Strømforsyning for kold???
Fra : Wings

Dato : 27-10-01 15:51

Normalt kan man ikke få sin computer kold nok, men jeg har nu set det
modsatte.

Et familiemedlem har en ældre computer med AT strømforsyning, som pludselig
fra den ene dag til den anden ikke vil vise livstegn ved tryk på
powerknappen.
Jeg lovede at tage den med hjem og kigge på den. Den stod så et par timer
hos mig, inden jeg kiggede på den. Og den startede uden problemer... Hvad er
det nu, tænker man...
Næste dag ligger computeren så ude i bilen det meste af dagen, inden jeg får
den afleveret igen. Og nu vil den intet... Mystikken spreder sig!
Den kommer med hjem igen, og nu vil den heller ikke noget her. Den får
derefter lov til at stå flere timer inden jeg igen kaster mig over den. Og
starter uden problemer.
Aha, den kan ikke lide kulde. Den kommer ud i bilen og ligge igen nogle
timer. Ind med den igen, og nej nu virker den ikke. Af med låget til
strømforsyningen (Enlight) og frem med føn-tørreren. 1 min med varm luft, og
den starter igen...

Kan nogen give en fornuftig forklaring på dette?

Mvh Wings

Fra : Kaj-Aage Krull

Dato : 27-10-01 15:49

Fugt??

mvh
kru

Fra : Mogens

Dato : 27-10-01 16:57

On Sat, 27 Oct 2001 16:50:48 +0200, "Wings" <spam@nothere.dk> wrote:

>Kan nogen give en fornuftig forklaring på dette?

En løs forbindelse måske.

I kulden trækker metal sig sammen og en forbindelse
i strømforsyningen bliver måske afbrudt.

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 27-10-01 19:18

"Mogens" <moveng@mailme.dk> skrev i en meddelelse

> En løs forbindelse måske.
>
> I kulden trækker metal sig sammen og en forbindelse
> i strømforsyningen bliver måske afbrudt.

Det er helt klart også min forklaring.

Best regards

Jesper
--
Det er menneskeligt at fejle, men hvis man ønsker virkeligt at lave kage i
den, må man tage en computer til hjælp

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 27-10-01 22:22

"Wings" <spam@nothere.dk> skrev i en meddelelse

> Kan nogen give en fornuftig forklaring på dette?

Det kunne tyde på en koldlodning. D.v.s. at lodeøerne ikke har
været varmet ordentligt op under lodningen. Hvis det ikke giver
problemer under drift ved stuetemperatur så lad det være.

Jeg har kenskab til en videomaskine der skulle forvarmes med en
hårdtørre, kørte ellers uden problemer i et par år.

mvh
Henning