S: Brenderup hestetrailer til 1 hest
Fra : Lindes

Dato : 27-10-01 19:26

Hestetrailer, Brenderup, til 1 hest, årgang '80, renoveret/synet 2/99,
total: 925 kg, max. last: 450 kg,
Kan køres med personbil og lille kørekort. Renoveret med ny
bund/sider/gummimåtte osv..
Pris 10.500,- kr.

Lindes

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 27-10-01 20:00

In article <40DC7.339$qR1.3553@news.get2net.dk>, Lindes wrote:
> [...]
> total: 925 kg, max. last: 450 kg,
> Kan køres med personbil og lille kørekort. Renoveret med ny

Kære Lindes, du har en gang tidligere, den 15 oktober postet
din salgs annonce her. Det er STADIG den forkerte gruppe at
gøre det i.
Du kan læse fundsatsen for denne gruppe på:
http://www.usenet.dk/grupper.pl?get=dk.fritid.dyr.hest
   "Uønskede emner:
Formidling af serviceydelser, salg af heste og rideudstyr mm. vil
stadig skulle henvises til dk.marked.dyr."

ion++

--

Netiketten anbefaler at svar skrives nedenunder den text der svares på.
http://usenet.dk/netikette/quote.html

Fra : Lindes

Dato : 28-10-01 09:46

Jon Bendtsen skrev:
> Kære Lindes, du har en gang tidligere, den 15 oktober postet
> din salgs annonce her. Det er STADIG den forkerte gruppe at
> gøre det i.

Kære Jon, har du en bestemt funktion i denne gruppe ??? - Måske som
selvbestaltet Politibetjent...
Mig bekendt er der INGEN, der har bedt dig om at agere overformynder i
denne her gruppe..

Jeg har dog lagt mærke til, at det ikke er alle salgsannoncer her i
gruppen der får politibetjenten op i dig Jon.. men det er måske fordi
der også sælges noget som du kan bruge/vil købe ??? f.eks. da der blev
udbudt læderridestøvler til salg - og du så spurgte hvor i landet
støvlerne befandt sig...........

Så, pas dig selv Jon !
- I øvrigt vil jeg gerne frabede mig, at du sender mails til min
private adresse..

Lindes
NB. hestetraileren befinder sig ved Viborg

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 28-10-01 11:40

> Kære Jon, har du en bestemt funktion i denne gruppe ??? - Måske som
> selvbestaltet Politibetjent...
> Mig bekendt er der INGEN, der har bedt dig om at agere overformynder i
> denne her gruppe..

Der er vedtaget en fundsats for denne gruppe for lang tid siden.
Denne bedes du overholde. Det kaldes god netikette. Lige som
etiketten behandler god opførsel, så er netiketten det samme,
bare på nettet. Men du kan læse meget mere om det på
http://www.usenet.dk/

> [...]
> der også sælges noget som du kan bruge/vil købe ??? f.eks. da der blev
> udbudt læderridestøvler til salg - og du så spurgte hvor i landet

Ja, det var en fejl fra min side før jeg selv fandt
http://www.usenet.dk/

Men jo, jeg skriver et brev til alle der laver en salgs/
købs/service yddelses annonce her inde. Jeg sendte også en
email til dig, du valgte bare at ignorere den.

> Så, pas dig selv Jon !
> - I øvrigt vil jeg gerne frabede mig, at du sender mails til min
> private adresse..

så skal du sku lade være med at bruge den på usenet.

usenet er et sted hvor en masse mennesker skal kunne
komme over ens. Derfor er netiketten et billede af
hvad mange mennesker mener er praktisk for at komme
over ens, og opnå hovedformålet som er information.

Derfor er usenet opbygget hirakisk, dvs. i dele som
hører sammen. Der er følgende hoved hirakier i det
danske usenet:
http://www.usenet.dk/grupper.pl
Der er for mange til at nævne her, men jeg nævner lige
hovedhirakierne.
dk.admin
dk.bineær
dk.fritid
dk.marked
Og en masse andre.

admin er diskution af opbygning og brug af dk hirakiet, fx.
netiketten, samt oprettelse af nye grupper. For ikke så lang
tid siden var der en opfordring til at gå ind i dk.admin
for at stemme på oprettelsen af en gruppe til køb og salg af
heste ting. Den gruppe lå naturligvis under dk.marked hirakiet
som er BEREGNET til køb og salg.
dk.fritid er til "Privatpersoner udveksler tips og snak om
fritidssysler." Dvs. IKKE til køb og salg.
dk.bineær er til bineær opsalg, dvs. billeder, lyd, osv.

Netiketten er ikke en lov, men
"Mange tror fejlagtigt, at netiketten er et regelsæt, som man kan overholde eller lade være. Det er det ikke:
Netiketten er ganske simpelt en "Emma Gad's Takt og Tone for Internet-brugere". At overtræde den er ikke
som at køre 130 på motorvejen, men som at klø sig bagi lige før man giver hånd. På disse sider kan du læse de
uskrevne regler for god usenet-opførsel."

Altså et spørgsmål om at opføre sig pænt.

Siden du mener dig hævet over god opførsel, og er sur over
at jeg beder dig om at overholde netiketten så har jeg her en
link til folk som dig, "Du skal ikke bestemme over mig!"
http://www.usenet.dk/netikette/hardball.html

og til sidst lige en lille kommentar.
"Husk altid på, at netiketten ikke er til, for at genere dig, men for at gøre usenet behageligt, for så mange
brugere som muligt. "

ion++

Fra : Miki Hoe

Dato : 28-10-01 17:13

Kære Jon... (og andre)

Jeg personligt har før bemærket at du har næsen i alt og at du er meget
spydig i dine udtalelser til andre... Måske skulle du selv kigge under den
netikette der hedder respekt over for andre mennesker, for det mener jeg
ikke at du har meget af!

Og efter det er sagt, så en opfordring til alle om at vi stopper her med
spydighederne og så ikke alle sammen agerer som små politibetjente!

Hvis vi skal have en god site her, så må vi selv sørge for det og det er
ikke gjort, hvis vi ikke respekterer hinanden og i øvrigt holder reglerne
for gruppen!

-miki-

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 28-10-01 17:38

In article <9rhati$1867$1@news.cybercity.dk>, Miki Hoe wrote:
> Kære Jon... (og andre)

Please, jeg er IKKE efter folk, jeg forsøger at
hjælpe dem, og gøre usenet til et bedre sted at
udveksle information.

> [...]
> netikette der hedder respekt over for andre mennesker, for det mener jeg

Hvordan kan man have respekt for andre der fx. bøvser til
et middagsselskab, eller råber på et bibliotek ??
Hvis folk holdt køb og salg til de grupper der er
beregnet til det, altså dk.marked, så ville jeg ikke
have noget at brokke mig over.

> Og efter det er sagt, så en opfordring til alle om at vi stopper her med
> spydighederne og så ikke alle sammen agerer som små politibetjente!

Hvorfor er det altid at folk tror at man er efter dem
bare fordi man beder dem om at overholde netiketten ??
Det er ikke noget personligt, det er kun fordi de er
lidt forkert på den når de poster køb og salg her inde.

> Hvis vi skal have en god site her, så må vi selv sørge for det og det er
> ikke gjort, hvis vi ikke respekterer hinanden og i øvrigt holder reglerne
> for gruppen!

Det er netop derfor at jeg gerne så at folk ikke var
lige glad med netiketten og blæser på fundsatsen, det
er netop for at usenet skal være et brugeligt sted.
Min brugsværdi falder når folk poster forkert.

Jeg vil godt have min fritid til IKKE at have køb og salg
i denne gruppe. Den er slet ikke beregnet til det. Jeg
siger ikke at folk ikke må sætte deres køb og salg til
på usenet, jeg siger bare at denne gruppe ikke er beregnet
til det, og at de skal bruge en gruppe der ligger under
dk.marked hirakiet.

Hvis du råber på et bibliotek vil jeg også bede dig om at
være stille, vil du også blive sur over det ??

ion++
ps: jeg har i visse tilfælde også opfordret folk til at
klippe den text væk som de ikke svarer på da det giver
et bedre overblik. Yderligere så sparer det også plads
og båndbredde.
ppss: jeg ville meget gerne opfordre folk til også at
svare NEDEN UNDER, fordi det er smartere, og her er 2
linier hvorfor det er sådan.
Fra http://www.usenet.dk/netikette/quote.html
   "Det er en muldvarp på motorcykel!
Hvad er det, der er småt, sort og meget hurtigt?"

Rigtig dårlig joke, right ?? men altså det er lettere at
forstå den hvis den læses omvendt. Nu læser vi nu engang
oppe fra og ned, derfor kommer spørgsmålet NATURLIGT over
svaret. Hvis, som mange desværre gør, svarer op over, så
skal man flytte øjnene væk fra texten og finde spørgsmålet
før det giver mening. Det koster tid, og man mister langt
lettere tråden og overblikket.

Nå, men nu vil jeg altså endnu engang opfordre folk til at
kikke på netiketten, den findes på
http://www.usenet.dk/
Den er slet ikke så slem, der står mange gode ting som kan
hjælpe dig til at få mere ud af usenet og gøre det til et
bedre sted.

ion++

Fra : Ole Braad-Sorensen

Dato : 28-10-01 21:02

bendtsen@gna.diku.dk (Jon Bendtsen) wrote:

>Men jo, jeg skriver et brev til alle der laver en salgs/
>købs/service yddelses annonce her inde. Jeg sendte også en

Købes:
Newsgroup om heste uden flames fra folk der tror hvad et netværk er!

Med venlig hilsen
Ole Braad-Sørensen

braadso@soholm.com
www.soholm.com

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 28-10-01 20:17

> Købes:
> Newsgroup om heste uden flames fra folk der tror hvad et netværk er!

køb og salg hører til i ... ;-0

ion++

Fra : Ditte Cecilie Simons~

Dato : 28-10-01 22:15

Kære Jon.
Der er ikke så meget trafik i denne gruppe at det er vanskelig at følge med
i hvad der egentlig bliver svaret på, selv om svarene af og til bliver
skrevet over selve spørsmålet. Og der er heller ikke så meget trafik på
denne gruppen at det gør så forfærdelig meget hvis der er nogle som har
noget de gerne vil sælge, at de poster det her.
Personlig ville jeg synes at det ville være enormt træls at skulle til at
lede mig igennem flere hundrede annoncer for at se om der er nogen som f.eks
vil sælge en hestetransport. Da er det jo meget mere letvindt at kigge på
denne gruppe, for da er jeg fri for at skulle kigge over utallige annoncer
som overhovedet ikke interesserer mig. Og hvis jeg nu lige havde haft en
hest (har planer om at købe ny snarest), så kunne jeg da godt have tænkt mig
at købe denne traileren som der altså lige blev annonceret for her.
Måske lige noget at tænke over, ikke ?????
Hilsen Ditte

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 29-10-01 10:00

In article <jz_C7.1142$N77.12516@news.world-online.no>, Ditte Cecilie Simonsen wrote:
> [...]
> denne gruppen at det gør så forfærdelig meget hvis der er nogle som har
> noget de gerne vil sælge, at de poster det her.

det er jo noget vrøvl, for de tidligere indlæg ligger der stadig,
så kan man bare læse dem. Det største problem er også at folk
ikke klipper overflødig text væk, ikke at de svare op over, selv
om det er bedre at svare neden under.

Det med at fordi der ikke er noget trafik er også noget pjat, for
så er det bare endnu hurtigere at læse de for gruppen relevante
indlæg, dvs. fritids snak omkring heste.
Desuden, hvis vi altid har tilladt annoncer selvom at det står
i fundsatsen at det ønskes ikke, så kan vi ikke så let komme og
brokke os over det når de tager overhånd.
Yderligere så skader det hele usenets opbygning at vi tillader
køb og salg i en gruppe der ikke ligger under dk.marked hirakiet.

> [...]
> som overhovedet ikke interesserer mig. Og hvis jeg nu lige havde haft en

netop derfor er vi ved at få oprettet en gruppe til køb og
salg af ikke kommercielle heste og ting til heste.
(kommerciel er varer indkøbt med videresalg for øje)

> hest (har planer om at købe ny snarest), så kunne jeg da godt have tænkt mig

held og lykke med din nye hest, hvilken slags vil du have ??

ion++

Fra : Killalot

Dato : 29-10-01 00:00

Er der mulighed for at ændre på fundsatsen i denne NG?
Personligt ville jeg da være ked af at der ikke kom denne slags annoncer?''
I forvejen er der jo mange ting der falder uden for mit interesseområde, fx
westernridning og fjordheste (det er et eksempel - ikke et ondt ord om nogen
af delene) men annoncer efter min målestok er meget mere interessante i
gruppen.

og til Jon - Det er jo ikke dit job at vise folk til rette. eller hvad? Jeg
finder din opførsel langt mere utiltalende en Mariannes.
Winnie

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 29-10-01 10:08

In article <3bdc8e51$0$11600$ba624c82@nntp01.dk.telia.net>, Killalot wrote:
> Er der mulighed for at ændre på fundsatsen i denne NG?

ja, det er der. Jeg ved ikke lige hvordan man gør, men jeg
kunne forestille mig at der står hvordan man gør på
http://www.usenet.dk/
Dog tror jeg ikke selv på at fundsatsen for denne gruppe
bliver ændret, da der er ved at blive oprettet en specifik
gruppe til køb og salg af heste relaterede ting.
Gå ind i dk.admin og bland jer i debatten.
I har indtil den 1. november.

> [...]
> af delene) men annoncer efter min målestok er meget mere interessante i

nu er denne gruppe lavet specielt til diskution af fritids
interreser omkring heste, og ikke til køb og salg.

> og til Jon - Det er jo ikke dit job at vise folk til rette. eller hvad? Jeg
> finder din opførsel langt mere utiltalende en Mariannes.

nej, det er ikke et job, det er noget jeg gør fordi jeg godt
kan lide usenet. Usenet har den opbygning med hirakier og
grupper der hører sammen fordi det er mest smart når man
skal finde information. Hvis du satte dig ind i hvordan det
er opbygget, og tænkt lidt over hvorfor det er smart at gøre
det sådan, så ville du ændre mening.

Hvis noget irriterer mig, så brokker jeg mig, det er bedre
end at holde det indestængt og blive sur, vred og gal.

Hvis jeg red i på en ridebane/hal, og din hun gøede, så ville
jeg bede dig om at gå, også hvis du gjorde det mod andre.
Hvis du støjer vil jeg bede dig være stille, specielt til
konkurencer. Der skal være plads til alle, derfor er
(n)etiketten opfundet. Det ville være bedst hvis alle
fuldte den, og ikke bare mener at "jeg har ret til at gøre
som det passer mig". Derved træder du over andres frihed.

ion++