Den fryser
Fra : Ricki

Dato : 28-10-01 12:22

Hej,
Jeg har installeret et spil der hedder Half Life, og jeg havde i første
omgang problemer med at få installeret spillet, som jeg også skrev i et
tidligeren indlæg. Jeg blev opfordret til at pille kabinetsiden af for at
kunne komme af med varmen. Jeg ved ikke om det var det der skulle til, men
installationen lykkedes. Nu kan jeg bare kun spille ca. 20 sekunder af
spillet, og så fryser billedet. Efter at have talt med forhandleren af
computeren, som iøvrigt selv har gennemført spillet flere gange, fik jeg
konstateret at det er ikke temperaturen der er problemet. Ifølge ham skulle
der ikke være grund til bekymring før temperaturen overstiger 50 grader, og
processoren er kun 41 grader når den går ned.
Jeg skulle måske lige sige til interesserede at det er en AMD 800 Duron på
et ECS K7S5A bundkort, og der er 512 mb ram og et Geforce 2 64 mb
grafikkort. Hardwaren skulle således være iorden.
Er der nogen her i gruppen der kender til lignende problemer, og evt.
meget gerne ) en løsning på problemet. Min kraftigt vigende hårgrænse kan
snart ikke klare at jeg hiver mig i resterne af ærgrelser. Please help.

--
Hilsen / Greetings
______________

Ricki Susic

--
Hilsen / Greetings
______________

Ricki Susic

Fra : Falckredderen Ragga ~

Dato : 28-10-01 13:09

"Ricki" <webfabrikken@pc.dk> skrev
> [...]

kan
> snart ikke klare at jeg hiver mig i resterne af ærgrelser. Please help.

Du har selvfølgelig installeret Via 4in1-driverne ?

mvh
Peter

Fra : Ricki

Dato : 28-10-01 13:12

"Falckredderen Ragga Muffin" <spam@nej.tak> skrev i en meddelelse

> [...]
> på
> kan
>
> Du har selvfølgelig installeret Via 4in1-driverne ?

Ja, jeg har installeret alle drivere til motherboardet.

Ricki

Fra : Jan Jacobsen

Dato : 28-10-01 13:15

Det er ikke nødvendigvis et hardware problem - prøv med et par udgaver af
NVIDIA's Detonator drivere til dit grafikkort. De nyeste er dog ikke
nødvændigvis de bedste, og enkelte har netop fået CS (mod til HalfLife) til
at fryse inde i spillet.

Mvh Jan

Fra : Ricki

Dato : 28-10-01 13:13

Når du siger et detonator-drivere, mener du så bare drivere, eller er det en
bestemt slags drivere du taler om??

Ricki

Fra : peet_dk

Dato : 28-10-01 14:08

gå ind på www.tweak.dk og hent den seneste WHQL nvidia driver, og se om det
hjælper. Det kan også være dit lydkort der skal have nye drivere. Og hvad
med den nyeste directX?

Har du problemer med andre spil?

Fra : Ricki

Dato : 28-10-01 16:59

"peet_dk" <peet_dk@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
det
> hjælper. Det kan også være dit lydkort der skal have nye drivere. Og hvad

Jeg har ikke andre spil, så jeg ved ikke om der skulle være problemer.

Ricki

Fra : Stine

Dato : 29-10-01 10:31

Min opfattelse er, at det er en duron cpu. Det er velkendt at en række
funktioner er pillet ud af den, for at retfærdiggør en prisforskel på den og
thunderbird, som er ganske velegnet til spil. Duron er ganske velegnet til
kontorbrug.