afvikle script når bruger requester ny sid~
Fra : Rasmus Rose

Dato : 28-10-01 20:17

Hej alle
Jeg vil gerne lave lidt statistik for hvor lang tid mine
besøgende er logget ind. Det jeg vil er at sende tidspunktet for
hvornår brugeren surfer væk fra min side til min database. Er det
muligt?

Jeg har i forvejen en "log ud" knap. Men det er jo ikke altid,
den bliver brugt.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Morten Abildgaard

Dato : 28-10-01 23:24

"Rasmus Rose" <Rasmusrose@ofir.dk> skrev:
> [...]
> besøgende er logget ind. Det jeg vil er at sende tidspunktet for
> hvornår brugeren surfer væk fra min side til min database. Er det
Ja.

> Jeg har i forvejen en "log ud" knap. Men det er jo ikke altid,
> den bliver brugt.
Du kan bruge en JS-funktion der "onUnload" submit'er en form
med session-id eller hvad du nu har lyst til at bruge.
Men for ikke at genere klientens videre-surfen og for at være helt
sikker på at formen bliver sendt, bør formen sidde i et popup-vindue
i baggrunden (ude af fokus) der lukker sig selv efter endt handling.

Men jeg tror det er bedre/mere sikkert at bruge en kombination af
global.asa og et serverside-script, der sender den aktuelle klients
besøgstid til din DB - der er jo nogen der kører med JavaScript
de-aktiveret.
Prøv at spørge i d.e.i.webdesign.serverside.*

mvh
morten

Fra : Rasmus Rose

Dato : 28-10-01 23:45

Morten Abildgaard wrote in dk.edb.internet.webdesign.clientside:

> [...]
> besøgstid til din DB - der er jo nogen der kører med JavaScript
> de-aktiveret.
> Prøv at spørge i d.e.i.webdesign.serverside.*

Tak for rådet, men da jeg er total newbie, aner jeg ikke hvad du
mener med global.asa. Men jeg vil da spørge i serverside i stedet.
Tak.

Fra : find clausen

Dato : 29-10-01 09:51

On Sun, 28 Oct 2001 23:24:14 +0100, "Morten Abildgaard"
<dont.send@email.no> wrote:

> der er jo nogen der kører med JavaScript
> de-aktiveret.

De er eddermuggeme ikke ret mange !
sikkert under 3 %

--