Win2000 Pro Cache problem!
Fra : Jesper Klitfelt

Dato : 26-10-01 11:32

Hey,
Jeg har netop installeret Win200 Pro men er ikke sikker på at mine cache
settings er optimale.
Problemet er, at når jeg arbejder med flere programmer på én gang, bla.
Photoshop og
Dreamweaver, så bliver min PC pludselig meget langsom og harddisken står og
klikker i
baggrunden, som om at den ikke kan følge med.

Nogen der har et bud på, hvordan man løser dette?

PIII - 933 mhz
Asus Cusl2-C
Asus Geforce 2/GTS 64 MB
IBM 60 GB 7200 rp
512 MB Kingston RAM

Fra : Torben Ruby

Dato : 26-10-01 14:23

de to programmer er vel egentlig også altædende ? forstået jo flere ram jo
bedre, du har godt nok 500 mb - men hvis de begge sluger måske over 250 mb
så er det jo ikke meget
prøv lige at kører en process linie samtidig med du kører dem, så du kan se
hvor meget ram din computer bruger !
ctrl + alt + delete (alle tre knapper holdes nede på samme tid) du vælger
herefter task manager -> og så process

hilsen Torben

Fra : Madsen

Dato : 26-10-01 15:20

"Torben Ruby" <pbk3111@bergsoe.dtu.dk> skrev:

> [...]
> hvor meget ram din computer bruger !
> ctrl + alt + delete (alle tre knapper holdes nede på samme tid) du vælger

Eller Ctrl + Shift + ESC eller højreklik på proceslinien og vælg
her Taskmanager (eller Jobliste i den danske udgave. :)

Noget der også virkelig kan mærkes på ydelsen i Win2000 er at
stille den til at bruge al tilgængelig RAM inden der swappes til
sidefilen. Hvordan man kan gøre det er bla. beskrevet på følgende
link:
<http://www.pcworld.dk/Default.asp?Mode=2&ArtikelID=2034&Segment=3>
Som beskrevet er det kun en fordel hvis man har meget ram, men
512 Mb. vil jeg også betegne som meget ram.

Jeg kan ikke se hvad det oprindelige spørgsmål har med hardware
at gøre, så der er sat fut til <news:dk.edb.system.ms-windows>
hvor svar til mit indlæg så vil havne.

--
Mvh. Madsen
Remove "who" in e-mail.

Fra : Jesper Klitfelt

Dato : 28-10-01 02:40

Tak for svarene...........nu har jeg lidt at gå efter.