KANON tilbud til alle opdrættere ;-)
Fra : Nina

Dato : 26-10-01 18:50

Hej alle
I dk.fritid.dyr.kat har en simpel salgsannonce fra mig, udviklet sig til et
løfte om den bedste forretning jeg nogensinde har gjort ))))
Jeg tilbød én, at han kunne få mit regnskab for opdrættet af mine Maine
Coon'er, imod at han dækkede et eventuelt underskud. Jeg skulle derimod
punge ud hvis der var overskud.
Det er selvfølgelig den sædvanlige diskussion om "man tjener guld" på at
opdrætte racekatte.Nu er der sørme en der har taget imod tilbudet og vil se
mit regnskab ))))

Synes lige at jeg ville dele det med jer... måske det gode tilbudt også
kunne komme andre opdrættere tilgode
....lidt OT, men håber det er okay.
--
Hilsen Nina
DK. Tender Tribes

Fra : Eva Schmidt

Dato : 26-10-01 21:03

Hej Nina
Jeg har fulgt debatten og så derfor, det gode tilbud du fik!
Men mon dog ikke vedkommende har trukket følehornene til sig, det vil jeg
tro!
Jeg er ikke selv opdrætter, men følger dog så meget med, at jeg godt ved, at
man ikke spinder guld på sine killinger! Det er en ret udbredt
misforståelse, især hos dem, der helst skal have en kat gratis eller
ihvertfald ikke er villig til at betale ret meget for den!
Det er i øvrigt en skøn lille dame, der søger et nyt hjem, held og lykke med
at finde det helt rigtige til vidunderet!

mvh Eva

PS. Udtrykket "kælekat" bryder jeg mig ikke så meget om, er det almindeligt
brugt om katte, der ikke skal avles på? Jeg mener bare, de sidstnævnte skal
der vel også kæles for??
Jeg bruger selv heller aldrig udtrykket "kæledyr", men i stedet familiedyr,
det synes jeg lyder bedre. Men det er selvfølgelig en smagssag!

Nina <NOSPAMnina@knus.dk> skrev i en news:9rc8fa$k7o$3@sunsite.dk...

Fra : Nina

Dato : 26-10-01 21:17

Hej Eva
Nej, jeg forventer heller ikke at høre mere fra den front... desværre. Havde
ellers allerede planlagt nye indkøb
Nej, spøg til side. Debatten var nu god nok.

Mht til "kælekats"-udtrykket, jeg giver dig fuldstændig ret. Det er et
forkert udtryk, men ingen er åbenbart kommet på noget bedre, for det er
brugt i årevis af alle.
Og alle misser skal jo kæles uanset om de er solgt som avlskatte eller katte
Familie-dyr dur heller ikke, for selv avlskatte herfra skal ha' en
familie og bo som alle de andre katte...

Så måske vi skulle kaste bolden op i luften og se om nogle her i gruppen kan
komme på et bedre navn ...laver lige et oplæg
--
Hilsen Nina
DK. Tender Tribes

Fra : Jetpool

Dato : 27-10-01 00:35

Hej
Ja og det var mig der satte det hele igang med et spørgsmål, og jeg fik mine
svar, tak for det.

Linda, Venus og Frederik

Nina <NOSPAMnina@knus.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9rcgp8$fea$1@sunsite.dk...