God bog søges!!!!!!
Fra : Janni

Dato : 28-10-01 21:03

Jeg er ude efter en god hundetræningsbog, der indeholder følgende, eller i
hvert fald så mange af dem som muligt: Fri ved fod, stå-sit-dæk,
apportering, spring, fremadsendelse, sporsøg, rundering, frit søg,
forhindringsbane.

Jeg håbet at der er en af jer der kan hjælpe mig. Jeg kender godt til alle
begreberne, da jeg træner hos DcH, men jeg vil gerne have en bog, som måske
fortæller om andre indlæringsmetoder end dem jeg lige er vant til.

Fra : Carina Graversen

Dato : 28-10-01 22:33

Hej Janni.

> Jeg håbet at der er en af jer der
> [...]

Så er spørgsmålet jo bare hvad du er vant til ??????

Et par forslag, som jeg selv har haft stor glæde af at læse:

Sven Järverud: din hund som hvalp og fortsætter
Sven Järverud: Din hund fortsetter (svensk)
Steffan Nordin: Spårhundsboken (svensk)
Git Jering: En bok om søk (svensk)
Manfred Müller: Sporhundens ABC/den effektive sporhund
Manfred Müller: Brugshundens ABC
Ivan Balabanov: Advanced schutzhund (engelsk)

Håber du kan bruge nogle af disse

Hilsen
Carina

PS. mht. fremadsendelse, så prøv evt at se her:
http://hunde.homepage.dk/iht/traen/fremadsendelse.htm

- - -
Min hund:
http://hunde.homepage.dk/Daneskjolds_Pippi.htm

Fra : hestemassage

Dato : 29-10-01 09:54

"Janni" skrev d. 28-10-01 21:03 dette indlæg :
> [...]
måske
> fortæller om andre indlæringsmetoder end dem jeg lige er vant til.

Hejsa!
Jeg har selv brugt bogen "Ulven ved din side" som er skrevet af Roger
Abrantes. Den gennemgår grundigt og letforståeligt alle trin i en god
udvikling/opdragelse.

Venlig hilsen
Heidi

http://www.kandu.dk/

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 29-10-01 11:13

"Janni" <rockie@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> hvert fald så mange af dem som muligt: Fri ved fod, stå-sit-dæk,
> apportering, spring, fremadsendelse, sporsøg, rundering, frit søg,

Tja jeg kan varmt anbefale "Helhjertet hundetræning" af Irene H.
Jarnved, den giver gode kort på hånden i arbejdet med hunden .. og
Maria Hansons " min bedste ven " er også god synes jeg ..

MVH Ami

Fra : pmj

Dato : 29-10-01 19:45

> [...]
måske
> fortæller om andre indlæringsmetoder end dem jeg lige er vant til.

Du har måske bemærket nogle lidt anderledes artikler i DcH bladet
fornyligt. De skyldes at Inki Sjösten har holdt kursus for
kredsinstruktørerne. Hun har nogle spændende arbejdsmetoder.
Du kan bestille bogen Almen Lydighed hos Vivi Gilsager (se sidste nr. af
DcH-bladet)
Bogen om Konkurrencelydighed er ved at blive oversat til dansk (jeg har
bestilt den)
Hun har mange flere bøger og videoer. Se dem på www.sripublication.se

Mange hilsener

Pia Johnsen