Install af FreeBSD
Fra : Jesper FA

Dato : 26-10-01 23:07

Jeg sidder og forsøger at installere FreeBSD på en gammel AMD 233 MHz, det
går bare ikke så godt.. i hvert fald ikke med at få netforbindelse. Der
sidder et gammelt ne2000 kort i som under linux virker fint med modulet ne.
Jeg vælger under installation at bruge ed0 til dette netkort med port 0x300
og irq 10, som jeg ved det har. Derudover skal man sætte flags som står til
0x0 og memory address som står til 0xd8000, det lader jeg dem stå på. Det
bliver så også [1]fint undet af kernen.
Når jeg så vælger install via ftpserver over dette netkort forsøger den at
finde ftpserveren, men der sker ikke noget og i den anden konsol står der
ed0: device timeout gentagende gange.

Er det fordi mit netkort alligevel ikke er understøttet, eller hvad er der
galt?

[1] vil jeg antage, den skriver fint:
ed0 at port 0x300-0x31f iomem 0xd8000 irq 10 drq 0 on isa0
ed0: address <<mac adresse>>, type NE2000 (16 bit)

--
Jesper

Fra : Jesper FA

Dato : 27-10-01 00:46

Jesper FA wrote:

> Er det fordi mit netkort alligevel ikke er understøttet, eller hvad er der
> galt?

Jeg prøvede at flytte netkortet til irq 11, så virkede det slet ikke. Irq
12, så virkede det. Den står nu og henter.

--
Jesper