Orange TECOM router uden Netmeeting
Fra : John Hagenberg

Dato : 26-10-01 14:39

Jeg har i nogle måneder haft Oraange ADSL og er tilfreds med både forbindelsen
og med den service jeg har fået hos Orange. Nu har jeg imidlertid fået byttet
mit modem til en Tecom router og har efterfølgende ikke kunnet modtage billeder
og lyd i Netmeeting samt sende filer og føre samtale over MSN, mIRC vil heller
ikke sende filer.

Jeg har snakket med Orange support og kørt Mortens script fra hans udemærkede
hjemmeside

http://staff.web.dk/~web101/adsl

og alt er tilsyneladende som det skal være.... Lige bortset fra at der stadig
ikke er noget der virker. (jeg kører ikke igennem en Firewall)

Hvis der er nogen med samme problem eller endnu bedre, en løsning hører jeg
meget gerne fra jer.

På forhånd tak

John

--
Posted from port081.ds1-t68c9.adsl.mobilix.dk [62.198.10.81]

Fra : Christian B. Zachari~

Dato : 28-10-01 23:45

Hej,

"John Hagenberg" <zephon@worldonline.dk> wrote in message
[snip]
> [...]
> ikke er noget der virker. (jeg kører ikke igennem en Firewall)
>

> Hvis der er nogen med samme problem eller endnu bedre, en løsning hører jeg
[snip]

Jeg har desværre samme problem, og er også blevet henvist til Mortens script,
som jeg heller ikke kan få til at virke, hverken som det er, eller i
modificeret udgave til mit specifikke behov (åbne specifikke porte til et
spil).

Direkte forespurgt svarer Orange Support at de ikke supportere den slags pro-
blemer, men erkender at kunderne forventer dette. De "arbejder på sagen" og
har opfordret mig til at vende tilbage "senere"...

Såfremt der er nogen, der har haft held til at NAT'te fra Tecom-ruteren
og/eller fået Mortens script til at virke, hører
vi gerne fra jer!

Christian

--
Posted from port205.ds1-r06c9.adsl.mobilix.dk [62.198.101.205]

Fra : Maz Spork

Dato : 18-11-01 18:38

> Såfremt der er nogen, der har haft held til at NAT'te fra Tecom-ruteren
> og/eller fået Mortens script til at virke, hører
> vi gerne fra jer!
>
> Christian

Det fungerer faktisk hos mig - det, som Morten Whatshisname skriver om
NAT, virker for telnet, dns, ssh, http, imap, pop, smtp, nntp og hvad
vi ellers har. Jeg har omdirigeret hele molevitten til en linuxboks. Er
du sikker på, at det er ruteren og ikke serveren, der er problemet?

Til gengæld har jeg et andet problem med ruteren. Når jeg skal forbinde
mig med windows-maskiner (NT4/2000), virker det lidt vilkårligt, om der
er hul igennem eller ej. Jeg har forsøgt alt muligt - lige fra at slå
dhcp fra til at ændre statiske ip-adresser. Diagnogsen er, at windows-
maskinerne ikke (efter opstart) kan finde vej ud af huset - før jeg
klikker lidt på http-interfacet til ruteren... så virker det lige
pludselig igen. Jeg aner ikke, hvad det kan være (men måske er det
windows, som jeg ikke kender meget til?)

--- maz

Fra : Caspar Møller

Dato : 30-10-01 13:19

Har sendt manualen til dk.binaer, hvis du kan bruge den til noget. Fik den,
sammen med denne besked fra kundeservice:

"For at kunne sende og modtage filer via din Messenger, kræves det, at du
åbner for de porte, som programmet bruger, for at sende filer.
Jeg kender desværre ikke til de porte, hvad de hedder, eller hvilket område
de ligger i.
Portene, som du skal åbne, er at finde i routeren, og der kræves en lidt
mere teknisk manual, for at kunne gøre det.
Den har jeg vedhæftet her - men må desværre beklage dig med, at vi ikke yder
yderligere support på dette område."

Mvh Caspar

Fra : 3PL

Dato : 27-11-01 22:03

"Caspar Møller" skrev d. 30-10-01 13:19 dette indlæg :
> [...]
> mere teknisk manual, for at kunne gøre det.
> Den har jeg vedhæftet her - men må desværre beklage dig med, at vi

Hej Caspar, kunne du ikke sende den igen da jeg også gerne ville have
den

http://www.kandu.dk/

Fra : 3PL

Dato : 27-11-01 22:03

Fra : N/A

Dato : 07-11-01 22:56

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 07-11-01 22:56

"Morten Christensen" <mhc@gsx600f.dk> wrote in message

> Men omvendt er der heller ikke noget, Orange selv kan teste, da de end
ikke
> selv har en forbindelse eller router at teste det på :-/

Hvad mon de så sidder og laver inde i lab'et ?

Mvh HAA:

Fra : Morten Christensen

Dato : 08-11-01 17:39

"Henrik Aarfeldt" <rivmin@rivmin.dk> wrote in message

> Hvad mon de så sidder og laver inde i lab'et ?

Hvad kan man bruge et såkaldt laboratorie til, når nu teknikerne og
supporterne ikke har noget at "lege" med? Og der heller ikke er den store
vidensdeling disse grupper imellem??

--
Morten C.

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 08-11-01 23:01

> Hvad kan man bruge et såkaldt laboratorie til, når nu teknikerne og
> supporterne ikke har noget at "lege" med?

Lab'et er proppet til kanten med lækkert udstyr.
Masser at 'lege' med.

>Og der heller ikke er den store
> vidensdeling disse grupper imellem??

Det må de jo så se at få korrigeret, hvis det er tilfældet.

Mvh HAA.

Fra : Morten Christensen

Dato : 12-11-01 14:50

> Det må de jo så se at få korrigeret, hvis det er tilfældet.

"De" ??

Du er selv en af dem, Henrik.....
Hvad med selv at lukke op for "godte-posen" ?

--
Morten C.

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 12-11-01 21:06

> "De" ??
>
> Du er selv en af dem, Henrik.....

Næ...faktisk ikke.
Prøv i AccessMaintenance + tilhørende grupper.

Mvh HAA:

Fra : Morten Christensen

Dato : 12-11-01 21:28

> Næ...faktisk ikke.
> Prøv i AccessMaintenance + tilhørende grupper.

Er dine hænder hvide og rene nu?

Du sidder da ellers selv lige om promoverer dig frem med at "du ved alt"
og udtaler dig også om en del ting af Orange's netværk til ADSL herinde?

Altså må man gå ud fra, at DUburde deltage i denne vidensdeling også - i og
med du sidder inde med en masse viden om ADSL-produktet??

Næste gang du vil vakse hænder, så husk at bruge sæbe :)))

--
Morten C.

Fra : Buddha

Dato : 11-12-01 19:27

Jeg har skiftet til Orange's Tecom router og kan ikke længere VPN'e ud i
den store verden. Har åbnet de relevante porte (tak til Mortens dejlige
site) men det virker stadig ikke :(

Håber der er nogen der har en god ide, er det evt. en Firmware
opdatering der skal til, ?

Hilsen Buddha

http://www.kandu.dk/

Fra : Anders Lybecker

Dato : 12-12-01 11:01

> Jeg har skiftet til Orange's Tecom router og kan ikke længere VPN'e ud i
> den store verden. Har åbnet de relevante porte (tak til Mortens dejlige
> site) men det virker stadig ikke :(

Man kan ikke kører VPN igennem Tecom routeren. :(

Hilsen
Anders

Fra : Bjarke Larsen

Dato : 24-12-01 11:31

Hej gruppe!

Det er godt nok et gammelt indlæg jeg svarer på. Men hva.
Jeg har prøvet at kører morten script. Men det hjalp ikke meget. Så jeg
gik igang med den manuelle del. Og slog så DHCP Server fra, da jeg alligevel
kun har en pc på nettet. Det hjalp, nu er der hul igennem. både med
netmeeting og fildeling gennem icq osv.

Hilsen
Bjarke Larsen

Fra : John Hagenberg

Dato : 26-12-01 12:49

"Bjarke Larsen" <kokamok6@hotmail.com> wrote in message

> [...]
> gik igang med den manuelle del. Og slog så DHCP Server fra, da jeg alligevel
> kun har en pc på nettet. Det hjalp, nu er der hul igennem. både med

Hej Bjarke

Jeg har lige læst dit indslag og læser med glæde at du har Netmeeting til at
virke. Kan du både sende og modtage video og lyd med en
Tecom router fra Orange????? Og dette bare ved at slå DHCP fra....
Jeg har fået fildeling til at virke i mIRC men har ikke haft held til at få
Netmeeting (kan ikke modtage billeder og lyd) og Messenger (ingen fildeling og
ip-telefoni) til at virke optimalt.

Hvis det er rigtigt at det er oppe at køre hos dig er det en hel julegave du
kommer med, det kan godt være at det er et stykke tid siden at jeg skrev til
Mailgate MyNews dk men det virker stadig ikke her.

Tak for indlægget, god jul og godt nytår.

MVH. John Hagenberg

Ps: Hos Orange oplyser de at routeren ikke understøtter H.323 som er den
protocol som netmeeting skal bruge, derfor min overraskelse over at det
tilsyneladende virker hos dig.

--
Posted from port081.ds1-t68c9.adsl.mobilix.dk [62.198.10.81]

Fra : Bjarke Larsen

Dato : 01-01-02 21:06

Hej John!

Jeg må nok sige at jeg var lidt hurtigt ude der. Jeg kan heller ikke få
netmeeting til at virke. Men fildeling virker. Men jeg har ikke prøvet
gennem messenger.
Det må du sq undskylde.

Hilsen Bjarke