Hercules Game Theatre
Fra : Sven

Dato : 27-10-01 01:21

Hej.
Er her nogen der har et sådan lydkort? Jeg har læst om det på
http://www.bench-house.com/multimedia/hercules/gtxp/gtxp_001.html
og har lyst til at skifte mit gamle SB Live Player 1024 ud med det. Pga
Creatives yderst dårlige service mht drivere, vil jeg helst ikke købe et
Creative kort igen, men hvis Hercules er lige så dårlig, er jeg jo lige
vidt.
Jeg kører XP fra om 8 dage, så XP-drivere er et krav.

Sven

Fra : Wizeguy

Dato : 27-10-01 13:59

"Sven" <sven@mail1.stofanet.dk> wrote in message
> [...]
> vidt.
> Jeg kører XP fra om 8 dage, så XP-drivere er et krav.

Der er kommet XP drivere til Hercules Game Theater XP, men der er vist en
del problemer med dem. Hvis du primært skal bruge lydkortet til spil, så
bliver du skuffet over Game Theater XP, idet det slet ikke leverer den samme
lydkvalitet i spil som Creatives kort. Jeg må også erklære mig ret uening i
din kritik af Creatives driver support, specielt når man sammenligner den
med Hercules'. Creative er ret flinke til at frigive driver, som løser
problemer, hvilket man desværre ikke kan sige om Hercules. Mit forslag til
et nyt lydkort er Creative Soundblaster Audigy. Jeg har selv et, og det
fungerer perfekt under Windows XP.

--
Best regards/Venlig hilsen
Anders Albrechtsen

Fra : Sven

Dato : 27-10-01 16:49

> [...]
> et nyt lydkort er Creative Soundblaster Audigy. Jeg har selv et, og det

Det kan godt være, at du har ret mht Hercules og spil, men driversupport fra
Creative?? Jeg har kørt Windows 2000 i lidt over et år, og de officielle
drivere har bunkevis af fejl, og de er ikke blevet opdateret i al den tid
jeg har kørt win2k. Over eet år for at opdatere fejl som Creative selv siger
der er? Det er da ikke god support. Nuvel, jeg vil prøve deres XP-drivere
når jeg har min XP, og se om de lider under samme fejl.
Ved du, om Audigy har samme problemer med PCI-busmastering som Live-kortet
har? (Via southbridge fejlen)

Sven

Fra : Wizeguy

Dato : 28-10-01 12:59

> [...]
> drivere har bunkevis af fejl, og de er ikke blevet opdateret i al den tid
> jeg har kørt win2k. Over eet år for at opdatere fejl som Creative selv

Der er da kommet stribevis af betadrivere som har rettet en del fejl, bl.a.
AC3 dekodning via SP/DIF. Men derudover er jeg ikke bekendt med at de
officialle driver skulle have bunkevis af fejl. Jeg har da kørt et
Soundblaster Live! 5.1 under Windows 2000 for nogle måneder siden helt uden
problemer.

> Ved du, om Audigy har samme problemer med PCI-busmastering som Live-kortet
> har? (Via southbridge fejlen)

Nej, Audigy har gudskelov ikke den fejl.

--
Best regards/Venlig hilsen
Anders Albrechtsen

Fra : Bagle

Dato : 27-10-01 14:28

Der er lige kommet XP dirivere til live kortene..

-Bagle

Fra : SirEL

Dato : 27-10-01 20:47

Synes lige du skulle vente til det nye Privat Computer kommer på gaden...
der tester de det omtalte lydkort.. +2-3 andre kort....

Lars Ardahl
-=Aka=- [~^DOS^~]SirEL
www.clandos.dk - Defusing Old Systems

Fra : Sven

Dato : 28-10-01 23:04

> Synes lige du skulle vente til det nye Privat Computer kommer på gaden...
> der tester de det omtalte lydkort.. +2-3 andre kort....

> [...]

Ok, det vil jeg gøre

Sven