IIS 5 og filesystemobject fejl..
Fra : oz

Dato : 26-10-01 16:07

Hej NG
Jeg løber ind i nogle problemer når jeg forsøger at bruge FileSystemObject
i min asp kode.

Jeg har forsøgt at bruge de meget simple fra
http://www.html.dk/tutorials/asp/lektion14.asp

Se evt. nedenfor:

1 <html>
2 <title>Filesystem objektet</title>
3 <head>
4 </head>
5 <body>
6 <%
7 ' Variabler
8 Dim fso, f, filespec
9 ' Find den fysiske placering af folderen
10 filespec = Server.Mappath("/test/file/test.asp")
11 Response.write (filespec) 'den udskriver korrekt sti til filen

12 ' FileSystem objektet
13 Set fso = CreateObject("Scripting.FileSystemObject")

14 ' File objektet
15 Set f = fso.GetFile(filespec)

16 ' Find og skriv egenskaberne
17 Response.Write "<h1>Filen: " & filespec & "</h1>"
18 Response.Write "<p>Blev oprettet: " & f.DateCreated
19 Response.Write "<p>Er sidst redigeret: " & f.DateLastModified
20 Response.Write "<p>Og fylder " & f.Size & " bytes"
21 %>
22 </body>
23 </html>

Jeg har prøvet at debugge ved at ' linierne fra 7-20, hvorefter jeg sletter
dem oppefra og nedefter for at se hvornår det går galt. Det gør det i linie
15 her går det galt, maskinen forsøger at hente data men der sker ikke mere.
Forbindelsen til IIS 5 også ned.

Når jeg uploader det til nettet så virker det fint. Hvad gør jeg galt?
Hvilken/hvilke indstillinger mangler jeg at lave?

Håber at der er nogen der kan hjælpe mig.

På forhånd tak

Oz

Fra : Casper Lund

Dato : 27-10-01 14:04

On Fri, 26 Oct 2001 17:07:29 +0200, "oz" <gonzo@strike-team.com>
wrote:

Så vidt jeg ved, kan man i IIS5 ikke lave en GetFile på en fil der
befinder sig i application scope (altså ligger i dit websites
katalogstruktur). Om det er en fejl eller en sikkerhedsting, ved jeg
ikke.

Den server du uploader scriptet til, kører den også II5?

/ Casper

Fra : Otto Meurer

Dato : 28-10-01 14:54

"Casper Lund" <usenet@offworld.dk> skrev:

> [...]
> befinder sig i application scope (altså ligger i dit websites
> katalogstruktur). Om det er en fejl eller en sikkerhedsting, ved jeg

Det mærklige er jo at det virker på nettet, lige så er server.mappath jo med
til at definere den korrekte sti til filen, men det er sku mærkeligt.....

> Den server du uploader scriptet til, kører den også II5?

Ja det er jo det der er mærkeligt syntes jeg, det virker fint hos min
udbyder der har en windows 2000 med IIS 5-
Men jeg kan altså ikke forstå hvorfor det ikke virker lokalt. Det er jo lidt
kedeligt, at man skal uploade det til nettet inden man kan se om det virker,
det ville jo være rart at kunne teste det lokalt først, ligesom alt andet
man laver. Hvis du har en ide til hvad jeg kan forsøge så vile jeg være
meget glad.

På forhånd tak

Otto

Fra : Anders Holbøll

Dato : 28-10-01 15:09

oz wrote:

> [...]
>
> Jeg har prøvet at debugge ved at ' linierne fra 7-20, hvorefter
> jeg sletter dem oppefra og nedefter for at se hvornår det går galt.

Hvis du ikke kan se, på fejlmeddelelsen i din browser, hvilken linie som
fejlede, så slå "venlige fejlmeddelselser" fra i din browser.

> Det gør det i linie 15 her går det galt, maskinen forsøger at
> hente data men der sker ikke mere.

Har du givet brugeren "iusr_<maskinnavn>" rettigheder til at læse (og
skrive) i filen/kataloget?

--
Anders

Fra : oz

Dato : 28-10-01 20:39

"Anders Holbøll" <dev-null-20011017@serveren.dk> skrev:

> Hvis du ikke kan se, på fejlmeddelelsen i din browser, hvilken linie som
> fejlede, så slå "venlige fejlmeddelselser" fra i din browser.
Nu har jeg forsøgt at finde det du skriver om men, jeg indrømemr nu at jeg
ikke kan finde det, jeg bruger IE5.5 og syntes ikke jeg kan finde det, måske
du kan give et hint, jeg har den danske version..

> Har du givet brugeren "iusr_<maskinnavn>" rettigheder til at læse (og
> skrive) i filen/kataloget?

Ja Jeg har givet både læse og skrive adgang til ISUR_<maskinnavn>, men det
nytter stadig ikke, jeg er godt nok ved at være lost..... håber at du evt.
har andre gode forslag.
Det er da lidt bøvlet at det skal være så svært at få så lidt til at virke,
men der er sikkert en logisk forklaring..

Men tak for tippene....

Otto