Hvordan linker jeg til forskellige steder ~
Fra : Lars H

Dato : 26-10-01 11:57

Hejsa.
Jeg har et spørgsmål til en side jeg er ved at lave. Den er på
adressen http://www.peepthis.dk/abestreger/index.html
(det er lettest at forstå hvad jeg mener med nedenstående, hvis
man lige tager et kig på siden

Jeg er i gang med at lave en hjemmeside, hvor jeg gerne vil have
alt mit indhold i ét html dokument. Dette har jeg lagt i en
frame, og min menu i en tilstødende frame. Jeg har lavet det
således, at indholdet i hoveddokumentet er tre gange
framebredden, da der er tre menupunkter. Derfor er der en
scrollbar i bunden, præcis som jeg vil have det.

Jeg vil gerne gøre det sådan, at når man klikker på et link i
menuen, hopper man hen i den del af hoveddokumentet hvor dette
link nu skal føre hen. Jeg har nu linket til 3 anchorpoints i
hoveddokumentet, og det virker da også til dels efter hensigten,
men der er stadig den fejl, at når man klikker på det midterste
link, der skal fremkalde midten af hoveddokumentet EFTER man har
hentet den sidste/bagerste del af dokumentet, ikke kommer tilbage
midtpå siden.

Kender i et javascript der kan linke til de steder i mit
maindokument jeg ønsker det, eller er der en anden måde at
arbejde sig forbi problemet.

På forhånd mange tak.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Chr. D. Reventlow

Dato : 30-10-01 22:36

"Lars H" <xtralars@worldonline.dk> wrote in message
> Kender i et javascript der kan linke til de steder i mit
> maindokument jeg ønsker

Jeg tror du kan finde noget hjælp på denne side:
http://www.siteexperts.com/tips/techniques/ts01/index.htm

mvh

Chr. D. Reventlow
mail: cd@reventlow.dk