OKI Mikroline 380 og Windows ME
Fra : Nanna Iversen

Dato : 27-10-01 17:45

Jeg ved godt at matrixprintere ikke hører til de mest moderne printere, men
de har nu sine fordele når man skal skrive i endeløse baner. Det har jeg
kunnet indtil nu på min gamle PC med Windows95. Nu har jeg imidlertid fået
en ny PC med Windows ME og nu skriver printeren det rene volapyk ud hele
tiden.

Jeg kan ikke hente en driver hos OKI, da de ikke har en til download. Jeg
har selv mistet min egen driverdiskette, og vil høre om en af jer har en
sådan og kunne maile filindholdet til mig.

Jeg ville også gerne høre om der skulle være problemer med at få
matrixprinteren til at virke sammen med Windows ME.

mvh

Nanna

Fra : kran

Dato : 27-10-01 21:54

Prøv at se om der ikke er en OKI ML 380 driver i din Windows ME

Klik på Tilføj printer ikonet i Printere mappen - vælg OKI under
*Producenter*, der vil så være en liste med OKI printere under
*Printere*.

Det kan muligvis give problemer hvis parallel porten i din PC er
indstillet til ECP eller EPP i BIOS. Hvis printeren skriver volapyk
kan du prøve at ændre det i BIOS til Standard (SPP) - i nogle BIOS
versioner hedder det Normal eller Compatible.

Hilsen
Kristian

Fra : Nanna Iversen

Dato : 28-10-01 12:49

Det hjalp at ændre indstillingen i BIOS til normal i stedet for ECP/EPP, så
nu printer jeg bare derudaf. Mange tak for hjælpen.

Nanna

Fra : Ib J

Dato : 27-10-01 22:22

Der burde være en driver indbygget i Windows Me til
din printer. Har du prøvet den?
Gå ned på Start/Indstillinger/Printere og vælg 'Tilføj printer'
Vælg Oki ML 380 på listen.
Håber driveren passer.

mvh
Ib J.