Sølle høstsild
Fra : Torben Abilgaard

Dato : 28-10-01 21:04

Var på Øresund med Told&Skat for at hente sild, men fik bare små bitte
uslinge - bare skind og ben. Tolderne var ligeglade - men de er jo også vant
til at gå efter de små fisk.

Har I andre også kun fået småsild i år, eller skyldes dagens vanheld måske
10 m/s?

Umiddelbart skulle man jo tro, at tolderne fik torskene til at rømme gildet,
så sildene kunne feste på bordet....

vh/Torben

Fra : Henric

Dato : 29-10-01 09:55

Min polare åkte ut från Råå med turbåt igår och de gick väldigt nära den
danska kusten. Dom fick också endast småsill. Inte så värst mycket heller.
/H

Fra : Rikard Jensen

Dato : 30-10-01 12:40

Jeg var på øresund d. 18/10, og tog 40 sild med hjem. Ud af de 40 sild var de
30 i en god størrelse, mens de sidste 10 var noget småskravl. De største vejede
lige omkring 400 g, ellers liggende på 200-300 g. De største sild huggede ved
bunden, og der gik lige lidt tid inden jeg fik forfanget ned gennem småsildene
i midtvandet.
MVH Rikard Jensen

--
Posted from stassen.k-net.dtu.dk [130.225.71.227]

Fra : Jørgensen

Dato : 30-10-01 14:32

> Var på Øresund med Told&Skat for at hente sild, men fik bare små bitte
> uslinge - bare skind og ben. Tolderne var ligeglade - men de er jo også
vant
> til at gå efter de små fisk.

Hehe ikke noget torskegilde???

Mvh.

MMJ

Fra : Nielsen

Dato : 02-11-01 16:36

Jeg har været ude 2 gange i år. Begge ture fra Vedbæk. Og begge ture var der
over 100 sild med hjem, hvor langt over halv delen var store. Men ingen
torsk. Det skal siges det kun var halv dags ture. Så jeg syntes ikke de er
meget små i år.

MVH
Jens

Torben Abilgaard <Torben.Abilgaard@fjernmigbt.dk> skrev i en