IE6 + monospace ????
Fra : find clausen

Dato : 26-10-01 18:29

Kan IE 6 ikke vise monospace italic ???
Eller skriver jeg det forkert i min ccs: font-family : monospace;
Det virker udmærket i NS4.7 og IE5

--

find clausen
http://www.photopress.dk/
e-mail: findclausen at photopress.dk

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 26-10-01 18:38

Fri, 26 Oct 2001 19:28:30 +0200, skrev find clausen
<noreply@nospam.com>:

>Eller skriver jeg det forkert i min ccs: font-family : monospace;
>Det virker udmærket i NS4.7 og IE5

Det skulle der ikke være problemer med, men spørgsmålet hører nok
hjemme i news:dk.edb.internet.webdesign.html.

Har du et link til en side, hvor det ikke virker?
--
med venlig hilsen
Knud

Fra : find clausen

Dato : 26-10-01 20:13

On Fri, 26 Oct 2001 19:37:57 +0200, Knud Gert Ellentoft
<knudgert@mail.tele.dk> wrote:

> Det skulle der ikke være problemer med, men spørgsmålet hører nok
> hjemme i news:dk.edb.internet.webdesign.html.
>
> Har du et link til en side, hvor det ikke virker?

I og med, at det er browseren der tilsyneladende er i udu,
så gættede jeg jo på, at det denne gruppe ...

Ja, jeg bruger monospace i alle de blå overskrifter på mine sider ...

til sammenligning som den ser ud i IE6:
www.photopress.dk/test.html

--

find clausen
http://www.photopress.dk/
e-mail: findclausen at photopress.dk

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 27-10-01 00:00

Fri, 26 Oct 2001 21:12:43 +0200, skrev find clausen
<noreply@nospam.com>:

>I og med, at det er browseren der tilsyneladende er i udu,
>så gættede jeg jo på, at det denne gruppe ...

Fordi jeg ved en hurtig test sagtens kunne se monospace korrekt i
IE 6.

>Ja, jeg bruger monospace i alle de blå overskrifter på mine sider ...

Så vidt jeg kan se er det en monospacefont, jeg ser på
<http://home13.inet.tele.dk/smedpark/images/find.gif>
når jeg ser din side i IE 6 UK.

Men det er dit skærmprint jo ikke.

Så, hvor problemet er ved jeg ikke.

Fra : find clausen

Dato : 28-10-01 15:34

> Så vidt jeg kan se er det en monospacefont, jeg ser på
> <http://home13.inet.tele.dk/smedpark/images/find.gif>
> når jeg ser din side i IE 6 UK.
>
> Men det er dit skærmprint jo ikke.
>
> Så, hvor problemet er ved jeg ikke.

Min skærmprint er som jeg ser det i IE6.
Jeg har geninst. w98 uden at det har ændret noget.

Andre mærkelige ting i IE6 (her):

virker ikke:
onBlur="window.close()

hvis jeg har: text-align : center; i mit ccs script
virker det også inde i tabeller, det er da noget nyt.
Nu skal der sættes: style="text-align: left;
ind i alle tabeller ... (surt)

Slideshowet på min forside giver et hvidt blink for hvert reload,
det begyndte det med i 5.5.
siden reloades med en: self.location.reload()
virker i NS4.7 og ned, men i NS6 reloades hele framesættet ...

***

IE6 er bedre til at huske tidligere vinduestørrelse,
men misforstår somme tider

--

find clausen
http://www.photopress.dk/
e-mail: findclausen at photopress.dk

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 28-10-01 18:06

Sun, 28 Oct 2001 15:33:48 +0100, skrev find clausen
<noreply@nospam.com>:

>virker ikke:
>onBlur="window.close()

Virker godt nok i min IE 6

>Nu skal der sættes: style="text-align: left;
>ind i alle tabeller ... (surt)

Korrekt

>Slideshowet på min forside giver et hvidt blink for hvert reload,
>det begyndte det med i 5.5.
>siden reloades med en: self.location.reload()
>virker i NS4.7 og ned, men i NS6 reloades hele framesættet ...

Det samme.