Windows 2000k ryptering
Fra : Per Pedersen

Dato : 27-10-01 11:38

Jeg havde en folder i windows 2000 som var krypteret med windows 2000, denne
folder har
jeg også en backup af på tape.

Men nu er min windows 2000 gået ned og er blevet geninstalleret og folderen
er kopiret tilbage fra tape, men den er jo krypteret fra tidligere
installation og jeg har ikke adgang til disse filer !!
Er der noget at gøre eller er det bad log ?

Jeg har den samme brugernavn som før uheldet

MVH
Per

Fra : Christian Andersen

Dato : 27-10-01 12:35

Per Pedersen wrote:

> [...]
>installation og jeg har ikke adgang til disse filer !!
>Er der noget at gøre eller er det bad log ?

Log ind som Administrator, tag Ownership på folderen og fjern
krypterings-"fluebenet" fra Properties på folderen.

Kilde: "Mastering Windows 2000 Server, Third Edition", side 915.

Jeg har ikke selv prøvet det ovenstående.

--
"...personality goes a long way."

http://chran.dyndns.dk

Fra : Per Pedersen

Dato : 28-10-01 08:55

Det virker ikke, den kommer med fejl når jeg fjerner "flue benet" acces
denied og jeg har taget ejerskabet af folder.
Folderen blev godt nok krypteret med administrator før Windows 2000 brød
ned, men det er jo en "ny" administrator nu kan det være at det er problemet
!!!

Per

Fra : Flemming Riis

Dato : 28-10-01 10:48

"Per Pedersen" <per.pedersen@pc.dk> wrote in message

> [...]
> Folderen blev godt nok krypteret med administrator før Windows 2000 brød
> ned, men det er jo en "ny" administrator nu kan det være at det er

Restore SystemState og læs

http://www.microsoft.com/windows2000/techinfo/planning/security/efssteps.asp

Inden du går igang igen.

Fra : Per Pedersen

Dato : 28-10-01 14:33

Efter at have læst linket og prøvet hvad der står uden held.
Jeg tror at det kun virker på et bestående windows 2000 og ikke som i
mit tilfælde hvor det er en ny installation
Så jeg opgiver
Per

Fra : Flemming Riis

Dato : 28-10-01 16:40

> Efter at have læst linket og prøvet hvad der står uden held.
> Jeg tror at det kun virker på et bestående windows 2000 og ikke som i
> mit tilfælde hvor det er en ny installation

Derfor restore af systemstate