Hvordan ser jeg om det virkelig er en XP 1~
Fra : Kristian

Dato : 28-10-01 13:07

Hvordan ser jeg forskel på om det er en AMD Athlon XP 1600+ (1400 Mhz) eller
en AMD Athlon Thunderbird 1400 Mhz?

Står der et specielt nr. på CPU'en eller hva?, for jeg kan ikke se at det
står på den og heller ikke under opstart af computeren!

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 28-10-01 13:52

"Kristian" <kristianhansen@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Står der et specielt nr. på CPU'en eller hva?, for jeg kan ikke se at det
> står på den og heller ikke under opstart af computeren!

Den gamle Thunderbird er lavet på en frame af keramik, mens XP og de nye MP
Processorer er lavet på en frame af en eller anden plastikart.
Prøv at kigge på billederne af CPU'erne på www.edbpriser.dk
Så er du ikke i tvivl om, hvad der er hvad.

Best regards

Jesper
--
Det er menneskeligt at fejle, men hvis man ønsker virkeligt at lave kage i
den, må man tage en computer til hjælp

Fra : Rasmus Kastoft-Chris~

Dato : 28-10-01 22:38

du kan opdatere din BIOS, det gjorde jeg og nu siger min at det er en Athlon
XP 1700+ hvor den før bare sagde at det var en 1466Mhz.