Hunkatten strinter...
Fra : bofh

Dato : 26-10-01 20:49

Hej

Vi har en steriliseret hunkat på ca 3 år der en gang i mellem strinter på
mindre heldige steder. Det går oftest ud over en højtaler der står op af
sofaen. Jeg plejer at gøre grundigt rent efter "uheldet" har været ude, og
tører over med en klud vredet op i atamon (tager lugten). For en halv time
siden gik det så ud over bogreolen. Nå ja, ikke at der gik noget vigtigt
tabt, bare en hyldemeter ligegyldigt fnidder fra Harlequin's forlag, men
min kone blev rasende :-/

Nu er spørgsmålet så, er der noget at gøre for at undgå disse uheldige
fortegelser ?

Kattebakkerne er rene. Vi harto bakker som hun deler med hendes 5
legekammerater. De bliver tømt hver aften, og vasket efter behov.
(bakkerne altså) Gruset er "Cats klumpende kattegrus" fra Føtex / Bilka.

Mad mangler de ikke, der er altid tørfodder i madskålen (skifter lidt
mellem Hills og Royal Canin).

Det er kun en gang i mellem det sker. Jeg vil tage hende til dyrlægen en
af dagene for at få et checkup. Men er der nogen der kan komme med gode
råd til hvorfor det sker, og hvordan man kan forebygge det...?

/b

Fra : Camilla Baird

Dato : 29-10-01 12:01

Jeg tror en bakke eller to mere ville hjælpe... man siger egt en bakke
til hver kat + en ekstra....

Jeg tror nemlig jeres hunkastrat strinter af frustration og
rangstridighed. Det gør mine iaf.

Er hendes 5 legekammerater alle kastrerede? Er hun gode venner med dem allesammen?

mvh Camilla

Fra : bofh

Dato : 30-10-01 22:59

In article <3BDD36FB.B16D2419@mail.dk>, "Camilla Baird"
<primpraus@mail.dk> wrote:

> Jeg tror en bakke eller to mere ville hjælpe... man siger egt en bakke
> til hver kat + en ekstra....

Nu er du sjov - 7 bakker
Så skal jeg vist i gang med at lave et etagesystem til at have dem i...

> Jeg tror nemlig jeres hunkastrat strinter af frustration og
> rangstridighed. Det gør mine iaf.

> Er hendes 5 legekammerater alle kastrerede?

Steriliserede, ja. Vi har kun damer - ikke at vi er gået bevist efter det,
men sådan er det bare blevet.

> Er hun gode venner med dem allesammen?

Tjahh... Der er da lidt væsen en gang i mellem, men ikke noget jeg vil
betragte som alvorligt. Vores ældste (og ubetinget største) sidder _tungt_
på magten.
Det kan da ikke udelukkes at der er "kamp" om de lavere placeringer.

Vi prøver at tilføje en bakke mere i første omgang.

Hej :)