Paritetsfejl !!?!
Fra : EL

Dato : 27-10-01 18:50

Hej,

Jeg får ofte nedenstående meddelse på en blå skærm. Det sker mest når
computeren slukkes eller går i standby:

Systemfejl - Paritetsfejl fundet i hukommelse - Systemet stoppede.

Hvad betyder det?

Mvh,

Mudj@

Fra : Lasse Stig Thomsen

Dato : 27-10-01 18:51

At dine ram er defekte.

Fra : Mudj@

Dato : 28-10-01 18:22

Jeg har 3 kredse i. Hvordan finder jeg den defekte?

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 28-10-01 18:59

"Mudj@" <mudja@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har 3 kredse i. Hvordan finder jeg den defekte?

Fjern et modul ad gangen.

Niels