Problem med soundblaster live
Fra : Jop

Dato : 26-10-01 13:07

Goddag

Jeg har en kammerat, som har købt et soundblaster live lydkort her for
nylig. Problemet består i at når han har spillet et spil eller set film i
ca. en 15-30 min. så står lydkortet helt af og udsender en konstant
hyletone.

Han bruger den nyeste driver, og der er ingen hardwarekonflikter, jeg kan
ikke lige huske fabrikatet på bundkortet, men det har et via kt133 chipsæt.
Jeg mener at have hørt om en fejl, der skulle kunne opstå med denne
kombination. Husker jeg forkert eller blev der evt. lavet en patch ? (jeg
kan ikke finde noget på via.com.tw eller på creative's hjemmeside)

Er der nogen der har et forslag til hvad der kan være galt ?

Fra : Christian Pedersen

Dato : 26-10-01 14:50

Hej..

Jeg har selv haft en del problemer med live og w2k - kørende på en T-bird
1000 med VIa chipset.

Jeg fik dog løst mit problem ved at købe en ny harddisk - jeg kan ikke
forklare hvorfor den nye harddisk hjalp mig, men jeg havde prøvet ALT
andet!!! og efter en ny harddisk blev monteret i maskinen virker alt fint
igen!

Men ellers prøv at se på:
http://sfs.homeip.net/personal/cl_faq/known_problems.htm
Måske denne side kan hjælpe dig lidt!?

Mvh Christian

Fra : Madsen

Dato : 26-10-01 15:14

"Jop" <rolf_poulsen@hotmail.com> skrev:

> [...]
> nylig. Problemet består i at når han har spillet et spil eller set film i
> ca. en 15-30 min. så står lydkortet helt af og udsender en konstant

Prøv evt. at klikke på følgende link:

--
Mvh. Madsen
Remove "who" in e-mail.

Fra : Jacob Blirup Larsen

Dato : 26-10-01 16:59

mange tak for svarene, de lyder som noget jeg kan bruge.