Celeron socket 370? Opgradering?
Fra : Pogue Mahone

Dato : 28-10-01 18:33

Mit bundkort (Acorp 6SiS75) siger i manualen af det understøtter Celeron
processorer til Socket 370.
Lige nu har jeg 466MHz. Jeg kan også se i manualen at jeg højst kan få op
til 256MB RAM... det er ikke så godt.
Jeg ville spørge om jeg bare kunne smide en 1100MHz Celeron i, men jeg
skulle måske opgradere bundkort også?
Hvad ville være en god sammensætning af processor og bundkort hvis jeg var
villig til at bruge 2000 eller MAX 2500,- på det? Jeg kan så købe ram i
næste måned :)
På forhånd tusind tak!

PM

Fra : raven

Dato : 28-10-01 22:36

On Sun, 28 Oct 2001 18:33:13 +0100, "Pogue Mahone" <pogue@mahone.org>
wrote:

> [...]
>til 256MB RAM... det er ikke så godt.
>Jeg ville spørge om jeg bare kunne smide en 1100MHz Celeron i, men jeg
det kan du ikke. Din celeron er ppga. Men fra 600 MHz og op er
celerons fcpga (som er coppermines, 1.7 volt eller deromkring og ikke
pinkompatibel med ppga).

>Hvad ville være en god sammensætning af processor og bundkort hvis jeg var
>villig til at bruge 2000 eller MAX 2500,- på det? Jeg kan så købe ram i
>næste måned :)

Abit sl6 koster 745,-
En celeron 1000 ca. det samme. Celeron 1100 knap en tudse.
Celeron 1200 er tualatin og kræver et meget specielt socket370
bundkort. Det tager sl6 ikke, men det gør microstar ms 815 ept, som
shg.dk har for 1099.

Men hvorfor ikke bare sl6 ?

mvh

John