvordan kan man evt gøre.......

Fra : Alex Holst

Dato : 28-10-01 23:50

IzNoGooD <gvir@ofir.dk> wrote:
> Hej gruppe..
> En af mine venner påstår at man ikke kan lægge maskiner ned på et netværk,
> [...]

Skub lidt til den med foden. Det er lettest hvis det er et tower kabinet,
isaer de gamle server kabinetter. Hvis det er en af de flade desktop
maskiner der ligger under monitoren kan du godt glemme alt om at laegge den
ned.

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 29-10-01 00:35

"Alex Holst" skrev

> Skub lidt til den med foden. Det er lettest hvis det er et tower
> kabinet, isaer de gamle server kabinetter.

Hvis kabinettet har fødder som vender udad, er den en god ide at pege
dem indad først, eventuelt kan man bruge en økse til at hugge dem af
med (flyt eventuelle kabler først!).

> Hvis det er en af de flade desktop maskiner der ligger under moni-
> toren kan du godt glemme alt om at laegge den ned.

Pjat, hvis man har en ordentlig økse [1], kan man da godt bruge et par
sekunder på at afreagere.

[1] F.eks. den øverste på dette billede:
og kan sikkert bruges til at gøre indtryk på brugere og bærbare pcere.

Fra : Niels Kristian Jense~

Dato : 29-10-01 09:48

gvir@ofir.dk (IzNoGooD) skrev i
<3bdc85ce$0$724$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>:

>En af mine venner påstår at man ikke kan lægge maskiner ned på et netværk,

Prøv at omformulere spørgsmålet, det er ikke til at forstå som det er nu.

--
Best regards, (remove the underscore to reply by mail)
Niels Kristian Jensen

Fra : Allan Olesen

Dato : 29-10-01 22:42

nkj@man_bw.dk (Niels Kristian Jensen) wrote:

>Prøv at omformulere spørgsmålet, det er ikke til at forstå som det er nu.

Hvis jeg forstår ham korrekt, vil han vide, om en Windows XP, som ikke
kører nogen services på netværket, er sårbar for DoS-angreb.

Han tænker vel på noget i retning af det ping-angreb, man kunne lave
mod de første NT 4.0.

--
Allan Olesen, Lunderskov.

Fra : Robert

Dato : 29-10-01 11:19

Lad mig lige forstå dig ret, ønsker du at vide om det kan lade sig gøre
eller ej, eller vil du også have at vide hvordan man gør så du kan more dig
med at "lægge" andre brugeres maskiner ned på et netværk?

Fra : Thomas Nielsen

Dato : 29-10-01 17:39

Hej...

Man kan godt nedlægge en maksine, hvis den er tilkoblet et LAN/WAN
men hvorfor ?

(@@)
-----o00o-(_)-o00o-------------------------
Med Venlig Hilsen, Thomas Nielsen
www.tdn.dk - IT Sikkerhed
---------------Oooo------------------------
oooO ( )
( ) ) /
\ ( (_/
\_)

Fra : Flemming Riis

Dato : 29-10-01 17:42

"Thomas Nielsen" <t-d@worldonline.dk> wrote in message

> Man kan godt nedlægge en maksine, hvis den er tilkoblet et LAN/WAN
> men hvorfor ?

Fix venligst den signatur eller mangel på samme.