Harddisk problem?
Fra : Allan Nielsen

Dato : 28-10-01 14:03

Hejsa!
Jeg har lige købt en IBM DeskStar 60GXP på 40GB. Jeg har installeret den med
IBM's Disk Manager program, og der blev den er formateret uden problemer.
Men hvis jeg prøver at formatere den i win2k, så slutter den med at skriver
at "Windows was unable to complete the format". Det er lige meget om det er
en fuld eller en quick format (FAT32) jeg prøver på at lave.
Jeg har prøvet at køre en fuld scandisk på drevet, og der bliver ikke fundet
nogen fejl.
Jeg kan godt formatere den i win98.
Er det bare win2k der er besværlig, eller er der noget galt med drevet?
Hilsen Allan

Fra : Henrik Dissing

Dato : 28-10-01 18:10

On Sun, 28 Oct 2001 14:02:58 +0100, Allan Nielsen wrote:

> [...]
>nogen fejl.
>Jeg kan godt formatere den i win98.
>Er det bare win2k der er besværlig, eller er der noget galt med drevet?

Windows 2000 nægter at FAT32-formatere partitioner over en vis størrelse,
jeg husker ikke hvilken. Grunden er angiveligt at Microsoft ønsker at
"opmuntre" brugerne til at anvende NTFS, specielt på store partioner.

Formatér den roligt under DOS eller Windows 98. Windows 2000 kan sagtens
anvende den bagefter.

Venlig hilsen
Henrik Dissing