Hvem kan hjælpe ????
Fra : Helle

Dato : 27-10-01 21:36

Jeg ved ikke om det er den rigtige gruppe.
Problemet er det at jeg nu har været ledig fra arbejdsmarkedet i 4 år, eller
det vil sige at jeg har ikke kunne finde arbejde og har så i stedet læst fag
på V.U.C. i 3 år.
Så var jeg heldig 1. Juli at få arbejde)) Dog kun 13 timer pr. uge men fast
arbejde og så har jeg fået suplerende dagpenge, da jeg er fuldtidsforsikret.
Men nu har jeg lige fået brev fra fagforeningen i dag, at min falddato er
nået, jeg kan ikke længere få ydelser fra fagforeningen fra d. 20. December
i år.

Så nu har jeg så mange spørgsmål)))).
For jeg kan nok ikke komme uden om, at jeg må stille op på Bistandskontoret,
det har jeg aldrig nogen sinde prøvet og jeg har det slet ikke godt bare ved
tanken)))))

Jeg vil så gerne høre om der er nogen i gruppen, som ved hvordan det
foregår, når man møder op der ????
Og om det passer alt det man hører om at man bliver sendt ud i alt mulig
aktivering også selv om faget ikke siger en noget ?????
Og hvad med mit faste arbejde på 13 timer, mon jeg kan få lov til at beholde
det, for det tæller jo arbejdstimer til senere brug???
Eller aktiverer de bare en i noget fuld tid, så jeg ikke kan beholde mine 13
timer ????

Hvordan bliver man stillet økonomisk i forhold til de n højeste dagpengesats
som jeg plejer at få ????

Jeg vil lige nævne at jeg er midt i 40 erne og bor alene med mine 3 børn ( 2
små og en dreng som studerer og får S.U.)
Vil jeg blive ringe stillet, og hvad med beskæftigelse.????
P.S. Jeg plejer alt i alt at have kr. 8200,- efter skat.
Jeg håber at nogen af jer kender lidt til det, så i vil være sød at sende
mig nogle svar, inden jeg møder op på kommunen.
Tusind tak for alle som vil være med til at give mig et svar. Knus til jer.
Hilsen Helle,

Fra : Tina

Dato : 28-10-01 12:59

"Helle" <Helles@privat.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg ved ikke om det er den rigtige gruppe.

Hej Helle

Der findes en gruppe der hedder dk.forbruger.offentlig-service. Dér kan man
stille spørgsmål om div. offentlige ydelser, herunder kontanthjælp.

Mvh

Tina

Fra : elha

Dato : 30-10-01 00:01

Undskyld, men jeg bliver fandeme gal, når jeg hører, at folk får lov til
at gå i 4 år, uden der sker en skid. Jeg ved godt, at du har haft nok at
se til med 3 børn, men hvad hjælper det dig. Har du slet ingen
uddannelse ? Hvorfor er du ikke kommet igang som voksenlærling eller
lignende ? Du har jo et pænt sprog, skriver pænt dansk, det er der jo
ikke mange, der kan mere. Hvad hjælper fag på V.U.C., når du ikke bruger
fagene til at komme videre ? Forlang at komme videre. Gør noget, tænk
ikke kun på hvordan du overlever bedst, tænk på hvordan du lever bedst.
Og til sidst et knus,

http://www.kandu.dk/

Fra : Helle

Dato : 31-10-01 23:04

> Undskyld, men jeg bliver fandeme gal, når jeg hører, at folk får lov til
> at gå i 4 år, uden der sker en skid.>>> Det er nok fordi du ikke er inde i
reglerne..........
Jeg ved godt, at du har haft nok at
> se til med 3 børn, men hvad hjælper det dig. Har du slet ingen
> uddannelse ?
chancerne på arbejdsmarkedet..........
Hvorfor er du ikke kommet igang som voksenlærling eller
> lignende ? ......... Det ville jeg også gerne, men i min kommune var der
kun brug for lærlinge til malerfaget, så der kunne jeg ikke få lov til
andet.........
Du har jo et pænt sprog, skriver pænt dansk, det er der jo
> ikke mange, der kan mere. Hvad hjælper fag på V.U.C., når du ikke bruger
> fagene til at komme videre ?>>>>>>>>>> Nej, det siger du, som sidder i en
kommune, hvor man åbenbart har prøvet alt.
Men jeg ved helt sikkert, at du har ikke været på kursus, hvor du har lært
at lave jobansøgninger og har lavet mellem 10-30 ansøgninger pr. mdr. gennem
½ år og har fået svar på 2 af dem. VEL ???????
Forlang at komme videre. Hvad tror du, når man har gjort alt, jeg bor ikke
ligesom du i paradiset.

Fra : Tomas O.

Dato : 01-11-01 09:39

Helle skrev:

Jeg tillader mig lige at redigere dit indlæg, for dine svar var
næsten umulige at finde rundt i og jeg synes du skulle have
chancen for at forsvare dig selv.

Du kan læse mere om hvordan man citere bedst muligt her:
http://www.usenet.dk/netikette/quote.html

Hilsen
Tomas O.

--
Hilsen Tomas O. som mangler et sted at bo fra 01.01.02 1v eller
2v lejlighed, gerne fremleje i kortere tid helst i København

Fra : Miss Musica

Dato : 05-11-01 18:59

Hej Thomas...

Har hørt en fugl synge om et bofælleskab.. var det noget?

Fra : Tomas O.

Dato : 10-11-01 12:02

Miss Musica skrev:

> Hej Thomas...
>
> Har hørt en fugl synge om et bofælleskab.. var det noget?

SNIP
Jeg har sendt dig en mail desangående for flere dage siden. Ja
jeg er interesseret. Mail mig endelig

FUT dk.snak.snik