Kølepasta
Fra : Bagle

Dato : 26-10-01 11:14

Nu hvor jeg har købt ny cpu (Athlon XP 1466Mhz) og skal til at samle står
jeg nu med et lidt pinligt spørgsmål eftersom at det burde være ligetil og
sikkert også er. Jeg har hørt at kølepasta skulle være en ret god ide men
hvordan og hvor skal det påsmøres? Skal jeg bare tømme pakken udover cpu'en
og så smide køleren ovenpå?

Takker

-Bagle

www.sjokoladeland.dk
bagle2605@sjokoladeland.dk
*Husk fjern "2605" i mailen ved svar*

Fra : Christian Mygind

Dato : 26-10-01 11:20

"Bagle" <bagle2605@sjokoladeland.dk> skrev i en meddelelse
> Skal jeg bare tømme pakken udover cpu'en
> og så smide køleren ovenpå?

Nej, slet ikke.

Du smører en tyndt lag på kernen af cpu'en. Det skal ikke være tykkere, end
at det netop udfylder mikroskopiske huller mellem kernens overflade og
kølerens overflade - så der er tale om en meget tyndt lag.
Rigtige nørder bruger et barberblad til at lægge det meget fint på.

/Chr

Fra : Thomas Worm Madsen

Dato : 26-10-01 11:37

> Rigtige nørder bruger et barberblad til at lægge det meget fint på.

Rigtige nørder barberer sig da ikke...?

Go' weekend

MVH

TWM

Fra : Mogens

Dato : 26-10-01 11:40

On Fri, 26 Oct 2001 12:20:10 +0200, "Christian Mygind" <mygind@c.dk>
wrote:

> [...]
>kølerens overflade - så der er tale om en meget tyndt lag.
>Rigtige nørder bruger et barberblad til at lægge det meget fint på.

Kanten af et kreditkort er nok bedre. Den kan jo ikke ridse.
Bare skrab et ultra-tyndt lag ud på CPU'en

Mvh Mogens

Fra : Bagle

Dato : 27-10-01 13:47

Takker for alle svarene, desværre kan jeg ikke få det afprøvet endnu..
Jeg bestilte mit udstyr hos shg torsdag formiddag. Det blev først sendt
afsted fredag aften selvom de lover at de sender det afsted samme dag hvis
man bare bestiller inden kl 19:00... Det er nu lørdag og har stadig ikke
fået noget så jeg gætter på jeg først ser dem på mandag :(

-Bagle

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 26-10-01 15:08

"Bagle" <bagle2605@sjokoladeland.dk> wrote in news:3bd9373b$0$306

http://www.oldhoj.dk/overclockingfaq.htm#kølepasta

--
Kent Oldhøj - Dansk OverclockingFAQ:
http://oldhoj.dk/overclockingfaq.htm

Fra : Mark Beaumont

Dato : 27-10-01 03:15

> [...]
> burde være ligetil og sikkert også er. Jeg har hørt at kølepasta
>skulle være en ret god ide men hvordan og hvor skal det påsmøres

Du kan evt. se på denne video, hvordan det kan gøres.
http://www.zalman.co.kr/images/chuchu/5000.asf