Acrobat Reader 5.0 Spyware ?
Fra : F.Larsen

Dato : 28-10-01 17:03

Hej

Efter at jeg installerede Acrobat Reader 5.0 fortæller AD-Aware at der ligger en
key i registry der tilhører spyware programmet Alexa ?

Jeg har tjekket manuelt i registry og den nøgle (GUID) der benytter tilhører
Acrobat Reader.

Kunne det tænkes at det er en fejl i Ad-aware, jeg har ikke rigtigt kunne finde
noget på nettet.

--
Flemming
Nintaus unplugged: http://hjem.get2net.dk/Quake2/Nintaus/

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 28-10-01 17:13

"F.Larsen" <N0Spam@spamfilter.dk> writes:

>Efter at jeg installerede Acrobat Reader 5.0 fortæller AD-Aware at der ligger en
>key i registry der tilhører spyware programmet Alexa ?

Jeg installerede Acrobat Reader 5.0 i går, og der er ikke dukket noget
op i min Ad-aware.

Mvh.
   Klaus.

Fra : F.Larsen

Dato : 28-10-01 17:45

Jeg bruger Ad-aware 5.50 Build 2843 + nyeste version af definitionsfilen 28-10-01,
dvs idag ;=)

Hvilken version benytter du ?

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 28-10-01 21:47

"F.Larsen" <N0Spam@spamfilter.dk> writes:

>Jeg bruger Ad-aware 5.50 Build 2843 + nyeste version af definitionsfilen 28-10-01,
>dvs idag ;=)

Lidt ældre definitioner; Ad-aware 5.62 med definition fra 22/9.

Mvh.
   Klaus.

Fra : H. P. Holm

Dato : 28-10-01 18:51

F.Larsen skrev:

> Efter at jeg installerede Acrobat Reader 5.0 fortæller AD-Aware at
> der ligger en key i registry der tilhører spyware programmet Alexa ?

Det er sikkert en bøf i den nyeste definitionsfil fra Ad-aware.
Hos mig tilbød den at fjerne en key der hører til Norton AV's
integration med Internet Explorer, så jeg bakkede Ad-Aware ud
til den forrige definitionsfil.

Lavasofts debatforum er under ombygning og er ikke tilgængeligt
lige nu, men du kan eventuelt sende en klippe/klistre af loggen
fra Ad-Aware i e-mail til dem og spørge hvad de har gang i.

--
Hans