Scanning af negativer med HP Scanjet 4470c~
Fra : Alex Tiedemann

Dato : 28-10-01 11:08

Hej,

Jeg håber I har nogle gode ide'er til hvad der kan være årsagen til
nogle ret spøjse scanninger, når der scannes negativer med en HP
Scanjet 4470c.

Når der scannes med med en opløsning på mere end 245dpi og en
forstørrelse på mere end 245 procent, bliver billedet fyldt med farven
cyan.

http://www.polsas.dk/scan/a_245dpi_245pct.jpg

http://www.polsas.dk/scan/a_246dpi_246pct.jpg

Hvis man zoom'er ind på det valgte område, inden der scannes, vises
negativet fint nok.
http://www.polsas.dk/scan/a_246dpi_246pct_PreScan.jpg

Ved scanning af almindelige billeder osv. opstår der ikke denne cyan
farve ved høje opløsninger.

På maskinen er installeret Windows NT 4.0 (Service Pack 6.0a) samt HP
Precisionscan Pro v. 3.12.
Scanneren er tilsluttet via printerporten.
Det er forsøgt at ændre biosopsætningen til ECP og EEP for
printerporten.

Håber I har nogle hints.

--
Mvh.
Alex T.

Fra : Stine

Dato : 29-10-01 10:33

Jeg har haft tilsvarende problem med programvinduer, især når jeg havde
mange vinduer åbnet på engang, og var kommet til at fumle med et museklik på
vej hen over et grafik billede i et vindue.
Jeg har den opfattelse, at det er et spørgsmål om hukommelse og eller cpu.

Fra : Kenneth Darling Soer~

Dato : 29-10-01 15:30

Alex Tiedemann <Xati@polsas.dkX> wrote in

> Håber I har nogle hints.

Jeg har ikke selv erfaring med denne scanner en prøv følgende:

Lav en prøvescanning med Vuescan prøve-version (www.hamrick.com) for at
udelukke problemer med selve scanneren.

Hvis der ikke er problemer når arbejdsgangen udføres i Vuescan, så se om du
har de nyeste drivers og versioner af de HP programmer du arbejder med.

Brug Google.com (både web og groups) for at se om der er andre uden for Dk
der har haft problemet.

Ring til HP's support. Husk at fortælle at du allerede har opgraderet til
de nyeste drivers

--
Hilsen
Kenneth

http://www.fotokritik.dk/oversigt.html?bruger=48
http://www.photo.net/photodb/user?user_id=255231

Fra : KH

Dato : 26-11-01 00:03

> [...]
> Precisionscan Pro v. 3.12.
> Scanneren er tilsluttet via printerporten.
> Det er forsøgt at ændre biosopsætningen til ECP og EEP for

Hejsa..

Jeg har den samme scanner, og har ikke selv observeret det omtalte problem.
Jeg har min tilsluttet USB-porten og kører med HP precisionscan 3.1, og ME.
Men som altid kan du jo prøve at maile til HP´s support med problemet.
De skulle have noget, som hedder HP´s billedskole. Jeg vil tro, at du kan
sende en mail med spørgsmål dertil.

Held og lykke..
Mvh Klaus.
Http://home20.inet.tele.dk/stockbroker .