php.ini
Fra : Mickey

Dato : 28-10-01 00:15

Jeg har lige installeret PHP som standalone, håber det virker så ;)

Mit spørgsmål er så, hvorfor den ikke har lavet en php.ini der hvor den skal
?
Der står sådan her i ./configure --help
--with-config-file-path=PATH
Sets the path in which to look for php.ini,
defaults to PREFIX/lib

- i den sti der henvises til her er den ikke...

--
|-|$235-|)k - Mickey - Eko sum lapis
Advarsel :

Fra : Hroi Sigurdsson

Dato : 28-10-01 04:08

Mickey wrote:

> [...]
> Sets the path in which to look for php.ini,
> defaults to PREFIX/lib
>
> - i den sti der henvises til her er den ikke...

Prøv at læse igen, "Sets the path in which to look for php.ini". Du
angiver hvor PHP skal *lede* efter php.ini. Du skal selv lægge din egen
php.ini der, hvis du ønsker at ændre på defaultindstillingerne. Der
ligger et eksemplel på php.ini i PHP-sourcen.

--
Hroi Sigurdsson hroi@asdf.dk
Frank Zappa fan http://www.asdf.dk

Fra : Mickey

Dato : 28-10-01 15:18

"Hroi Sigurdsson" <hroi@asdf.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> php.ini der, hvis du ønsker at ændre på defaultindstillingerne. Der
> ligger et eksemplel på php.ini i PHP-sourcen.

fandt eksemplerne og har lagt den der - overvejede bare om ikke installation
_burde_ placere den selv ?

Fra : Thomas

Dato : 28-10-01 18:26

Mickey wrote:
> "Hroi Sigurdsson" <hroi@asdf.dk> skrev i en meddelelse

> fandt eksemplerne og har lagt den der - overvejede bare om ikke installation
> _burde_ placere den selv ?

Hmmm... i den INSTALL-fil der fulgte med min php...tgz står der:

Next you must copy php.ini-dist to the appropriate place (normally
/usr/local/lib/php.ini) and edit it as necessary to set PHP options.

;)

--
Don't waste space

Fra : Mickey

Dato : 28-10-01 23:29

"Thomas" <inthenews@corell.dk> skrev i en meddelelse

> Hmmm... i den INSTALL-fil der fulgte med min php...tgz står der:
>
> Next you must copy php.ini-dist to the appropriate place (normally
> /usr/local/lib/php.ini) and edit it as necessary to set PHP options.

hov... - det står der garanteret også i min så (php 4.0.6) men jeg fattede
ikke det helt store af den (læs: var ikke i humør til at læse den 100%
grundigt igennem)

whatever, det virker som det skal nu