sommertid/dansk normaltid ..
Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 28-10-01 17:48

Hejsa er jeg mon den eneste der på mine hunde mærker forvirringen
over at deres dagsrytme ændres en time .. eller har I andre også
hunde der en time tidligere ...iflg. uret... mente at nu var det
morgentissetid og fodringstid .. og hvor det samme så gør sig gældende
her i aften ... efter et par dage er rytmen dog fundet .. og kører
indtil vi igen går over til sommertid .. hvor hundene så helt tydeligt
undres over at deres mor pludselig er aktiv på et for dem alt for
tidligt tidspunkt .. jeg har de sidste dage prøvet langsom at rykke
deres måltider osv. i håb om at det ville gøre selve dagen i dag
lettere .. men det mærkes tydeligt at hundene i deres begreber ikke
fatter menneskets mærkværdige rytme .. og at de altså ikke er
underlagt den klokkestreng vi andre er afhængige af ...Det skal lige
siges at min ældste hund faktisk "påvirkes" mere af skiftet fra
sommertid til dansk normaltid end den anden hund jeg har .. er der mon
nogen forklaring på det ?

MVH Ami ..

Fra : Ghita

Dato : 28-10-01 22:21

"Anne-Marie Prange Madsen" <woopie@mail1.stofanet.dk> skrev:
> Hejsa er jeg mon den eneste der på mine hunde mærker forvirringen
> over at deres dagsrytme ændres en time ..

Jeg kan mærke det på min datter på 4 år, og det er
vel noget af det samme. Plejer at tage det med 10
minutter om dagen så er det normalt igen efter en
uge.
Ghita