Problemer med Brother HL-720 laserprinter
Fra : Rasmus Christofferse~

Dato : 26-10-01 17:28

Min printer sætter små sorte prikker på papiret, selv om jeg har prøvet at
rense indmad + tromle, endda temmeligt omhyggeligt synes jeg selv. Jeg håber
der er nogen der kan komme med nogle gode fif, eller skal der simpelthen en
ny tromle til? Hvilket sikkert er så dyrt, at det slet ikke kan betale sig

Mvh

Rasmus Christoffersen

Fra : CHRistian

Dato : 26-10-01 17:35

"Rasmus Christoffersen" <ssrjc@email.dk>'s posting:

>Min printer sætter små sorte prikker på papiret, selv om jeg har prøvet at
>rense indmad + tromle, endda temmeligt omhyggeligt synes jeg selv. Jeg håber

Min HL-1240 begyndte at udskrive lettere lodrette striber i den ene
side af papiret, hvilket viste sig at være tegn på, at der skulle en
ny toner til. Måske er det det samme problem hos dig.

--
MS-kampagne direkte imod Opera (og flere) med dårlige argumenter:
1: http://home12.inet.tele.dk/chrmax/temp/msn.com.gif

Fra : Lars Svarstad

Dato : 27-10-01 20:55

For å finne ut om trommelens levetid går mot slutten gjør du følgende:
1. Hold nede bryteren på skriverens kontrollpanel samtidig som strømmen slås
på. Hold bryteren nede til DRUM-lampen tennes.
2. Trykk bryteren på nytt for å utføre testutskriften eller hold bryteren
nede for å velge et annet alternativ. Slipp bryteren for å utføre valgt
alternativ.
I ditt tilfelle holder du bryteren til lampen ALARM lyser for så å slippe.
Da får du en utskrift som viser gjenværende trommellevetid.

En ny trommel koster ca. 1.500 kroner (i Norge).

--
Lars

Fra : Rasmus Christofferse~

Dato : 27-10-01 23:26

"Lars Svarstad" <lars.svarstad@c2i.net> skrev i en meddelelse

> Da får du en utskrift som viser gjenværende trommellevetid.

Tak for hjælpen. Jeg fik en udskrift med en masse firkanter (som et ternet
papir), med kvadrater på ca. 1 x 1 cm - hvad betyder det??

Med venlig hilsen

Rasmus Christoffersen

Fra : Lars Svarstad

Dato : 27-10-01 23:43

Jeg antar at det er for å teste printerens evne til å skrive ut linjer
horisontalt og vertikalt samt gråtoner ved ved forskjellig oppløsning.
Denne utskriften viser ikke gjenværende trommellevetid
- det er det den neste som viser.

Fra : Rasmus Christofferse~

Dato : 30-10-01 13:24

> Denne utskriften viser ikke gjenværende trommellevetid
> - det er det den neste som viser.

- men problemet er, at jeg ikke får mulighed for at vælge den næste
funktion. Uanset hvor længe jeg holder bryderen/knappen inde, så lyser
"alarm" knappen ikke. Hvad går galt?

Mvh

Rasmus Christoffersen

Fra : Lars Svarstad

Dato : 30-10-01 17:49

> [...]
>
> - men problemet er, at jeg ikke får mulighed for at vælge den næste
> funktion. Uanset hvor længe jeg holder bryderen/knappen inde, så lyser

Jeg forklarte prosedyren noe mangelfullt.
Fremgangsmåten er som følger:
1. Forsikre deg om at toppdekselet er lukket.
2. Hold bryteren nede og slå på skriveren. Hold bryteren nede til
DRUM-lampen tennes.

DRUM-lampen lyser for å indikere at skriveren er i
testutskrift-modus.

3. Trykk bryteren på nytt for å utføre testutskriften eller hold
bryteren
nede for å velge et annet alternativ. Slipp bryteren for å utføre
valgt alternativ.

Ved denne fremgangsmåte lykkes du forhåpentlig bedre.

--
Lars Svarstad

Fra : Rasmus Christofferse~

Dato : 30-10-01 20:50

"Lars Svarstad" <lars.svarstad@c2i.net> skrev i en meddelelse

<snip>

> Ved denne fremgangsmåte lykkes du forhåpentlig bedre.

Det fungerer fortsat ikke, men det skyldes vist, at det kun er model HL-730
der understøtter denne funktion (jeg har netop checket med min manual).
Uanset, så tak for hjælpen.

Mvh

Rasmus Christoffersen