"Lykkepiller"
Fra : kb

Dato : 28-10-01 15:09

Hej alle

Er der nogen der har erfaring med "lykkepillen" .."REMERON" ??..er lige
startet og føler mig så "bims"...tog en 1/1 pille første dag og gik totalt
"omkuld" ca 2 timer senere ..tager nu 1/2 ..men er stadig "bims"...langt op
af dagen...og hvad sker der senere hen??

Mange hilsner Kirsten

Fra : Thomas M. Christense~

Dato : 28-10-01 19:34

"kb" <bergman@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
op
> af dagen...og hvad sker der senere hen??

En almindelig bivirkning ved Remeron er svimmelhed. Prøv evt. at læse hvad
netdoktor.dk skriver om Remeron :
http://www.netdoktor.dk/medicin/Fakta/remeron.htm

Mvh. Thomas

Fra : Henrik Andersen

Dato : 29-10-01 13:22

Kender ikke specielt REMERON, men jeg havde en super kammerat (one of a life
time slagsen)
han blev skilt og begyndte at spise "lykkepiller", nogle meget milde
nogle....

Det der skete da han stoppede med dem var at han blev så paranoid at han
stod med en økse
i hånden når han åbnede døren, også selvom han vidste hvem der kom.

Han bor nu på et ukendt sted på Bornholm og er den lykkelige ejer af et
'Action-man museum'.

Så jeg kan under INGEN omstændigheder anbefale nogen form for
'Lykkepiller'....

Mvh Henrik Andersen

Fra : Thomas Kratz

Dato : 31-10-01 20:53

kb <bergman@tiscali.dk> skrev

> [...]
op
> af dagen...og hvad sker der senere hen??

Remeron er ikke helt hvad man normalt definerer som en lykkepille, da den
både påvirker serotonin og noradrenalin systemerne. Så vidt jeg er
informeret er bivirkningsfrekvensen generelt mindre end for de tidlige
lykkepiller på grund af større selektivitet. Træthed er den mest normale og
udtalte bivirkning, hvorfor det anbefales at tage tabletten om aftenen, har
din læge ikke snakket om det? Bivirkningerne aftager ofte efter et par uger,
når kroppen har vænnet sig til medicinen.

Med venlig hilsen
Thomas Kratz

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 01-11-01 21:55

> [...]
op
> af dagen...og hvad sker der senere hen??

Du skal tage den om aftenen, start evt. med en ½ (spørg lige lægen!) og trap
så op efter en uge. Der gik måneder for mit vedkommende inden jeg holdt op
med at sove 9-10 timer i døgnet, men de øvrige bivirkninger var minimale i
forhold til andre af slagsen.

Mvh Maria